miihita Skrevet 15. januar 2019 #1 Del Skrevet 15. januar 2019 Hvordan syns du studiene var? Vurderer å søke deltid til neste år, men ønsker å høre andres meninger og erfaringer om studiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgenrøden Skrevet 15. januar 2019 #2 Del Skrevet 15. januar 2019 Jeg var ferdig barnehagelærer våren 2018 ved HiOA/OsloMet. Jeg trivdes godt på studiet. Opplevde det ikke som spesielt vanskelig. Med jeg synes vel heller spørsmålet ditt bør handle om hvordan man trives i rollen som barnehagelærer/ped.leder etter endt studie. Studiene er jo bare tre/fire år. Yrkeslivet er langt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #3 Del Skrevet 15. januar 2019 Studiet var helt topp! Jobben mye mindre topp... Anonymkode: 25090...343 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #4 Del Skrevet 15. januar 2019 Hvor stort er pensumet? Anonymkode: b3b47...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #5 Del Skrevet 18. januar 2019 På 15.1.2019 den 20.23, Morgenrøden skrev: Jeg var ferdig barnehagelærer våren 2018 ved HiOA/OsloMet. Jeg trivdes godt på studiet. Opplevde det ikke som spesielt vanskelig. Med jeg synes vel heller spørsmålet ditt bør handle om hvordan man trives i rollen som barnehagelærer/ped.leder etter endt studie. Studiene er jo bare tre/fire år. Yrkeslivet er langt Hva mener du med «ikke spesielt vanskelig»? Er det pga at «mye sier seg selv» og at det går mye på sunn fornuft å livserfaring ? Anonymkode: c3c1d...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgenrøden Skrevet 19. januar 2019 #6 Del Skrevet 19. januar 2019 På 19.1.2019 den 0.32, AnonymBruker skrev: Hva mener du med «ikke spesielt vanskelig»? Er det pga at «mye sier seg selv» og at det går mye på sunn fornuft å livserfaring ? Anonymkode: c3c1d...f4f Det varierte selvsagt fra emne til emne, men jeg opplevde det delvis sånn ja. Samtidig kunne jeg lest og pugge mye mer, men kom meg allikevel gjennom på en god måte. Vi hadde kun en skoleeksamen og en muntlig eksamen på tre år. De fleste var skriftlige hjemmeeksamener eller semesteroppgaver. Det var eksamensformer som passet meg godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TONJELA Skrevet 20. januar 2019 #7 Del Skrevet 20. januar 2019 7 timer siden, Morgenrøden skrev: Det varierte selvsagt fra emne til emne, men jeg opplevde det delvis sånn ja. Samtidig kunne jeg lest og pugge mye mer, men kom meg allikevel gjennom på en god måte. Vi hadde kun en skoleeksamen og en muntlig eksamen på tre år. De fleste var skriftlige hjemmeeksamener eller semesteroppgaver. Det var eksamensformer som passet meg godt. Høres bra ut 🙌🏻 Skal nok også søke barnehagelærer fra høsten, og jeg er ikke spesielt skoleflink, så da spørs det om dette er midt i blinken for meg 🥳 jeg har jobbet i bhg før, så vet litt hva jeg går til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #8 Del Skrevet 20. januar 2019 Jeg har bitt meg merke i at hvor en holder til i landet er ganske avgjørende på hvor hardt det er, til tross for at man skal følge pensum. Kanskje trynefaktor også spiller inn en del. Kjenner til fem stk som sier at det er utrolig hardt her i Stavanger, de har da tatt det på deltid, ved siden av familie og jobb.. Anonymkode: 32985...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TONJELA Skrevet 20. januar 2019 #9 Del Skrevet 20. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bitt meg merke i at hvor en holder til i landet er ganske avgjørende på hvor hardt det er, til tross for at man skal følge pensum. Kanskje trynefaktor også spiller inn en del. Kjenner til fem stk som sier at det er utrolig hardt her i Stavanger, de har da tatt det på deltid, ved siden av familie og jobb.. Anonymkode: 32985...a3a Jeg synes også det virker sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #10 Del Skrevet 20. januar 2019 8 timer siden, Morgenrøden skrev: Det varierte selvsagt fra emne til emne, men jeg opplevde det delvis sånn ja. Samtidig kunne jeg lest og pugge mye mer, men kom meg allikevel gjennom på en god måte. Vi hadde kun en skoleeksamen og en muntlig eksamen på tre år. De fleste var skriftlige hjemmeeksamener eller semesteroppgaver. Det var eksamensformer som passet meg godt. Jeg hadde 6-9 eksamener hvert år i tre år, gikk på DMMH. Så dette varierer nok veldig etter hvilken skole du går. Anonymkode: ca951...