AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 Vi er en veldig nær vennegjeng som samles rundt to tidkrevende felles hobbyer i tillegg til vanlig sosial omgang. I gjengen er det en mann som i ulike perioder av livet har hatt sex med meg (vi var ungdomskjærester) og to andre i gjengen (én av-og-på ff, så vidt jeg har skjønt, og én som var hans kjæreste i en kort periode). Ettersom vi tre jentene alle både er ganske åpne og frie, og har mistet interessen for han seksuelt/romantisk (han er en sånn man bli intens tiltrukket av, men så fort lei når man aldri kommer under overflaten), så har vi bare litt moro med den noe dramatiske historien. Men nå har han, virker det som, omsider slått seg til ro med en annen dame. Hun har vært med oss to ganger, og han virker veldig opptatt av at dette skal funke sosialt. Jeg merker jeg blir veldig usikker av hele situasjonen. Hva vet hun om oss? Hva kan vi si og hva kan vi ikke si? Er det innafor å spørre han om å informere oss om hva han tenker å fortelle/har fortalt henne? Det hadde jo vært vanlig at han visste at jeg var ekskjæresten hans dersom jeg var den eneste i gjengen, men jeg skjønner at han holder det tilbake ettersom det er "litt" mer betent å fortelle at 2,5 av de jentene du skal feire nyttår med er eksene hans... Jeg har allerede "dodget" et spørsmål fra henne som handlet om hvor mye av hobbyaktivitetene eksene hans hadde vært med på. Anonymkode: 70c8b...deb
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Det er helt unormalt å fortelle om tidligere sexpartnere, og å fortelle om at man faktisk fortsatt omgås disse sexpartnerne er ikke noe man sier til en kjæreste! Dere skal late som ingenting, og ta hun i mot som kjæresten hans dere respekterer og vil godt. Hvis han på et tidspunkt senere når hun har blitt trygge på dere og dynamikken til alle i gjengen vil fortelle hun om hvem han har vært kjæreste med så er det hans avgjørelse og jeg syns ikke du kan be han om å informere om det eller blande deg mellom de to selv. Det er en ganske opprivende og potensielt ødelegge ting.... Fortid er fortid så det er ikke relevant for hun å vite om uansett nå Anonymkode: b74d1...330 13
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #4 Skrevet 16. januar 2019 Prøv å ikke legge så mye i noe som betyr så hinsides lite. Anonymkode: 92987...935 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #5 Skrevet 16. januar 2019 Jeg og samboer har informert hverandre om hvem vi har hatt sex med blant de som fortsatt er i omgangskretsen slik at det ikke skal kunne komme som en overraskelse. Du kan ihvertfall høre med han hvor mye han har fortalt, så vet du hvor landet ligger. Anonymkode: 58719...34f 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #6 Skrevet 16. januar 2019 Må du gjøre noe spesielt da? Uansett om hun er informert om fortiden til kjæresten sin eller ikke, så er det jo ikke akkurat noe man tuller med eller prater om foran henne.. Er bare å unngå det temaet når dere er sammen, vær en normal venn med noen høflige grenser slik at dama hans føler seg trygg og komfortabel, og så går dette helt fint. Anonymkode: 10b3e...6bc 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #7 Skrevet 16. januar 2019 Jeg tenker at dette trenger ikke å være et tema for dere. Hvorfor må dere snakke om dette i det hele tatt? Det er vel en sak mellom de to, hvor mye han vil fortelle om sine tidligere sexpartnere og forhold - og ikke minst - hvor mye hun vil høre. Ikke alle ønsker å vite slik heller. Det er nok ganske vanlig at flere i samme gjeng eller miljø har vært bortpå hverandre. I min hobbygjeng er det også tilfelle. Men ingen snakker da noen gang om det, med mindre to var i lange forhold og har barn og slik da. Da kan det jo være naturlig... Men ellers synes jeg bare dere skal overse det temaet... Uavhengig av hva hun vet synes jeg dette er kleine og unødvendige ting å «ta opp» eller snakke om. Anonymkode: f0516...726
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #8 Skrevet 16. januar 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer har informert hverandre om hvem vi har hatt sex med blant de som fortsatt er i omgangskretsen slik at det ikke skal kunne komme som en overraskelse. Du kan ihvertfall høre med han hvor mye han har fortalt, så vet du hvor landet ligger. Anonymkode: 58719...34f Ja, vi har allerede spurt om dette og vet at han ikke har fortalt noe enda, men vurderer det. Synes det er fint å vite hvor landet ligger. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må du gjøre noe spesielt da? Uansett om hun er informert om fortiden til kjæresten sin eller ikke, så er det jo ikke akkurat noe man tuller med eller prater om foran henne.. Er bare å unngå det temaet når dere er sammen, vær en normal venn med noen høflige grenser slik at dama hans føler seg trygg og komfortabel, og så går dette helt fint. Anonymkode: 10b3e...6bc Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at dette trenger ikke å være et tema for dere. Hvorfor må dere snakke om dette i det hele tatt? Det er vel en sak mellom de to, hvor mye han vil fortelle om sine tidligere sexpartnere og forhold - og ikke minst - hvor mye hun vil høre. Ikke alle ønsker å vite slik heller. Det er nok ganske vanlig at flere i samme gjeng eller miljø har vært bortpå hverandre. I min hobbygjeng er det også tilfelle. Men ingen snakker da noen gang om det, med mindre to var i lange forhold og har barn og slik da. Da kan det jo være naturlig... Men ellers synes jeg bare dere skal overse det temaet... Uavhengig av hva hun vet synes jeg dette er kleine og unødvendige ting å «ta opp» eller snakke om. Anonymkode: f0516...726 Det er endel historier fra fortiden som gjerne gjenfortelles når vi er sammen, som helst ikke bør fortelles eller må skrives veldig mye om dersom vi skal skjule tidligere forhold. Det kunne jeg ha skrevet i HI. Men det er konkrete grunner til at det er greit å vite! Det betyr ikke at vi tre skal gå aktivt inn for å komme inn på sånne samtaleemne TS. Anonymkode: 70c8b...deb
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #9 Skrevet 16. januar 2019 Hvordan klarer folk å få dette til å bety noe?? Anonymkode: 92987...935 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #10 Skrevet 16. januar 2019 Skjønner meg ikke helt på det å snakke om snøen som falt i fjor...... Anonymkode: 36c24...f4c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #11 Skrevet 16. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer folk å få dette til å bety noe?? Anonymkode: 92987...935 Sikkert et godt spørsmål. Men jeg må si jeg er nysgjerrig på hvordan folk får dette til å ikke bety noe 😋 TS. Anonymkode: 70c8b...deb 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #12 Skrevet 16. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi har allerede spurt om dette og vet at han ikke har fortalt noe enda, men vurderer det. Synes det er fint å vite hvor landet ligger. Det er endel historier fra fortiden som gjerne gjenfortelles når vi er sammen, som helst ikke bør fortelles eller må skrives veldig mye om dersom vi skal skjule tidligere forhold. Det kunne jeg ha skrevet i HI. Men det er konkrete grunner til at det er greit å vite! Det betyr ikke at vi tre skal gå aktivt inn for å komme inn på sånne samtaleemne TS. Anonymkode: 70c8b...deb Jeg ser fremdeles ikke problemet. Om det er seriøse ekskjærester av ham, så er det jo naturlig at hun vet om forholdet. Men at man en gang drev og pulte litt i fylla, er liksom ikke så vanskelig å droppe å si. Jeg har også ligget med et par av mine bekjentskaper i hin hårde dager, men det føles ikke spesielt relevant eller interessant å kverne på det i samtaler vi har rundt pub-bordet i dag. Og definitivt ikke om våre nye partnere er der. Med mindre det er veldig viktig for dere å få markert overfor den nye dama at dere har "hatt ham" før, da.. Anonymkode: 10b3e...6bc 8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #13 Skrevet 16. januar 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er en veldig nær vennegjeng som samles rundt to tidkrevende felles hobbyer i tillegg til vanlig sosial omgang. I gjengen er det en mann som i ulike perioder av livet har hatt sex med meg (vi var ungdomskjærester) og to andre i gjengen (én av-og-på ff, så vidt jeg har skjønt, og én som var hans kjæreste i en kort periode). Ettersom vi tre jentene alle både er ganske åpne og frie, og har mistet interessen for han seksuelt/romantisk (han er en sånn man bli intens tiltrukket av, men så fort lei når man aldri kommer under overflaten), så har vi bare litt moro med den noe dramatiske historien. Men nå har han, virker det som, omsider slått seg til ro med en annen dame. Hun har vært med oss to ganger, og han virker veldig opptatt av at dette skal funke sosialt. Jeg merker jeg blir veldig usikker av hele situasjonen. Hva vet hun om oss? Hva kan vi si og hva kan vi ikke si? Er det innafor å spørre han om å informere oss om hva han tenker å fortelle/har fortalt henne? Det hadde jo vært vanlig at han visste at jeg var ekskjæresten hans dersom jeg var den eneste i gjengen, men jeg skjønner at han holder det tilbake ettersom det er "litt" mer betent å fortelle at 2,5 av de jentene du skal feire nyttår med er eksene hans... Jeg har allerede "dodget" et spørsmål fra henne som handlet om hvor mye av hobbyaktivitetene eksene hans hadde vært med på. Anonymkode: 70c8b...deb Da kan du vel svare angående de som faktisk har vært kjærester av ham. Når jeg tenker på eksene mine, tenker jeg på de jeg har vært i et offisielt forhold med, tatt med hjem til mor og vært investert i. Ikke FFs og flørter. Så om den eneste han har hatt et seriøst forhold med er «Julia», så holder det å si noe om «Julia» på et sånt spørsmål fra henne. Jeg personlig har ingen interesse av å høre om min samboers tidligere ligg, men jeg vet så klart om hans seriøse forhold og samboerskap. Anonymkode: e64b6...c2f
Duff Skrevet 16. januar 2019 #14 Skrevet 16. januar 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser fremdeles ikke problemet. Om det er seriøse ekskjærester av ham, så er det jo naturlig at hun vet om forholdet. Men at man en gang drev og pulte litt i fylla, er liksom ikke så vanskelig å droppe å si. Jeg har også ligget med et par av mine bekjentskaper i hin hårde dager, men det føles ikke spesielt relevant eller interessant å kverne på det i samtaler vi har rundt pub-bordet i dag. Og definitivt ikke om våre nye partnere er der. Med mindre det er veldig viktig for dere å få markert overfor den nye dama at dere har "hatt ham" før, da.. Anonymkode: 10b3e...6bc Akkurat hva jeg og tenker. Seriøse forhold er en ting men alt annet må få lov til å dø ut. Dette er en sak mellom de to som har ett forhold. Om han velger å si noe eller ikke avhenger ikke bare av han men også hva hun er komfortabel med å dele av sin fortid. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #15 Skrevet 16. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er endel historier fra fortiden som gjerne gjenfortelles når vi er sammen, som helst ikke bør fortelles eller må skrives veldig mye om dersom vi skal skjule tidligere forhold. Det kunne jeg ha skrevet i HI. Men det er konkrete grunner til at det er greit å vite! Det betyr ikke at vi tre skal gå aktivt inn for å komme inn på sånne samtaleemne TS. Anonymkode: 70c8b...deb Dere må da ha mange historier som ikke handler om hvem som har vært til sengs med hvem? Jeg synes ikke det er naturlig å dra opp slike «artige» historier, særlig ikke når hans nye kjæreste er til stedet. Det bør dere droppe uavhengig av om hun vet om det eller ikke. Hvis venner av kjæresten min skulle nevne «artige» historier om da de var til sengs mens jeg var der, hadde jeg følt det ubehagelig, og som om de tråkket på meg og mitt forhold. Og ikke minst hadde jeg følt meg lite inkludert og velkommen. Jada, alle har en fortid, men ingen bør ha behov for å trekke fram tidligere ligg og flørter liksom. Anonymkode: f0516...726 4
Tiurleik Skrevet 16. januar 2019 #16 Skrevet 16. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dere må da ha mange historier som ikke handler om hvem som har vært til sengs med hvem? Jeg synes ikke det er naturlig å dra opp slike «artige» historier, særlig ikke når hans nye kjæreste er til stedet. Det bør dere droppe uavhengig av om hun vet om det eller ikke. Hvis venner av kjæresten min skulle nevne «artige» historier om da de var til sengs mens jeg var der, hadde jeg følt det ubehagelig, og som om de tråkket på meg og mitt forhold. Og ikke minst hadde jeg følt meg lite inkludert og velkommen. Jada, alle har en fortid, men ingen bør ha behov for å trekke fram tidligere ligg og flørter liksom. Anonymkode: f0516...726 Skulle tro det, ja... Jeg ser for meg en gjeng 20-åringer som sitter og fniser og mimrer om "den gangen i Ayia Napa da Kjell og Torbjørg dreiv og pulte i jacuzzien etter litt for mye Bacardi Razz og Hjørdis plutselig hoppet oppi og ble med på moroa og så fikk de alle klamydia, LOL" Altså, om man er voksne folk med interessante liv og politiske meninger og filmer man har sett så er det ekstremt mye man kan snakke om. Man begrenser vel også mimring generelt når nye tilskudd er til stede, uavhengig av kjærestens gamle flammer så er det ganske kjedelig å høre om hva andre folk dreiv på med høsten 2011.. Fokuser på her og nå. 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #17 Skrevet 16. januar 2019 23 minutter siden, Tiurleik skrev: Skulle tro det, ja... Jeg ser for meg en gjeng 20-åringer som sitter og fniser og mimrer om "den gangen i Ayia Napa da Kjell og Torbjørg dreiv og pulte i jacuzzien etter litt for mye Bacardi Razz og Hjørdis plutselig hoppet oppi og ble med på moroa og så fikk de alle klamydia, LOL" Altså, om man er voksne folk med interessante liv og politiske meninger og filmer man har sett så er det ekstremt mye man kan snakke om. Man begrenser vel også mimring generelt når nye tilskudd er til stede, uavhengig av kjærestens gamle flammer så er det ganske kjedelig å høre om hva andre folk dreiv på med høsten 2011.. Fokuser på her og nå. Og jeg ser for meg en gjeng gamle gubber som sitter og snakker om regjeringsforhandlinger og tror at de forstår noe fordi de har lest Aftenposten innsikt. Jeg spøker, men det er veldig lett å skape sånne bilder for å få frem et poeng. Men hva er vitsen? Tilfredsstillende å få meg til å føle meg dum? Til deg siste er jeg helt enig. Mimring bør begrenses med nye til stede. Men noe mimring blir det alltids. Og det handler selvfølgelig ikke om sex! Anonymkode: 70c8b...deb 1
Tiurleik Skrevet 16. januar 2019 #18 Skrevet 16. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg ser for meg en gjeng gamle gubber som sitter og snakker om regjeringsforhandlinger og tror at de forstår noe fordi de har lest Aftenposten innsikt. Jeg spøker, men det er veldig lett å skape sånne bilder for å få frem et poeng. Men hva er vitsen? Tilfredsstillende å få meg til å føle meg dum? Til deg siste er jeg helt enig. Mimring bør begrenses med nye til stede. Men noe mimring blir det alltids. Og det handler selvfølgelig ikke om sex! Anonymkode: 70c8b...deb Så hva er da greia, om dere ikke snakker om sex eller gamle sjøslag i Ayia Napa? Kan du gi et (fiktivt) eksempel på en tematikk eller type samtale hvor det er naturlig eller relevant å nevne at x og y har ligget sammen, så vi skjønner bedre hva du mener? 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #19 Skrevet 16. januar 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er helt unormalt å fortelle om tidligere sexpartnere, og å fortelle om at man faktisk fortsatt omgås disse sexpartnerne er ikke noe man sier til en kjæreste! Dere skal late som ingenting, og ta hun i mot som kjæresten hans dere respekterer og vil godt. Hvis han på et tidspunkt senere når hun har blitt trygge på dere og dynamikken til alle i gjengen vil fortelle hun om hvem han har vært kjæreste med så er det hans avgjørelse og jeg syns ikke du kan be han om å informere om det eller blande deg mellom de to selv. Det er en ganske opprivende og potensielt ødelegge ting.... Fortid er fortid så det er ikke relevant for hun å vite om uansett nå Anonymkode: b74d1...330 I min omgangskrets er det helt motsatt. Her er det vanlig å fortelle kjæresten hvem man har vært med før, selvfølgelig uten å gå i detalj. Det ville også blitt sett på som et stort svik mot kjæresten om man hadde en eks i vennegjengen uten å si dette til den nye kjæresten. Anonymkode: 67103...488 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #20 Skrevet 16. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert et godt spørsmål. Men jeg må si jeg er nysgjerrig på hvordan folk får dette til å ikke bety noe 😋 TS. Anonymkode: 70c8b...deb Hva kan det vel ha å si for noen om andre har pult i fortiden?? Anonymkode: 92987...935
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå