Gå til innhold

Noen som forstår denne casen? Teorieksamen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle. Jeg skal melde meg opp til teorieksamen i Helsearbeiderfaget vg3 som praksiskandidat, men jeg trenger litt hjelp. 
Noen som forstår denne casen her for eksempel? Dette er en eksamensoppgave fra 2017.

Hva betyr "Du skal sette i verk førebyggende og behandlende tiltak for denne pasienten". 
Altså jeg kan selve teorien, men jeg forstår rett og slett ikke spørsmålet og hvordan jeg begynner. 

50257198_287901195411698_192458996362248192_n.thumb.jpg.6c6fe5f2836767bdb3255a605f3a75bc.jpg

Anonymkode: 04f75...caa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du ikke forklare alt du gjør, og hvordan du bruker teorien? 

Anonymkode: 98c68...509

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ikke forklare alt du gjør, og hvordan du bruker teorien? 

Anonymkode: 98c68...509

Ja det er det jeg tenker. Men så jeg begynner helt fra begynnelsen? Stell, ernæring, aktivitet osv? 

Skrevet

Jeg er ikke helsearbeider, men jeg leser casen som følger..

Du blir bedt om å ta stilling til hvordan du skal behandle pasienten i situasjonen "i dag" - altså, i situasjonen hvor hun er slapp og uklar, i tillegg til problemer med vannlating og illeluktende urin (trolig UVI?). Så du skal forklare hvordan du håndterer dette "i dag", det vil si hvordan du kan forebygge negative hendelser (f.eks. fall, dehydredring) og hvilke behandlingstiltak du vil iverksette for henne. 

Husk å lese oppgavene på eksamen veldig nøye, det er som regel der nøkkelen ligger :) Lykke til!  

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, irmelin_ skrev:

Jeg er ikke helsearbeider, men jeg leser casen som følger..

Du blir bedt om å ta stilling til hvordan du skal behandle pasienten i situasjonen "i dag" - altså, i situasjonen hvor hun er slapp og uklar, i tillegg til problemer med vannlating og illeluktende urin (trolig UVI?). Så du skal forklare hvordan du håndterer dette "i dag", det vil si hvordan du kan forebygge negative hendelser (f.eks. fall, dehydredring) og hvilke behandlingstiltak du vil iverksette for henne. 

Husk å lese oppgavene på eksamen veldig nøye, det er som regel der nøkkelen ligger :) Lykke til!  

Tusen takk for et fint svar.  :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...