Gå til innhold

Krangel med eksen om gave til barnet vårt

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine aller nærmeste venner har invitert med seg datteren min til syden og eksen min har klikket i vinkel, fordi han mener dette er en altfor flott og dyr gave.

Saken er at kompisen min har en datter som er god venn med min datter (de er tenåringer). De er ikke bestevenninner, men omgås en del, både på tomannshånd og på skolen. Han tenkte å ta med seg datteren til syden i vinterferien og siden hun er enebarn og synes det er litt kjedelig å bare være sammen med faren, spurte han meg om han kunne få lov å ta med datteren min, siden vi også er gode venner. Jeg har ikke økonomisk mulighet til sydenturer, så jeg sa jo først at det ikke går. Han vet om min økonomiske hverdag og klargjorde fort at han mente at dette er en tur han betaler billetten og noe av maten, om jeg kunne bidra med litt lommepenger. (Ikke noen luksustur, men en nøktern, "vanlig" tur for å få litt sol og varme.) Han har god økonomi og sier at dette er noe han gjør med glede. Jeg takket ja og datteren min ble selvsagt også superglad. Men så klikker det altså for eksen min, som overhode ikke synes noe om at andre skal gi vårt barn så dyr gave, siden vi ikke har mulighet til dette selv.. Han har enda ikke gjort det (han fikk vite om turen i går), men han sier han kommer til å kontakte kompisen min for å si at det er helt uaktuelt at datteren vår får være med dem på tur. Han er ikke tilsnakkenes nå. Denne reaksjonen kom som lyn fra klar himmel på meg og jeg forstår den virkelig ikke. Noen som ser hans side av saken, som kan forklare meg hvorfor dette er så himla galt??

Anonymkode: 77bce...31e

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Eksen din har tydeligvis mindreverdighetskompleks. Klart datteren din skal få reise!

Gjorde det samme da min datter vokste opp, hadde alltid med oss en eller flere venner på turer. Enten det var i utlandet eller i Norge. Og vi betalte alltid for alle, siden vi hadde råd til det. Ingen reagerte på det, noen ganger sendte de med  lommepenger eller penger til fornøyelser. Men alt i alt, så stod vi for de fleste utgiftene. 

Vi var bare fornøyde så lenge alle koste seg

Skrevet

Moren min pleide å ha med venner av meg på turer siden jeg vokste opp som enebarn og det ble fort litt kjedelig for meg hvis vi dro alene.

Eksen din høres urimelig ut, forsøk å få han til å se fornuften i det og slutte å lage bråk. Det er bare supert at datteren din kan få være med på en flott tur.

Anonymkode: bd0a8...d6f

Skrevet

Eksen din er urimelig. 

Som far ville jeg heller priset meg lykkelig over at noen faktisk ville gi en så flott gave til barnet mitt. 

Eksen bør takke mannen, ikke bli sint.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ei som er enebarn, og vi har bedt med oss venner av henne på ferie hvert år unntatt en gang. Og jeg er så takknemlig for at andre foreldre har latt meg ta med deres barn! Jeg ser nesten på det som at de gjør meg en tjeneste, når jeg får ta med ei til. Ellers blir feriene veldig kjedelig for datteren min. 

Eksen din bør holde seg unna dette. 

Anonymkode: c37b7...3f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...