AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 Gah! Nå må jeg bare få ut litt frustrasjon her. Er på ferie i «syden» med søsteren min og hennes sønn på 7. Jeg har med meg min sønn på 5. Vi har forskjellig regler på en del ting, og det visste jeg før vi dro. Bl.annet iPadtid. Vi har ikke med ipad, mens nevøen min har vel en snittid på 3 t daglig her. Det blir jo en del surmuling fra femåringen pga det, men det er greit. Det som irriterer meg er at det er så sinnsykt mye som skal kjøpes og sutres om. Han kan bruke kjeft på moren sin fra morgenen av, og istedet for å sette han på plass eller ignorere han så får han det han vil ha. I dag skulle vi gå ut å kose oss med kake etter middag. Han fikk først en kake som han ikke likte. Så fikk han en kake til som han ikke spiste opp, og så fikk han jaggu meg en is til slutt. Dette som belønning(?) for at han satt opp ned på stolen og sparket på bordet så både min og min søsters kaffe sølte. Jeg blir litt irritert på at det ikke settes noen grenser for denne ungen. Femåringen min prøver også å kopiere denne oppførselen, og det gir jo meg også noen utfordringer. To dager igjen av ferien, jeg gleder meg til den er ferdig 😖 Anonymkode: 50cc3...06a 1
Gjest mimoe Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Hva med ferien har vært koselig da? Noe bra må det jo ha vært...
Violetta Skrevet 15. januar 2019 #3 Skrevet 15. januar 2019 Skjønner godt at du er frustrert. Det er bare ikke alle det passer å reise med.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gah! Nå må jeg bare få ut litt frustrasjon her. Er på ferie i «syden» med søsteren min og hennes sønn på 7. Jeg har med meg min sønn på 5. Vi har forskjellig regler på en del ting, og det visste jeg før vi dro. Bl.annet iPadtid. Vi har ikke med ipad, mens nevøen min har vel en snittid på 3 t daglig her. Det blir jo en del surmuling fra femåringen pga det, men det er greit. Det som irriterer meg er at det er så sinnsykt mye som skal kjøpes og sutres om. Han kan bruke kjeft på moren sin fra morgenen av, og istedet for å sette han på plass eller ignorere han så får han det han vil ha. I dag skulle vi gå ut å kose oss med kake etter middag. Han fikk først en kake som han ikke likte. Så fikk han en kake til som han ikke spiste opp, og så fikk han jaggu meg en is til slutt. Dette som belønning(?) for at han satt opp ned på stolen og sparket på bordet så både min og min søsters kaffe sølte. Jeg blir litt irritert på at det ikke settes noen grenser for denne ungen. Femåringen min prøver også å kopiere denne oppførselen, og det gir jo meg også noen utfordringer. To dager igjen av ferien, jeg gleder meg til den er ferdig 😖 Anonymkode: 50cc3...06a Synes det er merkelig - som jeg har skrevet tusen ganger her inne før- at supermødrene har all fokus på alt det negative andres barn gjør, men når det kommer til deres egne...vel.. englebarn. Og oppfører englebarnet seg dårlig, er det kun fordi det har kopiert slemme barns atferd. bare tull! Ditt barn og oppdragelse er sikkert ikke noe bedre enn søsterens sin. Hun ble sikkert bare stresset fordi hun merket dine argusøyne på seg hele tiden. Så ubehagelig! Dessuten har hun en 7-åring, mens du en 5 åring. Det er et hav av forskjell i argumentasjons-evne. Sist: ha empati og bidra positivt. Hun er søsteren din!!! Anonymkode: 10987...634 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #5 Skrevet 15. januar 2019 Må si jeg kjenner meg litt igjen... Jeg har en krevende 7-åring, og på ferie blir jeg nok litt sånn som du beskriver. Det blir så mye irettesettelser i hverdagen, så akkurat når vi er på ferie lar jeg oppdragelsen ligge litt og prøver å gjøre det litt hyggelig for ham også. Føles liksom litt bortkastet å ta ham med på ferie hvis han bare skal ha det kjipt og få kjeft hele tiden. Han fortjener jo å kose seg på ferie han også, selv om han ikke er så enkel. Anonymkode: ddaec...f38 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå