AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 Tar politiet sånne anmeldelser seriøst egentlig?? Jeg bor i en bofelleskap med to personer der en av de røyker hasj hele tiden med kompisa, han røyker inne og både meg og den andre som bor med meg er så sykt lei av det! Forrige uka var det så mye røyk på felles område at jeg fikk såvidt pust i midt eget rom, jeg har lungeproblemer og unngår mest mulig å være nær folk som røyker, den andre som bor her har også klagd på det.. Nå driver han å røyke med kompisa igjen, vi har klagd og han er så sint og motsier alt vi sier og vil bestemme over alt og alle. spørsmålet er, hvis jeg vil anmelde han, vil politiet gjøre noe med han? Hva er der som kommer til å skje? Anonymkode: 66a4e...800 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Si først ifra til utleier be h"n komme uanmeldt på besøk Anonymkode: d1d02...41e 10
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #3 Skrevet 15. januar 2019 Trur utleieren er meir effektivt, rekne nesten berre med det ikke er lov Anonymkode: cb341...1e5 3
KillerKitty Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 Prøvd å snakke med han? Ville ikke akkurat gått til politiet med det her. Med mindre han selger og så gjør de vel strengt tatt ikke noe veldig ulovlig heller. Men jeg forstår at det plager deg, så burde absolutt ta det opp med huseier, om ikke du når inn til ham. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #5 Skrevet 15. januar 2019 Nei politiet rykker ikke ut på grunn av en påstand om at noen røyker hasj. De vil ikke få ransakelsesordre av en dommer til å komme seg inn i en leilighet på grunn av det, men om det for eksempel hadde vært meldt om festbråk og de hadde dukket opp og luktet hasj så kunne hasjlukten gitt de bevis og dermed skjellig grunn på å komme inn i leiligheten å ransake. Uansett hadde det nok ikke vært effektivt, personene hadde fått en bot og ledd av hvor uheldige de var og hvor drittfolk politiet er etterpå og gått ut å ordna seg noe mer å røyke på. Det er nok mye mer effektivt å si fra til utleier/huseier så han blir kasta ut og må finne et annet sted å røyke. Anonymkode: 30eb8...afa 2
KillerKitty Skrevet 15. januar 2019 #6 Skrevet 15. januar 2019 Og med å snakke med han, så mener jeg når han ikke er påvirket av noe 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #7 Skrevet 15. januar 2019 Akkurat nå, KillerKitty skrev: Prøvd å snakke med han? Ville ikke akkurat gått til politiet med det her. Med mindre han selger og så gjør de vel strengt tatt ikke noe veldig ulovlig heller. Men jeg forstår at det plager deg, så burde absolutt ta det opp med huseier, om ikke du når inn til ham. Å bruke og å oppbevare hasj er ulovlig, men jeg er enig i at det ikke er noe politisak om man ser på skjønn. Det beste er selvsagt å få en god dialog med han som røyker og være kul å si at hvis han absolutt må røyke så gå ut på balkonen, bruk vifta på badet, kjøp vaporizer, eller røyk under vifta på kjøkkenet så det ikke siger ut i hele kollektivet og plager alle andre. Eller bare flytte derfra, virker jo ikke som trådstarter bor med særlig samme type folk som en selv og jeg trodde det var litt av greia og opplevelsen med et kollektiv jeg da å bo med samme type folk som en selv og få nye venner. Anonymkode: 30eb8...afa 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #8 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, KillerKitty skrev: Og med å snakke med han, så mener jeg når han ikke er påvirket av noe Enig. Å banke på i irritasjon og bitche inn på rommet hans når han har besøk og er fjern skaper bare mer splid. Anonymkode: 30eb8...afa
