Gå til innhold

Hva er de beste kredittkortene ? Hva er lavere rente ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne gebyrfritt også :) 

kom m tips 

Anonymkode: 5a55e...be4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med supreme card fra resurs bank. Kan betale ned 6mnd rentefritt. Om du holder det rentefritt er det heller ikke adm gebyr. Gratis nedbetaling 😊

De har i tillegg bonuspoeng og poengshop man bla kan bruke på flyreiser. 

Anonymkode: 3377f...2a3

• Liker 1
Skrevet

Styr klar av kredittkort, hvis det i det hele tatt er mulig. Kredittkort er bare for folk som ikke bruker kreditten og/eller har stålkontroll på økonomien.

Anonymkode: 4703d...7c9

• Liker 4
Skrevet

Ingen, om du ikke har tenkt til å betale før rentene begynner å løpe.

Om du derimot betaler regningene til forfall hver måned, velg det som gir deg best cashback. Hadde jeg handlet mer på Kiwi hadde jeg brukt Trumf, men blir mest på Rema, da er ikke Trumf bra. Jeg reiser en del så bruker kredittkortet til Norwegian for å få billigere flyreiser. Fyller du mye bensin er det flere typer kredittkort som er gode på cashback der, men jeg kan ikke så mye om de.

• Liker 2
Gjest Tassen10
Skrevet

Alle kredittkort er dyre. Om renta er 20% eller 22%, så er det uansett vanvittig dyrt. 

Det finnes bra kredittkort, men de er bra i den forstand at du kan samle bonuspoeng hver gang du handler. Men man MÅ selvfølgelig betale HELE regninga ved forfall.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styr klar av kredittkort, hvis det i det hele tatt er mulig. Kredittkort er bare for folk som ikke bruker kreditten og/eller har stålkontroll på økonomien.

Feil, men du stemmer vel også krf eller andre moralpartier også?

For en bitteliten prosent av befolkningen (akkurat som rus) så er alt galt når det gjelder økonomisk valgfrihet og rus.

For resten, altså flertallet så er det MYE penger på å spare på å bruke cashback.

Anonymkode: ea286...e51

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en bitteliten prosent av befolkningen (akkurat som rus) så er alt galt når det gjelder økonomisk valgfrihet og rus.

For resten, altså flertallet så er det MYE penger på å spare på å bruke cashback.

Det er ikke mye penger å spare på å bruke kredittkort om man ikke greier å betale tilbake det man har brukt før renten begynner å løpe. Jeg har kredittkort selv og betaler inn beløpet jeg har brukt i sin helhet innen en mnd. Jeg bruker det kun for å få cashpoints. 

Anonymkode: bff69...a96

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at det finnes kredittkort er at bankene tjener penger på dem. Bankene tjener penger på dem, fordi en god del bruker kreditten, og ikke betaler alt ved forfall. Det er ikke akkurat snakk om 1% av de som har kredittkort.

Er du en av dem som tjener på å ha ett eller flere kredittkort, så fint for deg. Men jeg synes jeg hører noen varselklokker når noen spør på KG om det finnes et bra kredittkort.

For all del; jeg har to kredittkort selv, men bruker aldri kreditten. Dette er fordi jeg er en av dem som kan glemme å betale ved forfall. Og da kan det fort bli ekstra dyrt å handle, for handlingens kvinne.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at det finnes kredittkort er at bankene tjener penger på dem. Bankene tjener penger på dem, fordi en god del bruker kreditten, og ikke betaler alt ved forfall. Det er ikke akkurat snakk om 1% av de som har kredittkort.

Er du en av dem som tjener på å ha ett eller flere kredittkort, så fint for deg. Men jeg synes jeg hører noen varselklokker når noen spør på KG om det finnes et bra kredittkort.

For all del; jeg har to kredittkort selv, men bruker aldri kreditten. Dette er fordi jeg er en av dem som kan glemme å betale ved forfall. Og da kan det fort bli ekstra dyrt å handle, for handlingens kvinne.

Hvordan gjør du det da? Betaler du inn en viss sum på kredittkortene før du bruker de?

Anonymkode: f1f7f...5f3

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mye penger å spare på å bruke kredittkort om man ikke greier å betale tilbake det man har brukt før renten begynner å løpe. Jeg har kredittkort selv og betaler inn beløpet jeg har brukt i sin helhet innen en mnd. Jeg bruker det kun for å få cashpoints. 

Anonymkode: bff69...a96

Hvilke cashpoints er du ute etter da ? 

Skrevet

Hva skal du m kortene om du ikke bruker de ? 

Skrevet

Jeg tenker kanskje cashpoints til reise og for å handle mat. Har ikke bil så bensin er ikke interessant. 

Det er kanskje flere fordeler enn cashpoints også ? Feks reiseforsikring ? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan gjør du det da? Betaler du inn en viss sum på kredittkortene før du bruker de?

Jeg bruker bare det ene kortet (det andre er til krisebruk), og på det har jeg til enhver tid ca 10.000 stående. Det er en høyrentekonto. Kredittgrensen er 10.000, så tapet begrenses om kortet skulle bli misbrukt.

• Liker 3
Skrevet

Men vær obs på at ikke alle tar kredittkort, og en del tar, men tar et tillegg på f. eks. 2% eller 50 kr. Da blir det ikke så billig allikevel.

Anonymkode: 631b7...9df

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker bare det ene kortet (det andre er til krisebruk), og på det har jeg til enhver tid ca 10.000 stående. Det er en høyrentekonto. Kredittgrensen er 10.000, så tapet begrenses om kortet skulle bli misbrukt.

Takk for svar! :) Det var lurt! :) Hvilken bank har dette kortet og hva heter det?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vær obs på at ikke alle tar kredittkort, og en del tar, men tar et tillegg på f. eks. 2% eller 50 kr. Da blir det ikke så billig allikevel.

Hvorfor tar de gebyr da ? Er det mer jobb å behandle kredittkort enn andre ? 

• Liker 1
Skrevet

Styrer unna,har jeg ikke råd venter jeg med å kjøpe ting til jeg får råd.

Anonymkode: 41746...353

Skrevet

Takk for svar! :) Det var lurt! :) Hvilken bank har dette kortet og hva heter det?

Kan man ha kredittkort knyttet opp til høyrentekonto ? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar de gebyr da ? Er det mer jobb å behandle kredittkort enn andre ? 

Fordi kjøpmannen må betale avgift til kredittkortselskapet. Betales det derimot med et debetkort (vanlig bankkort), får han hele summen som betales.

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kan man ha kredittkort knyttet opp til høyrentekonto ? 

Jeg vet ikke om det er mulig å etablere dette kortet nå; den kontoen (og kortavtalen) er mer enn 20 år gammel. Den høye renta på kontoen er forresten ikke så veldig høy i disse dager... Men den var gunstig for 20 år siden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...