AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 Vi har 2 små barn,et barn på 1 år og et på 3. De krangler hele dagen og sover ikke på nettene så jeg gruer meg alltid til å være alene med dem. Nå har får bestilt guttetur 1 hel uke. Han sa det var 3 dager,så da gikk jeg med på det. Plutselig sier han at der er en uke. Jeg er så utrolig sur. Jeg har aldri vært borte fra barna mine alene(vi har vært på 1 tur sammen ) og synes at jeg fortjener noe også. Hva kan jeg "kreve "? Hva hadde dere gjort ? At han tar alle nettene 1 uke før han reiser feks ? Anonymkode: a1d4d...74f
Gjest månedrømmer Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Hadde reist på husmor ferie når han kom hjem. Før du vet du ikke kommer til å klare å la han ta alle nettene . Viss du ikke ha venninder å dra med . Dra alene. Kan pappa kan mamma også.
Tusseladen Skrevet 15. januar 2019 #3 Skrevet 15. januar 2019 Sleipt gjort. Neste gang er det din tur. 7
LatersBaby Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 La far få lov til å få gutteturen sin, så får du ta en tur med noen venninner senere. 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #5 Skrevet 15. januar 2019 Dra en uke med venninner ved neste anledning. Anonymkode: 93972...f96 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #6 Skrevet 15. januar 2019 Tja.. Først vil jeg bare si at jeg skjønner hvorfor du gruer deg! Det første jeg ville gjort (istedenfor å kreve gjengjeld), var å unne far ei uke vekke, men be ham hjelpe deg å forberede. La ham lage middagsmat som er enkel å varme opp. Finne antrekk til hver dag. Lage noen planer sammen med deg om hva dere kan gjøre sammen for å få litt energi ut av dem mens han er avsted: Lekeland, besøk, hjemmekino, nabolagstur med sparkesykkel på jakt etter steiner som kan vaskes, tørkes og tusjes på etc.. Anonymkode: f5cf2...753 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #7 Skrevet 15. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tja.. Først vil jeg bare si at jeg skjønner hvorfor du gruer deg! Det første jeg ville gjort (istedenfor å kreve gjengjeld), var å unne far ei uke vekke, men be ham hjelpe deg å forberede. La ham lage middagsmat som er enkel å varme opp. Finne antrekk til hver dag. Lage noen planer sammen med deg om hva dere kan gjøre sammen for å få litt energi ut av dem mens han er avsted: Lekeland, besøk, hjemmekino, nabolagstur med sparkesykkel på jakt etter steiner som kan vaskes, tørkes og tusjes på etc.. Anonymkode: f5cf2...753 Det er jeg som styrer alt dette, så det tenker jeg ikke på. Problemet er 1 uke med våkenetter kombinert med jobb og å dele seg mellom to barn som krever veldig mye. Ts Anonymkode: a1d4d...74f
regine Skrevet 15. januar 2019 #8 Skrevet 15. januar 2019 Dra bort et par dager i forkant, med begrunnelsen at du MÅ være uthvilt når du må klare en uke med to små alene. Siden dere har råd til at han drar en uke på guttetur, så har dere vel også råd til at du ligger noen netter på hotell. Vet jo selvsagt ikke hvor dere bor, men om du får lenger reisevei til jobb et par dager, så vil det uansett lønne seg for deg. Og vær blid og tydelig når du informerer han om at dette skal du gjøre. Ta det som en selvfølge at han unner deg et par-tre dager til å lade opp i forkant. Da er du ikke helt utslitt når uka alene starter, og har litt å gå på. DA vil du og bli mye mindre bitter og sur på han som bare tar seg til rette, også fordi du viser at det som gjelder for han også får konsekvenser. 5
solmåneogstjerner Skrevet 15. januar 2019 #9 Skrevet 15. januar 2019 2 minutter siden, regine skrev: Dra bort et par dager i forkant, med begrunnelsen at du MÅ være uthvilt når du må klare en uke med to små alene. Siden dere har råd til at han drar en uke på guttetur, så har dere vel også råd til at du ligger noen netter på hotell. Vet jo selvsagt ikke hvor dere bor, men om du får lenger reisevei til jobb et par dager, så vil det uansett lønne seg for deg. Og vær blid og tydelig når du informerer han om at dette skal du gjøre. Ta det som en selvfølge at han unner deg et par-tre dager til å lade opp i forkant. Da er du ikke helt utslitt når uka alene starter, og har litt å gå på. DA vil du og bli mye mindre bitter og sur på han som bare tar seg til rette, også fordi du viser at det som gjelder for han også får konsekvenser. Ville heller tatt det når han kommer hjem igjen, da har man noe å se frem til 😊 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #10 Skrevet 15. januar 2019 Dårlig gjort å ikke avtale og planlegge i forkant. Utover det synes jeg det er noe man bør unne hverandre i et forhold, med mindre det er sykdom eller andre spesielle forhold inne i bildet. Men kanskje ikke rart han "sniker seg" til dette når du reagerer så negativt. Har selv ca 50 reisedøgn i året med jobb, ofte fire netter i strekk. Mannen blir mer sliten enn om jeg er der, selvfølgelig, men støtter meg fullt ut. Også gir vi også hverandre rom for å reise på ego-turer nå og da. Gjør man ikke det, men krever at begge skal slave på hjemmebane dag etter dag, trur jeg de fleste lider etterhvert - både meg seg selv og i forholdet. Hovedproblemet her er nok at du "alltid gruer deg til å være alene med barna dine". Dette må du virkelig jobbe med, både hvordan du kan forbedre problemet, og egen innstilling til dette. Slik skal man ikke ha det. Og er "løsningen" at begge må være der mest mulig lover jeg at det forholdet ikke vil overleve veldig lenge. Anonymkode: 21d29...9f6 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #11 Skrevet 15. januar 2019 Opp med nebbet, for dette vil gå helt fint! Når far har reist og dere er alene, skjer det noe med stemningen, og ungene blir mindre krevende. Da er det DU og bare DU som bestemmer, det blir lett for de små å forholde seg til ta de med deg i sengen, lemp litt på krav og rutiner, det er jo du som bestemmer. Jeg har flere ganger vært alene med tre små mens mannen har vært på guttetur en uke, og det har gått forbløffende greit Jeg tror du vil bli positivt overrasket Anonymkode: 24a1c...452 4
7v8 Skrevet 15. januar 2019 #12 Skrevet 15. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg som styrer alt dette, så det tenker jeg ikke på. Problemet er 1 uke med våkenetter kombinert med jobb og å dele seg mellom to barn som krever veldig mye. Ts Anonymkode: a1d4d...74f La begge ungene sove på ditt rom, så slipper du å fly mellom rommene på natta. Og legg deg tidlig/samtidig med barna på kvelden, så du sover når de sover😊 Selvfølgelig klarer du deg alene en uke. Man får til akkurat det man selv vil😉 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #13 Skrevet 15. januar 2019 Det er bra å gjøre dette.. - og det må du også gjøre har du en barnløs venninne eller ei venninne som også er alene med barna? Be henne i såfall over- gull verd avspaser noen timer hvis du har mulighet - vær for deg selv en times tid før du henter barna i barnehagen ved stengetid . legg deg når du legger barna og tillat deg å ha et rotete hjem Anonymkode: 0d221...785
Ulrikke Skrevet 16. januar 2019 #14 Skrevet 16. januar 2019 Jeg ville unnet ham en tur (han visste vel at du ville bli sur, så derfor sa han tre dager, det er selvfølgelig ikke ok, han bør jo være ærlig...) Ikke vær sur og grinete og lek offer før han drar eller etter at han kommer hjem. Du kan evt skrive handleliste til ham så han handler alt dere trenger den uka han er borte. Men ikke bli sur og spydig martyr! Ingen vinner på det, unga oppfører seg ikke bedre av den grunn! Unn ham en tur, også tar du deg heller ei helg alene på hytta når han kommer tilbake eller noe sånt! Alle overlever en uke, folk har menn som jobber offshore mange uker av gangen med kronisk syke, krevende barn. Det handler ikke alltid om hvordan du har det, men hvordan du tar det!! Når unga sover kan du spise smågodt og se film hele alene! 😉 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #15 Skrevet 16. januar 2019 55 minutter siden, Ulrikke skrev: Jeg ville unnet ham en tur (han visste vel at du ville bli sur, så derfor sa han tre dager, det er selvfølgelig ikke ok, han bør jo være ærlig...) Ikke vær sur og grinete og lek offer før han drar eller etter at han kommer hjem. Du kan evt skrive handleliste til ham så han handler alt dere trenger den uka han er borte. Men ikke bli sur og spydig martyr! Ingen vinner på det, unga oppfører seg ikke bedre av den grunn! Unn ham en tur, også tar du deg heller ei helg alene på hytta når han kommer tilbake eller noe sånt! Alle overlever en uke, folk har menn som jobber offshore mange uker av gangen med kronisk syke, krevende barn. Det handler ikke alltid om hvordan du har det, men hvordan du tar det!! Når unga sover kan du spise smågodt og se film hele alene! 😉 Så TS skal bare takke og bukke og i hvert fall ikke vise noe som helst negative følelser for at han bevisst manipulerte henne for å gjøre noe alene som han visste ikke var greit for henne? Jaja, andre har det annerledes og de fleste klarer dette og mer om de må. Men mannen fritas ikke for alt ansvar bare fordi enkelte mødre sliter mer, det er lov å ville være to om ting i en begrenset periode mens barna er små selv om andre ikke har den muligheten. Jeg ville ikke syntes det var greit å endre planene på denne måten. Det er selvfølgelig ikke bra om hun kjører martyr-taktikken og blir passiv agressiv. Men hun bør kunne si ifra om hvordan hun føler om saken. Det er jo tydeligvis et problem for TS, og da er det bedre å snakke om det og få det ut enn å feie det under teppet. Hvordan skal en helg senere eller "forandre hvordan du tar det" endre det at mannen til TS ikke tar hensyn til henne når han tar avgjørelser som påvirker henne direkte? Å bli sur for et slikt stunt er ikke en overreaksjon. Etter å ha snakket sammen og om mannen fortsatt skulle på tur synes jeg TS skal prøve å reise bort en uke enten uka før eller uka etter. Kanskje det åpner øynene til mannen litt, det virker ikke som at han har vært så mye alene med dem selv. Anonymkode: ea43f...edb 1
Ulrikke Skrevet 16. januar 2019 #16 Skrevet 16. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så TS skal bare takke og bukke og i hvert fall ikke vise noe som helst negative følelser for at han bevisst manipulerte henne for å gjøre noe alene som han visste ikke var greit for henne? Jaja, andre har det annerledes og de fleste klarer dette og mer om de må. Men mannen fritas ikke for alt ansvar bare fordi enkelte mødre sliter mer, det er lov å ville være to om ting i en begrenset periode mens barna er små selv om andre ikke har den muligheten. Jeg ville ikke syntes det var greit å endre planene på denne måten. Det er selvfølgelig ikke bra om hun kjører martyr-taktikken og blir passiv agressiv. Men hun bør kunne si ifra om hvordan hun føler om saken. Det er jo tydeligvis et problem for TS, og da er det bedre å snakke om det og få det ut enn å feie det under teppet. Hvordan skal en helg senere eller "forandre hvordan du tar det" endre det at mannen til TS ikke tar hensyn til henne når han tar avgjørelser som påvirker henne direkte? Å bli sur for et slikt stunt er ikke en overreaksjon. Etter å ha snakket sammen og om mannen fortsatt skulle på tur synes jeg TS skal prøve å reise bort en uke enten uka før eller uka etter. Kanskje det åpner øynene til mannen litt, det virker ikke som at han har vært så mye alene med dem selv. Anonymkode: ea43f...edb Jeg er på ingen måte enig i måten han gjorde det på, og det skrev jeg vel også. Det kan hun selvfølgelig ta opp på en tydelig måte!! Men det er den passiv-aggressive holdningen jeg mener ikke har noe for seg. At han bevisst pynter på reisens varighet er overhodet ikke greit, men da tar man opp DET og sier sin klare og tydelige mening. Ikke "furter" i evigheter. At TS skal reise bort etterpå er jeg også helt enig i i innlegget mitt.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #17 Skrevet 16. januar 2019 Buhu liksom🙄😂 altså tenk på alle alenemødre som gjør dette ALENE hele tiden!! Anonymkode: 70bf0...714 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #18 Skrevet 16. januar 2019 On 1/15/2019 at 5:44 PM, AnonymBruker said: Vi har 2 små barn,et barn på 1 år og et på 3. De krangler hele dagen og sover ikke på nettene så jeg gruer meg alltid til å være alene med dem. Nå har får bestilt guttetur 1 hel uke. Han sa det var 3 dager,så da gikk jeg med på det. Plutselig sier han at der er en uke. Jeg er så utrolig sur. Jeg har aldri vært borte fra barna mine alene(vi har vært på 1 tur sammen ) og synes at jeg fortjener noe også. Hva kan jeg "kreve "? Hva hadde dere gjort ? At han tar alle nettene 1 uke før han reiser feks ? Anonymkode: a1d4d...74f At han ordner med barnevakt som kan avlaste deg litt. Anonymkode: f2250...882
addict Skrevet 16. januar 2019 #19 Skrevet 16. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Buhu liksom🙄😂 altså tenk på alle alenemødre som gjør dette ALENE hele tiden!! Anonymkode: 70bf0...714 Jeg blir liksom så overrasket over at voksne (antar jeg, du kan jo være 11 år også slik du framstiller deg selv) ikke forstår hva problemet faktisk er. Problemet er jo ikke våkennetter eller arbeidet eller å ikke unne han tur eller at hun skal være alene med barna. Problemet her er jo at far fullstendig overkjører mor uten å kommunisere eller skjønne at han faktisk har to barn som har har like mye ansvar for som mor. Man kan ikke bare booke turer opp og stikke når man er forelder, og forvente at den andre parten skal sitte igjen. Såklart er det ikke et problem å reise på tur, men man er lagspiller i et forhold og grunnlaget om enighet og respekt må på plass. Men for all del, jeg forventer sikkert litt for mye av folk rundt meg når jeg blir oppgitt av sånne folk som deg 😊 Man kan visst ikke forvente alt av alle 🤷🏼♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #20 Skrevet 16. januar 2019 Skjønner ikke hva folk med friske unger klager over. La ham gjøre gjengjeld..Det er ikke noe å lage noe problem av. Du vet ikke hvor heldig du er... Du skulle passet mine to en uke. En 6 åring som er høyt og lavt,og en 11 åring som er sterkt multihandikappet. Jeg har vært alene i 5 år jeg,,,far har aldri stilt opp,heller ikke i ekteskapet..Nei,kos deg med ungene denne uken i stedet. En ny dynamikk,så har du en tjeneste til gode av ham. Anonymkode: c336c...fe2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå