Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i praksis gjennom studiet i 8 uker nå. Har i tillegg en deltidsjobb hvor jeg jobber hver tredje helg. Har en litt alvorlig sykdom, og har nå gjort en stor endring i behandlingen min sammen med legen min på sykehuset. Jeg sliter med å klare praksis, så jeg og legen på syleguset ble enige om at det nok er lurt at jeg blir sykemeldt fra deltidsjobben min nå imens jeg er i praksis. 

Sykemeldingen må jeg jo få av fastlegen. Jeg skal på jobb i deltidsjobben min neste helg. Men er usikker på hvordan jeg skal endre dette rent praktisk, da jeg ikke har fått pratet med fastlegen min enda. 

Bør jeg gå til legen i starten av neste uke å be om sykemelding, slik at jeg får avklart situasjonen og at sjefen min får litt tid til å få noen til å erstatte meg? 
Eller skal jeg vente med å gå til legen til neste fredag, da jeg også skal på jobb om kvelden? Tenker i tilfelle legen ikke sykemeldinger meg, så er det for sent å be sjefen om fri. Samt at det er veldig utfordrende å få noen til å ta kveldsvakteb min samme dag! 

Legen min har bare ledig time mandag og fredag neste uke, så er veldig enten eller. 

Hvordan bør jeg løse dette? 

Anonymkode: 8e3c8...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen så snart som mulig. 

Anonymkode: 6f479...cc6

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)

Ville helt klart gitt arbeidsgiver beskjed så fort som mulig. Siden du har en alvorlig sykdom og en anbefaling fra en annen lege om sykemelding, ser jeg ingen grunn til at du ikke skal bli sykemeldt. Og da dra til legen på første mulige time. 

Endret av Dævendøtte
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.........................

Bør jeg gå til legen i starten av neste uke å be om sykemelding, slik at jeg får avklart situasjonen og at sjefen min får litt tid til å få noen til å erstatte meg? 
Eller skal jeg vente med å gå til legen til neste fredag, da jeg også skal på jobb om kvelden? Tenker i tilfelle legen ikke sykemeldinger meg, så er det for sent å be sjefen om fri. Samt at det er veldig utfordrende å få noen til å ta kveldsvakteb min samme dag! 

Legen min har bare ledig time mandag og fredag neste uke, så er veldig enten eller. 

Hvordan bør jeg løse dette? 

Anonymkode: 8e3c8...282

Dette bør du absolutt løse med en legetime så raskt som mulig slik at sjefen din kan ta sine forholdsregler. 

Ville du likt å bli kalt inn på overtid fredag kveld på et par timers varsel?

Endret av Whistler
Stavefeil.
Skrevet

Ville gitt arbeidsgiver beskjed nå, så får de bedre tid til å erstatte deg. Ring og fortell hva du og legen er blitt enige om, og si at du kommer innom med selve sykemeldingen (skrives den ut på papir ennå?) så snart som mulig.

Anonymkode: deb4e...e13

Skrevet

Min fastlege sa at det ikke var lov å framdatere sykemelding. Aner ikke om det stemmer. Hadde løst det med å gi beskjed allerede nå til arbeidsgiver og gått til fastlegen på fredag.

Anonymkode: 2cea2...e49

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min fastlege sa at det ikke var lov å framdatere sykemelding. Aner ikke om det stemmer. Hadde løst det med å gi beskjed allerede nå til arbeidsgiver og gått til fastlegen på fredag.

Den trenger jo ikke fremdateres.  Det holder jo at den varer lenge nok.  (For øvrig er det ikke tillatt hverken å frem- eller tilbakedatere sykemeldinger.)

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legen fremdaterer ikke, men starter sykmeldingen fra dagen TS har time. 

Anonymkode: 6f479...cc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...