Gå til innhold

Kronisk stiv nakke

Anbefalte innlegg

Gjest Sesselja
Skrevet

Jeg har konstant stiv nakke, spesielt på høyresiden. Jeg har en mistanke om at det har sammenheng med at det er 'musearmen' min. Til tross for at min kjære mann masserer meg flere ganger i uken, går knuten aldri helt bort. Det jeg lurte på, var om det kan hjelpe med noe slikt som TigerBalsam eller lignende? Jeg venter ikke det vil få knuten til å forsvinne, men kan det hjelpe på å gjøre den litt mer 'medgjørlig'? Hva kan jeg i så fall bruke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Har du vært hos kiropraktor?

Gjest Sesselja
Skrevet

Nei, jeg har scoliose og har ikke så lyst å ha en kiropraktor knekkende på en skjev ryggrad (noen med scoliose her som har forsøkt kiropraktor?) Jeg har vært hos fysioterapeut, og det hjalp noe. Det er de teknikkene mannen bruker på nakken min nå. Det hjelper, men stivheten går aldri helt bort.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Du kan jo snakke med en kiropraktor, for de knekker ikke på nakken din, om det eventuelt kan ødelegge deg. :wink: De er utdannet til dette, og vet hva du vil tåle. kan hende kiropraktoren sier at h*n tar ikke sjangsen på å knekke på deg, men de knekker ikke bare for å knekke.

Skrevet

Dette løser forsåvidt ingen problemer i det lange løp, men på apoteket får du kjøpt varmepakninger til å legge på nakken/ryggen. Har problemer med nakken selv og bruker disse når det blir for ille. Er veldig godt og lindrende - mens de er varme.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Veldig mange kiropraktorer vil se røntgenbilder før de begynner å gjøre noe som helst. Det vil jeg nok regne med hvis du har scoliose. Men jeg synes fortsatt at det er verdt et forsøk, for som Madam Felle sa, de er utdannet til dette, og vet hva du tåler.

Gjest synseren
Skrevet

Bruker også varmepute til min stive nakke. Synes det hjelper. Er iallefall verdt et forsøk.

Skrevet

Naprapater selger en varmestift og den funker godt på min nakke/rygg. Den hjelper ikke mot leddsmerter, men stive muskler og støl kropp er den fantastisk for.

Har du vurdert å kontakte en naprapat? Det er mellomting mellom fysioterapeut og kiropraktor. Min samboer er sengeliggende ca. 2 mnd i året pga dårlig rygg og han har hatt stort utbytte av å gå til en. Det er dyrt men verdt de pengene. 500,- pr. gang for 30 min.

Gjest gjesten
Skrevet

Hva med å gå til en fysioterapeut? Hadde stiv nakke og "knuter" i skuldrene et halvt år, men gjennom fysio-timer hvor dette ble knadd opp sammen med elektriske støt løste det seg opp. Det var ikke behagelig mens det stod på, men kjente fysisk at det løsnet etter en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...