AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #1 Skrevet 16. januar 2019 Reiste med Bergensbanen forleden dag, og hadde en opplevelse som jeg har tenk litt på i ettertid. På toget er det slik at man deler vindu med stolrekker foran/bak seg. Lenge satt det ingen på setet bak meg, og siden jeg fikk solen rett i fleisen trakk jeg ned rullegardinen som henger over hvert vindu. Etter en stund kom det en eldre dame på setet bak meg, og det første hun gjør etter å ha satt seg ned er å rulle opp gardinen. Jeg har selvsagt forståelse for at hun ville se ut vinduet, men jeg ble likevel litt paff da det i mine øyne kanskje ville vært på sin plass med et spørsmål om det var i orden for meg. Samtidig spurte jo ikke jeg henne om det var i orden for henne at gardinen var nede. Jeg gadd ikke snu meg og forklare at jeg fikk solen i ansiktet, men ble sittende og gruble litt på hele situasjonen. Begge har jo like stor «rett» på vinduet. Hva tenker dere? Anonymkode: 43ed4...cbb
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #2 Skrevet 16. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reiste med Bergensbanen forleden dag, og hadde en opplevelse som jeg har tenk litt på i ettertid. På toget er det slik at man deler vindu med stolrekker foran/bak seg. Lenge satt det ingen på setet bak meg, og siden jeg fikk solen rett i fleisen trakk jeg ned rullegardinen som henger over hvert vindu. Etter en stund kom det en eldre dame på setet bak meg, og det første hun gjør etter å ha satt seg ned er å rulle opp gardinen. Jeg har selvsagt forståelse for at hun ville se ut vinduet, men jeg ble likevel litt paff da det i mine øyne kanskje ville vært på sin plass med et spørsmål om det var i orden for meg. Samtidig spurte jo ikke jeg henne om det var i orden for henne at gardinen var nede. Jeg gadd ikke snu meg og forklare at jeg fikk solen i ansiktet, men ble sittende og gruble litt på hele situasjonen. Begge har jo like stor «rett» på vinduet. Hva tenker dere? Anonymkode: 43ed4...cbb Den kunne jo vært halvveis nede. Jeg syns dere begge har rett på å bruke vinduet, men ekelte er så ego at de gidder ikke forhøre seg med andre. Bare de har det bra, så driter de i andre. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg irritert meg grønn. Jeg måtte nok valgt å holde kjeften lukket. Anonymkode: 0f182...198 1
Vox_populi Skrevet 16. januar 2019 #3 Skrevet 16. januar 2019 Jeg har ikke egentlig noe svar på det. Enten avgjør man selv, eller så overlater man til andre å bestemme ved å spørre hva de foretrekker. Noen mellomting fins ikke så lenge det bare er to.
ekkoet Skrevet 16. januar 2019 #4 Skrevet 16. januar 2019 Var det plassbilletter? Kunne damen funnet seg et annet sted hvor gardinen ikke var nede?
Vox_populi Skrevet 16. januar 2019 #5 Skrevet 16. januar 2019 27 minutter siden, ekkoet skrev: Var det plassbilletter? Kunne damen funnet seg et annet sted hvor gardinen ikke var nede? Selvfølgelig er det plassbilletter på Bergensbanen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå