AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 https://www.dailymail.co.uk/news/article-6585595/Thousands-dads-left-shock-DIY-paternity-tests-soar.html?fbclid=IwAR1D7Ad6Lk1nfPuPwgcx6OrdbsAWuubI3LIMExpweM7hG-7HWUmt8zD3a4Q Sjokkerende artikkel, Fedre som har blitt lurt, til å tro at det er deres barn og i mange av tilfellene i mange mange år. Burde slike kvinner bli straffeforfulgt? menn som finner ut av dette blir garantert påvirket psykisk. Vi gir jo kvinner erstatning for voldtekt man ikke er sikker på har funnet sted, selv om de siktede har gått fri. Burde slike menn som i artikkelen kunne kreve en erstatning + straff for kvinner som holder på slik? heldigvis er det veldig få kvinner som tenker i så korte baner, jeg syns en 5 år i fengsel + saftig bot er på sin rette plass Anonymkode: c206a...030 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: https://www.dailymail.co.uk/news/article-6585595/Thousands-dads-left-shock-DIY-paternity-tests-soar.html?fbclid=IwAR1D7Ad6Lk1nfPuPwgcx6OrdbsAWuubI3LIMExpweM7hG-7HWUmt8zD3a4Q Sjokkerende artikkel, Fedre som har blitt lurt, til å tro at det er deres barn og i mange av tilfellene i mange mange år. Burde slike kvinner bli straffeforfulgt? menn som finner ut av dette blir garantert påvirket psykisk. Vi gir jo kvinner erstatning for voldtekt man ikke er sikker på har funnet sted, selv om de siktede har gått fri. Burde slike menn som i artikkelen kunne kreve en erstatning + straff for kvinner som holder på slik? heldigvis er det veldig få kvinner som tenker i så korte baner, jeg syns en 5 år i fengsel + saftig bot er på sin rette plass Anonymkode: c206a...030 Kan du formulere den loven? Anonymkode: e7d3a...ad5 5
solmåneogstjerner Skrevet 15. januar 2019 #3 Skrevet 15. januar 2019 Ja det synes jeg faktisk burde være straffbart. Om man er usikker på hvem som er far så bør man være åpen om det og ta en test. Fem år i fengsel var litt drøyt da. Men tilbakebetaling av bidrag f eks, er ihvertfall på sin plass. 21
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 Øøøørlite misvisende tittel med 20% av fedre, det ville virkelig vært sjokkerende. Men 20% av de som tester fordi det foreligger tvil, altså. Hvis kvinner med vitende og vilje lurer en mann til å tro han er far bør det være, om ikke straffbart, så i hvert fall kanskje erstatningspliktig. Anonymkode: 5d882...dc1 35
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #5 Skrevet 15. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Øøøørlite misvisende tittel med 20% av fedre, det ville virkelig vært sjokkerende. Men 20% av de som tester fordi det foreligger tvil, altså. Hvis kvinner med vitende og vilje lurer en mann til å tro han er far bør det være, om ikke straffbart, så i hvert fall kanskje erstatningspliktig. Anonymkode: 5d882...dc1 Ville det ikke være mye greiere med en standard praksis hvor den nyfødte, eller ufødte, DNA-testes mot den antatte farens DNA? Det er i alle fall bedre enn å kriminalisere mødre som har hatt flere sexpartnere rundt unnfangelsestidspunktet. Anonymkode: e7d3a...ad5 12
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #6 Skrevet 15. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ville det ikke være mye greiere med en standard praksis hvor den nyfødte, eller ufødte, DNA-testes mot den antatte farens DNA? Det er i alle fall bedre enn å kriminalisere mødre som har hatt flere sexpartnere rundt unnfangelsestidspunktet. Anonymkode: e7d3a...ad5 Nei, jeg er ikke tilhenger av å behandle samtlige borgere som potensielle kriminelle. Anonymkode: 5d882...dc1 16
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #7 Skrevet 15. januar 2019 Hvorfor det? Alle menn står jo fritt til å be om en dna-prøve, da kommer svaret svart på hvitt. Så om menn er så dumme at de blir "lurt" her får de ta det på egen regning. Og ikke nok med det.... de fleste av disse mennene er jo så dumme/enkle at de ikke har satt seg inn i telling av uker en gang... Anonymkode: 1724f...d0f 15
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #8 Skrevet 15. januar 2019 I tillegg til at det er 20% av de som tester, dvs de som har mistanke allerede, så er jo ikke den artikkelen fra Norge en gang. Har du kjæreste og barn, ts? Anonymkode: ae578...6c7 11
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #9 Skrevet 15. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, jeg er ikke tilhenger av å behandle samtlige borgere som potensielle kriminelle. Anonymkode: 5d882...dc1 Det er ikke kriminelt å ligge rundt, heldigvis. Ikke i Norge. Anonymkode: e7d3a...ad5 5
Aragorn ll Elessar Skrevet 15. januar 2019 #10 Skrevet 15. januar 2019 Jeg hadde blitt kjempeglad om det viste seg at min far ikke var min biologiske far. 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #11 Skrevet 15. januar 2019 Just now, AnonymBruker said: Det er ikke kriminelt å ligge rundt, heldigvis. Ikke i Norge. Anonymkode: e7d3a...ad5 Det er ikke en gang kriminelt å være tjukk i huet. Anonymkode: e7d3a...ad5 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #12 Skrevet 15. januar 2019 Just now, Aragorn ll Elessar said: Jeg hadde blitt kjempeglad om det viste seg at min far ikke var min biologiske far. Er han død, så du ikke får testet det? Ellers kan det vel være verdt forsøket, prismessig. Anonymkode: e7d3a...ad5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #13 Skrevet 15. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Alle menn står jo fritt til å be om en dna-prøve, da kommer svaret svart på hvitt. Så om menn er så dumme at de blir "lurt" her får de ta det på egen regning. Og ikke nok med det.... de fleste av disse mennene er jo så dumme/enkle at de ikke har satt seg inn i telling av uker en gang... Anonymkode: 1724f...d0f Det er jo noen som blir lurt mens de er i et forhold, da, og kvinnen er utro. Mannen som bor med kvinnen, kan jo ikke akkurat drive og holde regning på og telle uker etter hvert eneste samleie han har hatt med sin partner vel, for å om mulig "oppdage svindel" rundt en eventuell graviditet? Tilfeldige sexpartnere som blir gravide uten å ha et forhold, og så kommer kvinnen og erklærer deg for å være faren til et barn i magen....? Ja, da hadde jeg krevd DNA test etter fødselen om jeg var den mannen. Det sier seg selv. Jeg ville ikke stolt på at kvinnen ikke hadde hatt andre ONS enn meg f.eks. Dessverre så finnes det faktisk kvinner som bare "velger en" av de potensielle fedrene fordi det er mer lettvindt å bare ta en som kan gi økonomisk bidrag, enn å ringe rundt til flere forskjellige og få dem til å teste seg, alle sammen. Anonymkode: b0931...e15 2
Aragorn ll Elessar Skrevet 15. januar 2019 #14 Skrevet 15. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er han død, så du ikke får testet det? Ellers kan det vel være verdt forsøket, prismessig. Anonymkode: e7d3a...ad5 Så vit jeg vet så bor han i Asia et sted. Men for alt jeg vet så kan han være død.
Gjest hind Skrevet 15. januar 2019 #15 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, Aragorn ll Elessar said: Jeg hadde blitt kjempeglad om det viste seg at min far ikke var min biologiske far. Jeg også, men det er det dessverre lite håp om 😆 Alle kan be om å få sine barn DNA-testet så snart de er født, men de må selvsagt betale for det. Det er det sikkert verdt hvis man er det minste usikker.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #16 Skrevet 15. januar 2019 6 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Jeg hadde blitt kjempeglad om det viste seg at min far ikke var min biologiske far. Same.. Derimot kunne jeg aldri vært et så stort hespetre at jeg holdt min mann og mitt barn for narr slik, og heg selv var usikker på hvem far var. Anonymkode: 2ec54...ec9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #17 Skrevet 15. januar 2019 Uff, sjokkerende artikkel. Ante ikke at "mørketallene" kunne være så store. 20% av alle menn som tester opplever å få resultatet at de IKKE er far til barnet. Men det betyr også at 80% av de som tester, får bekreftet at de faktisk ER far til barnet, slik moren sier. Synes forferdelig synd på han mannen det sto om lenger nede i artikkelen, at han var blitt lurt i 20 år av sin eks-kone til å tro at deres tre barn var hans.... også viser det seg at han har vært steril siden han ble født, og alle tre ungene er et resultat av konas affære over en flere års periode. Grusomt...! Anonymkode: b0931...e15 3
solmåneogstjerner Skrevet 15. januar 2019 #18 Skrevet 15. januar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er i alle fall bedre enn å kriminalisere mødre som har hatt flere sexpartnere rundt unnfangelsestidspunktet DET skal jo ikke være straffbart, men er det usikkert hvem som er far så burde man teste. 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #19 Skrevet 15. januar 2019 Må være sjokkerende for «far» å få en slik beskjed, og livsomveltende for ungene det gjelder. Kjerringer som bevisst lurer menn til å tro at de er fedre til andre menns barn, er onde. Anonymkode: a0712...e19 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #20 Skrevet 15. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Uff, sjokkerende artikkel. Ante ikke at "mørketallene" kunne være så store. 20% av alle menn som tester opplever å få resultatet at de IKKE er far til barnet. Men det betyr også at 80% av de som tester, får bekreftet at de faktisk ER far til barnet, slik moren sier. Synes forferdelig synd på han mannen det sto om lenger nede i artikkelen, at han var blitt lurt i 20 år av sin eks-kone til å tro at deres tre barn var hans.... også viser det seg at han har vært steril siden han ble født, og alle tre ungene er et resultat av konas affære over en flere års periode. Grusomt...! Anonymkode: b0931...e15 Ikke helt enig, forutsatt at han ikke hatet disse ungene før han fikk beskjed om at han ikke var faren. Han kan jo uansett ikke få biologisk egne barn. Men at han misliker å ha blitt holdt for narr, med utroskap, det kan jeg skjønne. Anonymkode: e7d3a...ad5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå