AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 Vurderer å ta piercing i brusken øverst(helix) eller "inni" øret (conch) men har noen spørsmål: 1. Var det smertefullt i etterkant? 2. Hvor lang tid gikk det før det grodde? Ser noen skriver 2 mnd og andre ett år. Anonymkode: f9862...05e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Har tatt helix og tragus. Det var mindre vondt å stikke enn å få skutt de vanlige hullene i ørene med pistol. 1. Vondt når nåla gikk gjennom. Litt ømt når de skrudde i smykket. Men ikke noe smerte fem minutter etter, kun ømt om jeg kom borti eller når jeg renset de første dagene. 2. Helix tok rundt 3-4 måneder. Tragus tok 2 måneder. Jeg var til kontroll og byttet smykke ved disse tidspunktene og fikk vite at piercer at det er grodd, men at huden i selve stikket er veldig tynn første året på en bruskpiercing, så det er frarådet å ta ut smykker i mer enn noen minutter i slengen for det lukker seg fort. Brusk gror sakte fordi det er veldig lite blodkar i dem typen vev. Så det er noe helt annet enn leppe, navle og øreflipp. Anonymkode: 0d756...a0b
Havtorn Skrevet 16. januar 2019 #3 Skrevet 16. januar 2019 Har både helix og conch. Helix gror sakte og hadde tilbakefall hvor den var øm et par år etter at jeg tok den, men ingenting dramatisk. Har planer om å ta flere. Conch var skitvondt et par dager etter at jeg tok den, har vel hatt 20+ piercinger nå og den er på topplisten over de vondeste, men den grodde fort og har ikke gjort vondt siden jeg tok den. 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå