AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 Hei Tenker å søke ingeniørutdanning, men er usikker på hvilken jeg skal velge av elektro og data. Føler at data gir mindre muligheter om en ikke er kjempegod i programmering? Kan en elektroingeniør jobbe som IT-konsulent? Takk. Anonymkode: 82ce3...689
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Ja, du har helt rett i at programmering er et "must" for data. Men jeg vet ikke om jeg ville valgt elektro av den grunn. Har du noen spesiell interesse for noen av disse retningene? Anonymkode: c177e...6b5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #3 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, du har helt rett i at programmering er et "must" for data. Men jeg vet ikke om jeg ville valgt elektro av den grunn. Har du noen spesiell interesse for noen av disse retningene? Anonymkode: c177e...6b5 Takk for svar. Jeg har lyst til å være konsulent av noe slag å jobbe med data/IT-support. Har ikke noe erfaring, men tenker at begge retningene er spennende. Vil du si at begge har god sjanse for jobb? Anonymkode: 82ce3...689
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #4 Skrevet 16. januar 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg har lyst til å være konsulent av noe slag å jobbe med data/IT-support. Har ikke noe erfaring, men tenker at begge retningene er spennende. Vil du si at begge har god sjanse for jobb? Anonymkode: 82ce3...689 Ikke meg du siterte men de fleste som tok elektro da jeg studerte (5 år siden) jobber elektriske systemer innenfor industri og bygg. Anonymkode: e9fcd...930
drue Skrevet 16. januar 2019 #5 Skrevet 16. januar 2019 Du trenger ikke kunne noe om programmering på forhånd på data. De begynner fra scratch. Du kan jo prøve å lære litt på egenhånd før, men ja. Du MÅ ikke, selv om det kan være en fordel å kunne litt. Hvis du ikke vil drive med programmering så er sikkert ikke data veien å gå, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå