Gå til innhold

Mensen kommer ikke - negativ graviditetstest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på p-pillen rundt august september 2018, og har hatt regelmessig mensen etter det (som jeg også hadde da jeg brukte pillen). Har fått mensen på dagen. Har aldri fått positiv eggløsningstest før, heller ikke kjent noe på kroppen som ligner eggløsning.

Bruker menstruasjonskalender app, og har testet for EL i den perioden appen sier jeg skal, ca. 2 uker før mensen. Ca 26-27 dagers syklus har jeg hatt etter å ha sluttet på pillen.

3.januar kjente jeg tegn til eggløsning, og tok test - fikk positiv eggløsningstest. Hadde dermed samleie. 12.januar skulle jeg i følge kalenderen ha fått mensen, men den har enda ikke kommet, og nå er det 15.januar. Tok graviditetstest i dag, men den er negativ.

Noen som har opplevd at syklusen plutselig forandrer seg slik? Hva kan årsaken være her?

Anonymkode: 838c2...3fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet samtidig på pilla og har hatt 25-26 dagers syklus.

sist gang mensen var sen så var jeg gravid (kjemisk/ tidlig sa) og testene ble postive ca 14 dpo (noen dager etter tr skulle kommet)

jeg har ikke sjekket for eggløsning men hvis det er som jeg tror selv så er den litt senere enn hva appen antyder. Altså er jeg 13dpo idag og på syklusdag 27. Ingen tegn til mens ennå og negativ graviditetstest med ukeindikator på ettermiddagen idag. Jeg aner ikke helt hva som skjer. Men jeg tror at hvis eggløsning er forsinket så kan mensen også bli det.. 

husk at eggløsning finner sted ca et døgn etter positiv test, og som regel vil det gå 12-14 dager fra eggløsning til mens. Dermed kan det være forsinkelser. 

Håper ikke noen av oss får tr da🙊

Anonymkode: cd0d7...08c

Skrevet

En menstruasjonskalender kan ikke vite hvor lang tid du vanligvis har mellom eggløsning og mens kun basert på normal lengde på syklusen din. 

Hvis du fikk positiv eggløsningstest 3. januar, har du nok hatt eggløsning 4. eller 5. Det vanlige er å ha rundt 14 dager fra eggløsning til mens. Du er nå på dag 10 eller 11, mest sannsynlig. Så smør deg med tålmodighet. 

Hvis den første eggløsningen etter pilleslutt i august var nå, kan du heller ikke forvente at syklusen vil være akkurat lik som den var i hele høst. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet på p-pillen rundt august september 2018, og har hatt regelmessig mensen etter det (som jeg også hadde da jeg brukte pillen). Har fått mensen på dagen. Har aldri fått positiv eggløsningstest før, heller ikke kjent noe på kroppen som ligner eggløsning.

Bruker menstruasjonskalender app, og har testet for EL i den perioden appen sier jeg skal, ca. 2 uker før mensen. Ca 26-27 dagers syklus har jeg hatt etter å ha sluttet på pillen.

3.januar kjente jeg tegn til eggløsning, og tok test - fikk positiv eggløsningstest. Hadde dermed samleie. 12.januar skulle jeg i følge kalenderen ha fått mensen, men den har enda ikke kommet, og nå er det 15.januar. Tok graviditetstest i dag, men den er negativ.

Noen som har opplevd at syklusen plutselig forandrer seg slik? Hva kan årsaken være her?

Anonymkode: 838c2...3fe

Er vel egentlig 17 du skal ha mens om du fikk pos eltest 3 januar. 14+3=17. Det skal vel alltid gå ca 14 dager til mensen fra eggløsning:) den pleier å være lik på alle. Det er fra mens til eggløsning som kan variere

Anonymkode: 45516...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...