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #11 Del Skrevet 20. januar 2019 Her har vi hatt 1-2 eksamner per emne og vi har 1-2 emner per semester. Vi har aldri påske-, vinter- eller høstferie. I løpet av hvert semester er det praksis med 100% oppmøte. Hele studiet vårt fikk ble for to år siden obligatorisk, hvor vi kun kan være vekk 20-30% i hvert fag. Dagjobb utenom blir derfor umulig, og for meg med barn forsvinner muligheten for jobbing i helg, siden jeg faktisk har lyst til å få sett mitt eget barn. Til vanlig blir det bare 1-2 timer før leggetid. Gleder meg til å bli ferdig, for å si det sånn. Anonymkode: 827ff...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TONJELA Skrevet 20. januar 2019 #12 Del Skrevet 20. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde 6-9 eksamener hvert år i tre år, gikk på DMMH. Så dette varierer nok veldig etter hvilken skole du går. Anonymkode: ca951...131 Okei. Blir nok dmmh her, om jeg skal studere. Synes du det var greit å studere der ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #13 Del Skrevet 20. januar 2019 1 time siden, TONJELA skrev: Høres bra ut 🙌🏻 Skal nok også søke barnehagelærer fra høsten, og jeg er ikke spesielt skoleflink, så da spørs det om dette er midt i blinken for meg 🥳 jeg har jobbet i bhg før, så vet litt hva jeg går til. Det trodde jeg og jeg gjorde. Jeg jobbet 7år som assistent før jeg begynte på deltid. Er nå ped.leder på 4.året. Praksissjokket er høyst reelt, og jeg skal tilbake på skolebenken for å få litt fri fra jobb! Assistent og ped. Leder kan ikke sammenlignes,det er to totalt forskjellige hverdager, og jeg ville ikke valgt det samme en gang til. Anonymkode: 30722...f5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TONJELA Skrevet 20. januar 2019 #14 Del Skrevet 20. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det trodde jeg og jeg gjorde. Jeg jobbet 7år som assistent før jeg begynte på deltid. Er nå ped.leder på 4.året. Praksissjokket er høyst reelt, og jeg skal tilbake på skolebenken for å få litt fri fra jobb! Assistent og ped. Leder kan ikke sammenlignes,det er to totalt forskjellige hverdager, og jeg ville ikke valgt det samme en gang til. Anonymkode: 30722...f5f Åj sier du det. Er det med tanke på arbeidsmengde da eller ? Synes det virker som det er en veldig fin og variert jobb.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #15 Del Skrevet 20. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bitt meg merke i at hvor en holder til i landet er ganske avgjørende på hvor hardt det er, til tross for at man skal følge pensum. Kanskje trynefaktor også spiller inn en del. Kjenner til fem stk som sier at det er utrolig hardt her i Stavanger, de har da tatt det på deltid, ved siden av familie og jobb.. Anonymkode: 32985...a3a Det har jeg også lagt merke til. På høgskolen i innlandet, da er det 1 eksamen per emne, og 3 arbeidskrav per emne. Har hatt 1 - 2 emner per semester. Det har gått greit, men har til tider vært hardt. Spesielt som alenemamma. Nå har jeg kun 1 semester igjen, og gleder meg sinnsykt til å bli ferdig! Anonymkode: 072ed...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgenrøden Skrevet 22. januar 2019 #16 Del Skrevet 22. januar 2019 På 20.1.2019 den 8.17, TONJELA skrev: Høres bra ut 🙌🏻 Skal nok også søke barnehagelærer fra høsten, og jeg er ikke spesielt skoleflink, så da spørs det om dette er midt i blinken for meg 🥳 jeg har jobbet i bhg før, så vet litt hva jeg går til. På 20.1.2019 den 9.48, AnonymBruker skrev: Jeg hadde 6-9 eksamener hvert år i tre år, gikk på DMMH. Så dette varierer nok veldig etter hvilken skole du går. Anonymkode: ca951...131 Ser at jeg formulerte meg klønete. Vi hadde avsluttende eksamen i hvert emne; 3 hvert år. Mente at av disse har kun en vært skoleeksamen og en muntlig, mens resten av disse har vært hjemmeeksamen/semesteroppgave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgenrøden Skrevet 22. januar 2019 #17 Del Skrevet 22. januar 2019 På 20.1.2019 den 13.33, AnonymBruker skrev: Det har jeg også lagt merke til. På høgskolen i innlandet, da er det 1 eksamen per emne, og 3 arbeidskrav per emne. Har hatt 1 - 2 emner per semester. Det har gått greit, men har til tider vært hardt. Spesielt som alenemamma. Nå har jeg kun 1 semester igjen, og gleder meg sinnsykt til å bli ferdig! Anonymkode: 072ed...cd6 Samme som på HiOA/OsloMet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #18 Del Skrevet 22. januar 2019 Noenlunde lurt å tenke seg godt om før en tar denne utdannelsen. Bør være noe en virkelig har lyst til og vet hva en går til. Det er så mye lover og rammer i barnehagene nå, at det tar nuven på mange førskolelærere. Før stod det 'burde' i rammen nå står det 'SKAL' og det uten mere ressurser eller høyere lønn. Det å henge med barna og ha det gøy, kan du nesten bare glemme. Samtidig er nok av folk å ta av, så det er ikke bestandig bare å plukke seg en jobb og mange føler seg tvunget til å bli på det stedet man får ansettelse. Anonymkode: f5e87...f45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #19 Del Skrevet 23. januar 2019 Holder på med andre semester i denne utdannelsen nå, og synes første semesteret var helt greit da det var kunstfagene, som ikke er så vanskelig å komme igjennom. Hvor vanskelig studiet er, spørs vel på emnet man har i semesteret. Jeg er mann og har også jobbet som assistent i bhg, men merket stor forskjell fra det å være per.leder til assistent i praksis. Er så mange møter man skal på og rammer man må forholde seg til. Det er ikke bare gøy og koselig hele dagen som når man er assistent. Vi har to muntlige eksamener gjennom studieløpet men er jeg. En er praktisk rettet eksamen med grupper og den andre er individuell muntlig eksamen. Men vi har en haug med arbeidskrav som er muntlig og prosjekt arbeid man skal igjennom. Om jeg gjør det bra på studiet, så vurderer jeg å ta master som logoped. Anonymkode: bde14...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TONJELA Skrevet 19. februar 2019 #20 Del Skrevet 19. februar 2019 På 23.1.2019 den 12.45, AnonymBruker skrev: Holder på med andre semester i denne utdannelsen nå, og synes første semesteret var helt greit da det var kunstfagene, som ikke er så vanskelig å komme igjennom. Hvor vanskelig studiet er, spørs vel på emnet man har i semesteret. Jeg er mann og har også jobbet som assistent i bhg, men merket stor forskjell fra det å være per.leder til assistent i praksis. Er så mange møter man skal på og rammer man må forholde seg til. Det er ikke bare gøy og koselig hele dagen som når man er assistent. Vi har to muntlige eksamener gjennom studieløpet men er jeg. En er praktisk rettet eksamen med grupper og den andre er individuell muntlig eksamen. Men vi har en haug med arbeidskrav som er muntlig og prosjekt arbeid man skal igjennom. Om jeg gjør det bra på studiet, så vurderer jeg å ta master som logoped. Anonymkode: bde14...76b Det er vel litt derfor jeg har lyst til å gå barnehagelærer ihvertfall. Jeg synes faktisk det blir litt ensformig å være assistent, og synes det virker mye mer interresant å være ped-leder. Jeg liker å gå på møter å diskutere, og få være med på å bestemme dagene. Da blir det en veldig fin blanding mellom møter og ansvar å det å få være sammen med barna. Jeg vurderer også master om jeg noen gang får mulighet til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå