AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 I det siste har jeg nærmest daglig fått telefoner fra India - "Hello [navn], how are you today?" - og jeg får slike meldinger: Nummeret mitt er offentlig og det må den være pga jobben. Men hva er det som har skjedd at dette plutselig skjer så utrolig hyppig? Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det? Anonymkode: ea480...741
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Hva er det kundeservice vil deg da? Eller legger du på før de kommer til poenget? Anonymkode: edbe1...0c5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #3 Skrevet 15. januar 2019 Inderne blir man ikke kvitt, scam. Da må du bytte nummer og ha det hemmelig. Hjelper å blokkere numrene de ringer fra også. For meldingene ville jeg kontaktet verisure kundeservice og bedt de slutte å sende meldinger Anonymkode: ae72a...c5e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 Det er ikke noe kundeservice. Jeg er hverken kunde i Verisure, eller har snakket med de. Alt er spam, og jeg er lei. Anonymkode: ea480...741
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #5 Skrevet 15. januar 2019 Finnes det noen medier som IKKE har advart mot denne typen svindel de siste årene? Anonymkode: 08a7d...c00
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #6 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Finnes det noen medier som IKKE har advart mot denne typen svindel de siste årene? Anonymkode: 08a7d...c00 Hvilken svindel? Trådstarter forteller at han plages av oppringinger og SMSer; har ikke rapportert om svindelforsøk. Anonymkode: edbe1...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #7 Skrevet 17. januar 2019 India slutter å ringe om du tar telefonen et par ganger. Verisure er verre å bli kvitt. Anonymkode: 01cc0...cd0
Wonders Skrevet 18. januar 2019 #8 Skrevet 18. januar 2019 (endret) Hele India sluttet å ringe da jeg gjorde dette; Jeg har en oppskrift som alle bør kunne, og deler den her. Håper dette hjelper, Ts. Gå på Brønnøysundsregisteret, med bank-ID, meld deg av all oppringning fra selgere. Veldedige og frivillige organisasjoner kan fortsatt ringe, som Kreftforeningen osv. Legg inn personnummeret ditt på denne siden ett par ganger i året, så listene selgerens har ikke sirkulerer med ditt navn på over lengre tid uten at du har oppdatert dette registeret. Her: https://www.brreg.no/produkter-og-tjenester/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/ Og så går du inn på mobilen din, inn på nummeret de ringte fra, å blokkerer det. Samme på SMS, gå inn på meldingen, og blokker nummeret. Slik ser det ut om du har en som har kontaktet deg og du klikker på info om selve senderen/oppringeren på SMS eller oppringning. Så klikker du på blokker. Andre kommer til å prøve seg, og jeg bare blokkerer tvert. Fikk dette nummeret på SMS til meg her om dagen, med dette spørsmålet 🧐; Endret 18. januar 2019 av Wonders 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #9 Skrevet 18. januar 2019 Tusen takk for det gode svaret ditt! Dette med brreg har jeg gjort for mange år siden, og trodde at da var det gjort...prøver igjen. Anonymkode: ea480...741 1
Wonders Skrevet 18. januar 2019 #10 Skrevet 18. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for det gode svaret ditt! Dette med brreg har jeg gjort for mange år siden, og trodde at da var det gjort...prøver igjen. Anonymkode: ea480...741 Glad jeg kunne hjelpe. Logg deg inn der to ganger i året og samme sted henvender seg ikke til deg igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #11 Skrevet 18. januar 2019 Så jo at jeg la meg til i 2009, med adresseendring i 2011. Men jeg skal følge opp med telefonnumrene. Anonymkode: ea480...741
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå