Gå til innhold

Bare meg som har lyst på en pause fra familielivet...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Januar og mørketid- endeløse ettermiddager med slitne barn, vårte votter, sutrete trassalderstemmer, krangling og megling mellom søsken, rydding, vasking, matlaging, legging og kjøkkenrydding, tidlig opp i bekmørket til matpakkelaging og vekke sutrende unger, og en ny identisk dag er i gang...

Jeg vet ikke hvorfor jeg føler at januar i år er så tung, men jula var hektisk og vi gikk oppå hverandre alle sammen i altfor mange dager med ungeskrik, krangling og meglende foreldre. Jeg drømmer om en pause!! Enn så uendelig glad jeg er i barna mine, ønsker jeg meg fred og ro og en pause fra hele familien... Flere som har det sånn?

Anonymkode: c33ca...9b7

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Januar og mørketid- endeløse ettermiddager med slitne barn, vårte votter, sutrete trassalderstemmer, krangling og megling mellom søsken, rydding, vasking, matlaging, legging og kjøkkenrydding, tidlig opp i bekmørket til matpakkelaging og vekke sutrende unger, og en ny identisk dag er i gang...

Jeg vet ikke hvorfor jeg føler at januar i år er så tung, men jula var hektisk og vi gikk oppå hverandre alle sammen i altfor mange dager med ungeskrik, krangling og meglende foreldre. Jeg drømmer om en pause!! Enn så uendelig glad jeg er i barna mine, ønsker jeg meg fred og ro og en pause fra hele familien... Flere som har det sånn?

Jeg har ikke barn og synes jeg har det hardt. Dere med barn må ha det veldig vanskelig.

Anonymkode: 84c72...b48

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde ordnet meg en husmorferie. Be om en helg for deg selv, dra på spahotell og legg beina høyt. Lov mannen en helg for seg selv ved en senere anledning når han har behov for det.

Anonymkode: 477b3...13a

• Liker 11
Skrevet

Januar er en hard måned. Men det går mot lysere tider! Hang in there! 

Anonymkode: c048b...169

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg veldig igjen, derfor velger jeg alltid å jobbe dagene i mellom jul og nyttår feks. Min mann har alltid fri da, så er ikke noe problem i forhold til barn -syntes deg er deilig å være på jobb etter en del juledager sånn opp på hverandre. Jeg hater at det ikke er rutiner og som deg -mørke og kuldetiden er tung for humøret, føler at jeg får klaustrofobi når det er så mørkt utenfor vinduene -da hjelper det med en gåtur alene i på kvelden, jeg får litt space og kvelden blir ikke så lang.

Anonymkode: 2a331...e47

Skrevet

Jeg hiver ut gubben og ungene i 2-3 timer hver lørdag eller søndag. Da kan jeg skru musikken på full juling og vaske huset i fred og «ro». Utrolig nok gir det meg nok energi til å komme gjennom en ny uke 😂 

Jeg går hjemme med tvillinger på 1 mens de eldste er på skole/bhg så har ikke så forferdelig travle dager i utgangspunktet. 

Det høres ut som du kunne trengt litt mer fri. Har dere sjans til å få barnevakt en helg? Et par netter på hotell vil nok gjøre underverk, enten alene eller for dere som par. Om det så bare er i nabobyen

Anonymkode: d4a08...7a2

• Liker 6
Skrevet

Du er ikke alene. Jeg skulle også ønske meg en pause fra både familie og jobb...

(Selv om jeg selvfølgelig  elsker ungene mine og alt det der😉)

Lurer på om det finnes et "motsattord" til å være ensom, i så fall tror jeg at jeg lider av det...

For jeg har folk rundt meg HELE døgnet ALLTID😀

Anonymkode: 65f2b...88c

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke alene. Jeg skulle også ønske meg en pause fra både familie og jobb...

(Selv om jeg selvfølgelig  elsker ungene mine og alt det der😉)

Lurer på om det finnes et "motsattord" til å være ensom, i så fall tror jeg at jeg lider av det...

For jeg har folk rundt meg HELE døgnet ALLTID😀

Anonymkode: 65f2b...88c

Vi flyttet i sommer og jeg innså plutselig at jeg aldri har vært alene i det nye huset vårt! Har vært hjemme med sovende barn, men ikke en eneste gang har vært helt alene. Akkurat nå er jeg hormonell og full av pms og alt jeg ønsker meg et en øyeblikk alene uten noen andre...

Anonymkode: d9644...b42

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt småbarn i over 15 år, og banna bein: januar er den kjipeste, tyngste, lengste måneden i året. Alt er tre ganger så tungt, bare å kle på barna tar en evighet og etter en halvtime er de våte og fryser og vil inn... bilen er iskald og ruta på skrapes, gangen er full av smeltet is, det er mørkt når du kommer på jobb og mørkt når du går ut igjen. Vinter kan være fint, det, men ikke hverdagene i tidsklemma når vogna står fast i snøskavlene og du har dårlig tid til jobb.

Takke meg til sommerdagene, når barna springer inn og ut og leker i opptil flere timer i hagen. Når påkledning er undertøy, shorts og t-skjorte og alt er lyst. Da er det faktisk mye hyggeligere å være mamma også. Klem til deg TS!

Anonymkode: 0fdfb...984

• Liker 4
Skrevet

Har lyst på en pause fra familielivet ca hver eneste legging 😄

Anonymkode: 4308a...a10

Skrevet

Tenkte tanken selv. Hei Barcelona helt alene uten mann og barn (hadde mest sannsynlig savnet dem idet jeg gikk ut hjemmefra). Blir nok en gåtur alene i snøværet til en café og oversetter spansk i hodet isteden. 

Anonymkode: e96cd...48b

• Liker 1
Skrevet

Januar som konsept har åpenbart feilet og regjeringen må snart komme på banen og avvikle dette feilslåtte eksperimentet.

• Liker 19
Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen, det er skikkelig godt med støtte og ikke fordømmelse. Til en av de siste her- du fikk virkelig satt ord på det. Jeg drømmer meg tilbake til varme og solfylte sommerdager! Småbarnsfasen er søren meg ganske tung, og januar gjør den rett og slett enda tyngre. 

Jeg skal faktisk lansere forslag om hotellovernatting. Jeg tviler på at mannen vil synes det er en strålende idé at jeg reiser fra både ham og bråkebøttene en hel helg, men. Det kan godt hende han hadde hatt godt av det, så han hadde sett hvor mye jeg gjør av de usynlige oppgavene hver helg :) Det er dessverre vanskelig for oss begge å komme fra, men det hadde vært drømmen.

• Liker 1
Skrevet

Melder meg frivillig til barnepass! Trenger en pause fra singel og barnløs-livet😂

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Sunnfjording skrev:

Januar som konsept har åpenbart feilet og regjeringen må snart komme på banen og avvikle dette feilslåtte eksperimentet.

Hahahaha. Spot on.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, æøå* skrev:

Melder meg frivillig til barnepass! Trenger en pause fra singel og barnløs-livet😂

Nydelig, tusen takk! Men hvis du hadde prøvd meg på mine håpefulle i sin vakreste trassalder tror jeg du hadde angret etter omtrent tre minutter. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nydelig, tusen takk! Men hvis du hadde prøvd meg på mine håpefulle i sin vakreste trassalder tror jeg du hadde angret etter omtrent tre minutter. 

Ja, hvem vet?🤣

Skrevet

Er ikke lengre småbarnsmor, er nå tenåringsmor og det er lettere. Men da jeg var småbarnsmor og hastet med den ene i barnehagen og den andre skulle fraktes motsatt vei til Sfo, ene ungen gråt i bilen og lurte på 'hvorfor han måtte i barnehagen når det enda var NATT?!?' pga mørkt ute.... Da hadde jeg daglige drømmer om å ha en liten hybel der BARE jeg skulle  bo, bare hvite møbler, ikke pynt, duker, saker eller mer enn et fat, kopp, glass osv, og alt skulle bare være HELT STILLE! Elsker ungene mine, men jammen kan hverdagen være stri, og mørketida energitappende... 

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, Eneri said:

Er ikke lengre småbarnsmor, er nå tenåringsmor og det er lettere. Men da jeg var småbarnsmor og hastet med den ene i barnehagen og den andre skulle fraktes motsatt vei til Sfo, ene ungen gråt i bilen og lurte på 'hvorfor han måtte i barnehagen når det enda var NATT?!?' pga mørkt ute.... Da hadde jeg daglige drømmer om å ha en liten hybel der BARE jeg skulle  bo, bare hvite møbler, ikke pynt, duker, saker eller mer enn et fat, kopp, glass osv, og alt skulle bare være HELT STILLE! Elsker ungene mine, men jammen kan hverdagen være stri, og mørketida energitappende... 

Åja.. å som jeg drømmer om den hybelen... der jeg skulle sitte i en stol med en bok og se ut over et rom der jeg IKKE HADDE NOE N TING SOM MÅTTE RYDDES 😂😂😂😂

Anonymkode: f385f...36d

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg sååå godt igjen! Særlig nå når begge barna har ligget en uke med feber og ørebetennelse. Gleder meg til en helg på konferanse med jobben😃 for en gangs skyld kn jeg også få noe😉 hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en langhelg alene, med spa og avslapping! Høres temlig digg ut! Mine er forøvrig 14 mnder og 4 år

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...