Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Hei Jeg er 23 år og får så sinnsykt mye kviser rundt munnen og på haka. Og de er vonde. Er det noen som har noe tips ? Jeg drikker vann og alt det der , men det hjelper ikke. Tenkte jeg skulle prøve å gå til en hudpleie salong. Men hva skal jeg si at jeg skal ha ? Dyprens? Hilsen Kvisa
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Jeg har prøvd det meste, og det eneste som hjalp betraktelig er Diane P piller. Brevoxyl virker litt, reseptfritt på apotek.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 6. april 2005 #3 Skrevet 6. april 2005 Renser du regelmessig med rette produkter? Du kan dra til hudpleier regelmessig kanskje 2 g pr mnd i begynnelsen. Dra först til lege, om problemet er stort, og be om hjelp. De kan hjelpe deg med den störste kneika m pencillin (eller lignende, husker ikke hva det "super produktet" heter). Det viktigste er at huden din blir skånsomt renset kveld og morgen. Og at den blir tilfört riktig type fukt. Det kan en hudpleier rådföre deg med. Regn med å bruke penger på dette til du har stabilisert inntak av produkter som er nödvendige. Dette kan ikke gjöres på en billig måte :-) Og GJÖR det! Du kommer til å få tilbake i mengder om du bruker tid på dette nå, og behandler huden rett. Huden skal du alltid leve med.
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2005 #4 Skrevet 6. april 2005 Kviser på det området har ofte hormonell årsak, og er derfor ikke så lett å bli kvitt med ekstern behandling. Ville tatt meg en tur til legen. Tetracykliner kan hjelpe. Ellers så får mange god effekt av Diane eller Yasmin.
Gjest Melli Skrevet 6. april 2005 #5 Skrevet 6. april 2005 Jeg var også plaget med det før,ble bedre da jeg begynte på p-piller og har holdt seg ganske bra etter jeg sluttet på de også. Men jeg vil absolutt ikke anbefale tatrecykliner hvis du ikke har prøvd alt først. Det er ikke bra å gå på antibiotika over lengere tid, den vanligste bivirkningen er candida (sopp i magen) og sopp i underlivet. Har en venninne som er plaget mye med dette etter tetracyklin-kurer. Det er over 10 år siden hun sluttet med de og hun er fortsatt plaget. Så hvis du ikke har prøvd p-piller vil jeg anbefale deg det, det finnes p-piller som er kjempe fine mot kviseproblemer.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 7. april 2005 #6 Skrevet 7. april 2005 Kviser på haka er som regel hormonelt betinget, og har sammenheng med p-pillebruk og menstruasjonssyklus. Har selv vært litt plaget etter jeg bytta p-pillemerke, men ettersom dette er ENESTE bivirkning jeg har fått, så får jeg heller bare leve med det. Det stabiliserer seg nok etterhvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå