AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 Det skjedde en gang at jeg ikke kunne komme på jobb, dette var en gang i desember. Han mente det ble sett på som skoft, men jeg hadde ikke muligheten til å jobbe den dagen. Så det var dumt av meg og ikke komme. Dette har kun skjedd denne ene gangen. Deretter ble jeg tilkalt til et møte jeg skal ha i morgen angående denne dagen. Han spurte meg også om jeg kunne jobbe nå på torsdagen for et par dager siden, og jeg så at jeg var satt opp neste søndag. Tror dere jeg får sparken? Anonymkode: 6dafd...364
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Nei men kanskje en advarsel. Si ifra da. Anonymkode: 30486...faf
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #3 Skrevet 15. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei men kanskje en advarsel. Si ifra da. Anonymkode: 30486...faf uff jaaa Anonymkode: 6dafd...364
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 Mener du skift? Du får ikke sparken av å si nei til å bytte vakt, eller jobbe ekstra. Det som står på kontrakten din står på kontrakten. Hvis du ikke allerede er satt opp så kan du si nei. Tviler veldig på du får sparken. Høres rart ut. Hva jobber du som? Det skal mye til å bli sparket, eller altså god grunn Anonymkode: 30486...faf
Chablis Skrevet 15. januar 2019 #5 Skrevet 15. januar 2019 Du får vel en skriftlig advarsel og beskjed om å ta jobben mer seriøst. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #6 Skrevet 15. januar 2019 Akkurat nå, Chablis skrev: Du får vel en skriftlig advarsel og beskjed om å ta jobben mer seriøst. Men advarsel når han har takket nei til å jobbe fordi han ikke kunne? På arbeidsplassen vår får vi lov å bytte vakter, ta fri, eller si ifra om vi ikke kan jobbe uten problem. Flere ganger. Anonymkode: 30486...faf 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #7 Skrevet 15. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du skift? Du får ikke sparken av å si nei til å bytte vakt, eller jobbe ekstra. Det som står på kontrakten din står på kontrakten. Hvis du ikke allerede er satt opp så kan du si nei. Tviler veldig på du får sparken. Høres rart ut. Hva jobber du som? Det skal mye til å bli sparket, eller altså god grunn Anonymkode: 30486...faf Altså jeg sa i fra litt sent kanskje om jeg ikke kunne bytte. Men jeg jobber i bakeri, og de tar ofte inn folk når andre ikke har muligheten til å jobbe. Derfor trodde jeg ikke det var et problem denne gangen. Anonymkode: 6dafd...364
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #8 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men advarsel når han har takket nei til å jobbe fordi han ikke kunne? På arbeidsplassen vår får vi lov å bytte vakter, ta fri, eller si ifra om vi ikke kan jobbe uten problem. Flere ganger. Anonymkode: 30486...faf Ja jeg trodde det gikk fint, fordi det har aldri skjedd før at jeg ikke kom når jeg var satt opp på en vakt, men jeg kunne virkelig ikke denne gangen. Anonymkode: 6dafd...364
Gjest INGNTNG Skrevet 15. januar 2019 #9 Skrevet 15. januar 2019 Hva mener du med at du ikke hadde mulighet? Ringte du inn syk, eller var det bare ubeleilig for deg å jobbe den dagen? Sa du ifra, eller dukket du bare aldri opp? 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men advarsel når han har takket nei til å jobbe fordi han ikke kunne? På arbeidsplassen vår får vi lov å bytte vakter, ta fri, eller si ifra om vi ikke kan jobbe uten problem. Flere ganger. Anonymkode: 30486...faf Det høres mest ut som om dette var en avtalt vakt som ikke passet trådstarter likevel.
Chablis Skrevet 15. januar 2019 #10 Skrevet 15. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men advarsel når han har takket nei til å jobbe fordi han ikke kunne? På arbeidsplassen vår får vi lov å bytte vakter, ta fri, eller si ifra om vi ikke kan jobbe uten problem. Flere ganger. Anonymkode: 30486...faf Slik jeg forstår det så er det snakk om et skift hun ikke kunne komme på av andre grunner enn sykdom, ikke bytting.
Chablis Skrevet 15. januar 2019 #11 Skrevet 15. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg trodde det gikk fint, fordi det har aldri skjedd før at jeg ikke kom når jeg var satt opp på en vakt, men jeg kunne virkelig ikke denne gangen. Anonymkode: 6dafd...364 Men hva gjorde du? Byttet vakt? Lot være å gjøre noe? Sa fra 5 minutter før at du ikke kom?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #12 Skrevet 15. januar 2019 Lot du bare vær å komme på jobb en vakt? Sa du ikke i fra? Byttet du vakt? Anonymkode: dbe86...230
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #13 Skrevet 15. januar 2019 Om man er satt opp på vakt må man selvsagt møte opp på jobb med mindre man har gyldig fraværsgrunn. Det er naturlig at man får advarsel og evt sparken når man ikke kommer på jobb når man skal. Anonymkode: 97d1e...238 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #14 Skrevet 15. januar 2019 12 minutter siden, INGNTNG skrev: Hva mener du med at du ikke hadde mulighet? Ringte du inn syk, eller var det bare ubeleilig for deg å jobbe den dagen? Sa du ifra, eller dukket du bare aldri opp? Det høres mest ut som om dette var en avtalt vakt som ikke passet trådstarter likevel. Jeg sa i fra dagen før om at jeg ikke hadde muligheten til å jobbe dagen etterpå fordi jeg ikke var i Oslo, det var dagen før nyttårsaften og jeg var ikke i Oslo. Anonymkode: 6dafd...364
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #15 Skrevet 15. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lot du bare vær å komme på jobb en vakt? Sa du ikke i fra? Byttet du vakt? Anonymkode: dbe86...230 Jeg sa i fra dagen før.. Anonymkode: 6dafd...364
NeonNinja Skrevet 15. januar 2019 #16 Skrevet 15. januar 2019 Dagen før burde være innafor, men hvor lenge visste du at du skulle jobbe denne dagen? Hvorfor kunne du ikke si ifra tidligere? Ser kanskje for meg en advarsel. En arbeidsplass er jo avhengig av ansatte som faktisk kommer på jobb til avtalt tid.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #17 Skrevet 15. januar 2019 Akkurat nå, NeonNinja skrev: Dagen før burde være innafor, men hvor lenge visste du at du skulle jobbe denne dagen? Hvorfor kunne du ikke si ifra tidligere? Ser kanskje for meg en advarsel. En arbeidsplass er jo avhengig av ansatte som faktisk kommer på jobb til avtalt tid. kunne sagt i fra mye lenger, men det ble så uforutsigbart at vi dro ut av byen, hadde helt glemt av at jeg skulle jobbe dagen etterpå. Så var jo min feil... men trodde det skulle gå fint, da det alltid er noen fra manpower som tar vakter om ikke vi andre kan. Anonymkode: 6dafd...364
Gjest INGNTNG Skrevet 15. januar 2019 #18 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: kunne sagt i fra mye lenger, men det ble så uforutsigbart at vi dro ut av byen, hadde helt glemt av at jeg skulle jobbe dagen etterpå. Så var jo min feil... men trodde det skulle gå fint, da det alltid er noen fra manpower som tar vakter om ikke vi andre kan. Anonymkode: 6dafd...364 Det er dyrt å leie inn folk gjennom vikarbyrå. Du får sikkert ikke sparken, men jeg ville vært ydmyk i møte med sjefen. Spesielt siden det ikke er snakk om sykdom eller noe annet som faktisk anses som gyldig grunn. At du glemmer at du skal jobbe og reiser bort er bare ikke greit.
NeonNinja Skrevet 15. januar 2019 #19 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: kunne sagt i fra mye lenger, men det ble så uforutsigbart at vi dro ut av byen, hadde helt glemt av at jeg skulle jobbe dagen etterpå. Så var jo min feil... men trodde det skulle gå fint, da det alltid er noen fra manpower som tar vakter om ikke vi andre kan. Anonymkode: 6dafd...364 Forutsigbarhet er veldig viktig. Det er nok ikke grunnlag for fyken med mindre det har vært et gjentagende problem fra din side, men jeg ville kanskje vært forberedt på en liten advarsel. 1
I Grosny Skrevet 15. januar 2019 #20 Skrevet 15. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: kunne sagt i fra mye lenger, men det ble så uforutsigbart at vi dro ut av byen, hadde helt glemt av at jeg skulle jobbe dagen etterpå. Så var jo min feil... men trodde det skulle gå fint, da det alltid er noen fra manpower som tar vakter om ikke vi andre kan. Anonymkode: 6dafd...364 Ok , du droppet en vakt med såpass kort varsel at du lagde problemer. Det er ikke bra. Dersom du viser pålitelighet, godt arbeid , forutsigbarhet og unngår sykefravær framover, og er en sterk positiv ressurs, så blir du satset på videre. Hvis du er enig med meg i dette og tydelig på det i møtet som kommer opp så kan alt bli bra. Det som er skikkelig trøblete for en arbeidsgiver er manglende forutsigbarhet og sykefravær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå