Gå til innhold

Hvorfor stinker den? Blir leverposteien råtten på kjøkkenbenken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis så kjøper jeg dem små porsjonspakkene med leverpostei og lar de stå på benken, står det i kjøleskapet blir påsmøring så hardere. 
To ganger nå har jeg kjøpt de store leverpostei boksene eller begerne eller hva man skal kalle det i gul plast. De har stått uåpna på kjøkkenbenken i to-tre dager men så stinka kraftig når jeg åpner dem. Kan egentlig ikke huske at det her har skjedd før! 
Hvorfor stinker leverposteien min?! Er det jeg som er uheldig med pakka jeg kjøper eller skal ikke leverpostei oppbevares i romtemperatur i det hele tatt? Det er så rart for det har jeg alltid gjort før med de miniboksene i i aluminiumsfolie..

Anonymkode: cf61c...f12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gule plastboksene skal oppbevares kjølig. De i metall kan du oppbevare på benken før åpning. 

• Liker 7
Skrevet

Det du henter i butikkens kjøleskap, må oppbevares i ditt kjøleskap. Det du henter i butikkens fryser, må oppbevares i din fryser. Det du henter i butikkens øvrige hyller, kan oppbevares på din kjøkkenbenk inntil det åpnes. Deretter må noe av det plasseres i kjøleskapet.

Anonymkode: 9c75f...f73

• Liker 13
Skrevet

En god regel er om man finner noe i butikken i romteperatur (upåna) som de små porsjonspakkene, da kan det lagres i romtenperatur. Men noen leverposteier finnes i kjøledisken i butikken, disse må og oppbevares i kjøleskapet hjemme :) 

Anonymkode: 80e64...2d0

Skrevet

Ok dere takk for oppklaring! :) :strix:

Anonymkode: cf61c...f12

Skrevet

De små metallpakkene er hermetisk lukket og kan derfor oppbevares i romtemperatur. Annen leverpostei er vanlig ferskvare og må stå i kjøleskapet også før åpning.

Anonymkode: 2eb19...59e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...