Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Tenker å søke ingeniørutdanning, men er usikker på hvilken jeg skal velge av elektro og data. Føler at data gir mindre muligheter om en ikke er kjempegod i programmering? Kan en elektroingeniør jobbe som IT-konsulent?

Takk.

Anonymkode: 82ce3...689

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du har helt rett i at programmering er et "must" for data. Men jeg vet ikke om jeg ville valgt elektro av den grunn. Har du noen spesiell interesse for noen av disse retningene?

Anonymkode: c177e...6b5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du har helt rett i at programmering er et "must" for data. Men jeg vet ikke om jeg ville valgt elektro av den grunn. Har du noen spesiell interesse for noen av disse retningene?

Anonymkode: c177e...6b5

Takk for svar.

Jeg har lyst til å være konsulent av noe slag å jobbe med data/IT-support. Har ikke noe erfaring, men tenker at begge retningene er spennende. Vil du si at begge har god sjanse for jobb?

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Jeg har lyst til å være konsulent av noe slag å jobbe med data/IT-support. Har ikke noe erfaring, men tenker at begge retningene er spennende. Vil du si at begge har god sjanse for jobb?

Ikke meg du siterte men de fleste som tok elektro da jeg studerte (5 år siden) jobber elektriske systemer innenfor industri og bygg.

Anonymkode: e9fcd...930

Skrevet

Du trenger ikke kunne noe om programmering på forhånd på data. De begynner fra scratch. Du kan jo prøve å lære litt på egenhånd før, men ja. Du MÅ ikke, selv om det kan være en fordel å kunne litt. 

Hvis du ikke vil drive med programmering så er sikkert ikke data veien å gå, nei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...