Gå til innhold

Feriepenger året etter fødselspermisjon. Hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommunalt fast ansatt i 100% stilling. Jeg har hatt fødselspermisjon fra midten av februar til nov 2018. Begynte i ny jobb (fast, 100% kommunalt) etter 5 uker ferie i desember 2018. 

I dag fikk jeg «lønnsoppgave ansatt 2018» fra arbeidsgiver jeg hadde da jeg var i permisjon. 

Det står:

Fastlønn: 522 280,-

Feriepenger: 57 048,-

Trekk i lønn for ferie: -53 580,-

Hva betyr det? Blir jeg å få utbetalt kr 3468,- i feriepenger? ( 57 048 - 53 580). Stemmer jo ikke, skal vel uansett ha feriepenger for 12 uker.

Jeg har hatt 100% lønn på fødselspermisjonen. 

Anonymkode: cd106...82b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommunalt fast ansatt i 100% stilling. Jeg har hatt fødselspermisjon fra midten av februar til nov 2018. Begynte i ny jobb (fast, 100% kommunalt) etter 5 uker ferie i desember 2018. 

I dag fikk jeg «lønnsoppgave ansatt 2018» fra arbeidsgiver jeg hadde da jeg var i permisjon. 

Det står:

Fastlønn: 522 280,-

Feriepenger: 57 048,-

Trekk i lønn for ferie: -53 580,-

Hva betyr det? Blir jeg å få utbetalt kr 3468,- i feriepenger? ( 57 048 - 53 580). Stemmer jo ikke, skal vel uansett ha feriepenger for 12 uker.

Jeg har hatt 100% lønn på fødselspermisjonen. 

Det gjaldt fjordåret så jeg regner med at de trakk deg de 53 580,- på juni lønnen i fjord hvis du sjekker lønnsslippen din..?

Skrevet

Du får trekk i lønn av brutto for ferien, nettopp fordi du får feriepenger utbetalt i stedet. Feriepenger utbetalt er feriepenger opptjent i 2017. Trekk i lønn vil redusere feriepengegrunnlaget 2018, som er grunnlaget for utbetaling i år. 

Skrevet

Ts her. De trakk meg 52 138,46 i feriepenger juni 2018.

Betyr det at jeg faktisk får feriepenger dette året? Selv om jeg har vært i fødselspermisjon nesten hele 2018? 

Jeg har fått lønn fra arbeidsgiver hele permisjonstiden. Arbeidsgiver har fått refundert fra nav. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. De trakk meg 52 138,46 i feriepenger juni 2018.

Betyr det at jeg faktisk får feriepenger dette året? Selv om jeg har vært i fødselspermisjon nesten hele 2018? 

Jeg har fått lønn fra arbeidsgiver hele permisjonstiden. Arbeidsgiver har fått refundert fra nav. 

jeg har hatt permisjon under samme premisser som deg, i helsevesen, i kommune, det påvirker ikke mine feriepenger siden arbeidsgiver betaler lønn. Regner med at det samme gjelder deg. Med mindre de betaler ut feriepengene ved avsluttet arbeidstid der du nå slutter. Hvis det er innen samme hovedarbeidsgiver (den kommunen) tror jeg du har rett på ferie i år 2019 men hvis ikke så tror jeg du må arbeide deg det opp og ikke får ferie dette året. Første juni lønn i ny jobb er ELENDIG pga de trekker mer enn de betaler ut i feriepenger så du sitter uten penger i juni og kan ikke reise noe sted ei heller betale mat og leie, så råder deg å undersøke dette i god tid.

Anonymkode: 093db...113

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...