Gå til innhold

Kattungen får være ute

Anbefalte innlegg

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter før i tiden levde kortere, hadde flere sykdommer, fikk masse kull som vi får svi for i dag, å enda har ikke folk vett på å faktisk ta ansvar. Så det var jo faktisk ikke bedre før, selv om kattene overlevde da også. Det å bruke «sånn var det før» som et slags argument holder ikke mål. Man klarer å aktivisere en katt inne, det krever bare litt av tiden din. 

Anonymkode: 3ffdd...69e

Vår katt blir fulgt opp med ormekur og vaksinasjon, så ingen større sjanse for at han skal få sykdommer eller plager. Pels blir sjekket daglig, børstet jevnlig og han får det beste fôret fra dyrebutikken. Hvem er det som ikke tar ansvar for katten sin? 

Katten vår var vant med å fly ute dagen lang fra ham var nyfødt, og så skulle han plutselig bli innesperret et halvt år? Det kalles dyreplageri. Det er ikke dyreplageri med en katt som er så trygg og ivaretatt at han kommer løpende ved innkalling. 

Nei vet du hva, da får han heller leve 2-3 år kortere enn andre katter og heller leve et fullverdig liv så lenge det varer :)

Dyr er dyr, la de få være dyr. Følg de opp med vaksinasjoner og ormekur, ellers så følger man dyrets behov. 

Anonymkode: 6ecb0...d6d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deg om det :) 

Anonymkode: 3ffdd...69e

Ja :)

Gjest kittkatt
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åndssvakt og ondskapsfullt!

Skjerp deg TS! 

Anonymkode: b3a6e...a72

? 🤷🏼‍♀️

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du virkelig ha lest deg opp! Hjelper ikke hvor mange katter du har hatt eller hvor gamle de har blitt....uansvarlig dyrehold kalles det.

Anonymkode: a4c47...f9c

<I>Jeg trenger jo ikke lese meg opp når jeg har deg til å rettlede meg.</-I>

Du har absolutt ingen begreper om hvordan mitt kattehold er eller har vært.  For alt du vet har mine katter vært ute i en luftegård i hagen (bor langt utenfor tettbygd strøk), eller blitt fotfulgt ute mens til de hadde nok stedssans til å finne hjem igjen. 

Stedsans må utvikles.  Det finnes fremdeles mennesker over tredve år som greier å rote seg bort.  Uten dekning på telefonen er mange sjanseløse selv i tettbygd strøk.  Katter utvikler stedsansen gjennom å gjøre seg kjent i området der de bor.  Det greier de jo ikke når de sitter inne som passive røykere og er stjerner på instagram og FB.

Er du en av de som mener ansvarlig dyrehold er å ta med katta til dyrlegen to ganger i året for å fjerne tannstein samtidig som du får greid auraen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...