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #9 Skrevet 15. januar 2019 Hvis han er så dum og tror at han kan røyke hasj helt åpenlyst, og i tillegg plager folk med det......... Generelt er jeg i mot å angi folk for sånt, men her er det jo ikke selve hasjrøykingen som er problemet, men det at han driter i omgivelsene sine og rett og slett også driter i sin egen sikkerhet ved å ikke bry seg om at folk vet at han gjør det. Men ville nok gått til utleier først, og sett om ikke det hjalp. Anonymkode: a04a3...79e 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #10 Skrevet 15. januar 2019 3 minutter siden, KillerKitty said: Og med å snakke med han, så mener jeg når han ikke er påvirket av noe Vi har prøvd det ja, men som sagt han vil bestemme over alt og alle, han tror han er sjef her. Han hører ikke på andre sine meninger og vil bare klage på ting andre gjør som han mener er galt... Da vi klagde på røykinga sist så var han ikke påvirket og han fortsatt motsa alt vi sa og etter hans mening hadde han rett og vi hadde feil, og så sa han til meg «det er ikke så farlig med litt røyk» selv etter jeg klagde over at jeg har lungeproblemer og det kan være farlig for meg jo Anonymkode: 66a4e...800
KillerKitty Skrevet 15. januar 2019 #11 Skrevet 15. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har prøvd det ja, men som sagt han vil bestemme over alt og alle, han tror han er sjef her. Han hører ikke på andre sine meninger og vil bare klage på ting andre gjør som han mener er galt... Da vi klagde på røykinga sist så var han ikke påvirket og han fortsatt motsa alt vi sa og etter hans mening hadde han rett og vi hadde feil, og så sa han til meg «det er ikke så farlig med litt røyk» selv etter jeg klagde over at jeg har lungeproblemer og det kan være farlig for meg jo Anonymkode: 66a4e...800 Da ville jeg rett og slett flyttet. Virker egentlig ganske håpløst. Blir neppe triveligere der om han blir "truet" til å slutte uansett 2
Frostrose Skrevet 15. januar 2019 #12 Skrevet 15. januar 2019 Står det ikke noe i kontrakten deres om røyk inne?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #13 Skrevet 15. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har prøvd det ja, men som sagt han vil bestemme over alt og alle, han tror han er sjef her. Han hører ikke på andre sine meninger og vil bare klage på ting andre gjør som han mener er galt... Da vi klagde på røykinga sist så var han ikke påvirket og han fortsatt motsa alt vi sa og etter hans mening hadde han rett og vi hadde feil, og så sa han til meg «det er ikke så farlig med litt røyk» selv etter jeg klagde over at jeg har lungeproblemer og det kan være farlig for meg jo Anonymkode: 66a4e...800 Hvorfor føler han seg så trygg på at dere ikke vil angi han til politiet, når han røyker hasj så åpent og i tillegg krangler med dere om det? Anonymkode: a04a3...79e 1
pinar Skrevet 15. januar 2019 #14 Skrevet 15. januar 2019 Ryddet for innlegg som bryter med regelen om Oppfordring til, tilretteleggelse for eller forherligelse av brudd på norsk lov. Dette inkluderer også voldshandlinger, voldsbruk, voldtekt og lignende. pinar, adm.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #15 Skrevet 15. januar 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor føler han seg så trygg på at dere ikke vil angi han til politiet, når han røyker hasj så åpent og i tillegg krangler med dere om det? Anonymkode: a04a3...79e Sannsynligvis fordi han vet at politiet ikke vil gjøre en dritt med det, og hvis de gjør det så er det bare en bot. Ts burde enten melde fra til huseier og få fyren kasta ut, etter flytte selv til et annet kollektiv med litt mer likesinnede folk i Anonymkode: 30eb8...afa
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #16 Skrevet 15. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Sannsynligvis fordi han vet at politiet ikke vil gjøre en dritt med det, og hvis de gjør det så er det bare en bot. Ts burde enten melde fra til huseier og få fyren kasta ut, etter flytte selv til et annet kollektiv med litt mer likesinnede folk i Anonymkode: 30eb8...afa Ikke en dritt? Hvilket land lever du i..? Politiet går jo, fremdeles, helt av skaftet i forhold til alt som har med den fæle, skumle hasjen å gjøre. Har man førerkort så ryker det tvert, enda man aldri har kjørt mens man har vært påvirket, og har man barn så blir barnevernet koblet på. Nå virker det som ts og de andre involverte her er langt i fra gamle nok til at barn er et tema, men politiet vil allikevel gjøre alt de kan for å ødelegge livet ditt mest mulig på alle måter, så lenge de kan få tatt noen for å drive med sånn fæl, livsfarlig hasj... Anonymkode: a04a3...79e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #17 Skrevet 16. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke en dritt? Hvilket land lever du i..? Politiet går jo, fremdeles, helt av skaftet i forhold til alt som har med den fæle, skumle hasjen å gjøre. Har man førerkort så ryker det tvert, enda man aldri har kjørt mens man har vært påvirket, og har man barn så blir barnevernet koblet på. Nå virker det som ts og de andre involverte her er langt i fra gamle nok til at barn er et tema, men politiet vil allikevel gjøre alt de kan for å ødelegge livet ditt mest mulig på alle måter, så lenge de kan få tatt noen for å drive med sånn fæl, livsfarlig hasj... Anonymkode: a04a3...79e Som jeg forklarte lenger opp så får ikke politiet en ransakelsesordre fra dommer bare på grunn av en påstand om røyking av hasj i en leilighet. De rykker ikke ut bare på grunn av en påstand uten hjemmel om å faktisk få utført oppdraget. For å komme inn i leiligheten å ta de på det må de ha en ransakelsesordre. En mulighet er at de før de trer inn i hjemmet har vitnet et lovbrudd eller en ordensforstyrrelse som for eksempel vill fest og høy musikk med naboklager og ved oppsøking av leieboere merker at det lukter hasj i leiligheten. Da vil de ha lov til å tre inn i leiligheten og beslaglegge hasjen og eventuelt gi bot til den som påtar seg skyld, om noen der gjør det. Sannsynligvis ville ingen påtatt seg skyld og en sak som dreier seg om små mengder hasj vil ikke bli etterforsket videre, saken vil bli henlagt eller avsluttet med forenklet forelegg. Tilfellene du nevner at førerkortet ryker selv om man ikke har kjørt i rusa tilstand stemmer ikke. Og det er bare i noen av sakene hvor det meldes om eller bevises hyppig bruk av rusmidler at barnevernet blir involvert. Ja politiet kan beklageligvis ødelegge liv bare på grunn av hasj, men de går ikke over stokk og stein for så små mengder. Kan det derimot påvises oppbevaring eller salg av mange kilo så vil dem gjøre alt for å felle deg og jeg personlig syntes straffen i hasjsaker er urimelig høy. Men to gram, eller fem gram vil det ikke engang bli rettsak ut av. Anonymkode: 30eb8...afa 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #18 Skrevet 16. januar 2019 Det du sier stemmer kanskje i større byer, men ikke på "bygda", desverre. Anonymkode: a04a3...79e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #19 Skrevet 16. januar 2019 Politiet burde virkelig ha langt alvorligere saker å bruke tid eller ressurser på. Voldtektssaker blir jo henlagt i stort monn... Anonymkode: 34737...313
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #20 Skrevet 16. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar politiet sånne anmeldelser seriøst egentlig?? Jeg bor i en bofelleskap med to personer der en av de røyker hasj hele tiden med kompisa, han røyker inne og både meg og den andre som bor med meg er så sykt lei av det! Forrige uka var det så mye røyk på felles område at jeg fikk såvidt pust i midt eget rom, jeg har lungeproblemer og unngår mest mulig å være nær folk som røyker, den andre som bor her har også klagd på det.. Nå driver han å røyke med kompisa igjen, vi har klagd og han er så sint og motsier alt vi sier og vil bestemme over alt og alle. spørsmålet er, hvis jeg vil anmelde han, vil politiet gjøre noe med han? Hva er der som kommer til å skje? Anonymkode: 66a4e...800 Hvor gammel er dere? Anonymkode: 686ab...44a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå