Gå til innhold

Hva er greia med skinkesteker (Forvirret)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så mye rart. Prøver å finne igjenn et pålegg jeg spiste som barn men vet ikke helt hva det var men mistenker at det var noe tilsvarende skinkestek det er ihvertfall det som har smakt mest likt (var grå ikke rosa!), men det er så mange varianter med samme eller forskjellig navn, men selv de med samme navn smaker veldig forskjellig fra hverandre, og ser veldig forskjellige ut. Hvordan skal jeg finne den riktige :S Vet ikke om det var skinkestek heller, var grått kjøtt med relativt mild smak og rent ikke utblandet. Ikke lett

Anonymkode: f2292...cb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som noe slags rull, lurer på om du kan få kjøpt det i ferskvaren.

Anonymkode: 11176...146

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som noe slags rull, lurer på om du kan få kjøpt det i ferskvaren.

hva heter det da hva skal jeg si til de i ferskvaredisken? skinkerull?

Det var fra ferksvaren foreldrene mine kjøpte det til meg da jeg var ung ja, de jeg kjøpte nå for å prøve meg frem var i kjøledisken/påleggdisken

Gjest padawan
Skrevet

Ettersom den er grå er det vel stor sjanse for at det er kokt(?) så det høres riktig ut at det er en eller annen form for rull...

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke hva det heter... Kanskje du kjenner det igjen når du ser det i ferskvaren?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva heter det da hva skal jeg si til de i ferskvaredisken? skinkerull?

Det var fra ferksvaren foreldrene mine kjøpte det til meg da jeg var ung ja, de jeg kjøpte nå for å prøve meg frem var i kjøledisken/påleggdisken

Kan du ikke spørre foreldrene dine?

Anonymkode: 3bd13...84e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet faktisk ikke hva det heter... Kanskje du kjenner det igjen når du ser det i ferskvaren?

Ok takk for innspill får se meg litt rundt

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke spørre foreldrene dine?

Anonymkode: 3bd13...84e

Vi er ikke helt på "talefot" for tiden... men ja det er vel en nødløsning 🧐

Skrevet

Det du ser etter heter bare "stek" og fås i ferskvaredisken i løs vekt. Det er svinestek som et stekt, avkjølt og skåret i tynne skiver. Fås ofte på snitter sammen med litt surkål og en sviske.

De rosa variantene er kokt og evt også røkt skinke som smaker saltere.

Anonymkode: e113c...009

• Liker 3
Skrevet

Håper det ikke var bedervet roast beef....den er grå.

• Liker 2
Skrevet

Lammerull tipper jeg. Hjemmelaget er gjerne grå, eller den kan være mer rosa om man tilsetter et eller annet. Veldig vanlig å lage til jul.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så mye rart. Prøver å finne igjenn et pålegg jeg spiste som barn men vet ikke helt hva det var men mistenker at det var noe tilsvarende skinkestek det er ihvertfall det som har smakt mest likt (var grå ikke rosa!), men det er så mange varianter med samme eller forskjellig navn, men selv de med samme navn smaker veldig forskjellig fra hverandre, og ser veldig forskjellige ut. Hvordan skal jeg finne den riktige :S Vet ikke om det var skinkestek heller, var grått kjøtt med relativt mild smak og rent ikke utblandet. Ikke lett

Var det en kant med en annen farge rundt pålegget?

Var pålegget rundt, ovalt eller firkantet?

Var det en jevn farge på hele påleggsbiten?

Anonymkode: 7c06e...ae2

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligner det på den øverst til høyre her?

Da er det jo helt vanlig skinkestek.   :)

• Liker 1
Skrevet

Det var ikke servelat eller oksetunge da ts?

Skrevet

Lammerull?

Var pålegget salt?

Skrevet

Takker for alle innspill

Jeg tenker at det nok bare er som nevnt vanlig stek, og at den smaker sikkert annerledes fra ferskvaredisken enn den i kjøledisken sikkert mer konserveringsmidler og rare greier de har puttet i dem i kjøledisken

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligner det på den øverst til høyre her?
?imageId=67837793&x=0&y=3.79&croph=80.08

https://www.kk.no/livstil/3-palegg-du-bor-velge-na-67837784

Er 15 år siden så vanskelig å gi detaljbeskrivelse men den så ut noe liknende den øverst til høyre ja bare litt mindre "jevn" farge altså det bildet så nesten ut som bearbeidet kjøtt men var "ubearbeidet" men omtrent den fargen ja en mellomting mellom rund og firkantet form.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for alle innspill

Jeg tenker at det nok bare er som nevnt vanlig stek, og at den smaker sikkert annerledes fra ferskvaredisken enn den i kjøledisken sikkert mer konserveringsmidler og rare greier de har puttet i dem i kjøledisken

Er 15 år siden så vanskelig å gi detaljbeskrivelse men den så ut noe liknende den øverst til høyre ja bare litt mindre "jevn" farge altså det bildet så nesten ut som bearbeidet kjøtt men var "ubearbeidet" men omtrent den fargen ja en mellomting mellom rund og firkantet form.

Den øverst til høyre i bildet ditt er akkurat det du ser etter, ja! :tommelsmil: 

Og enig i at den smakere "renere" enn diverse vakuumpakket skinkepålegg. Har også en tørrere konsistens enn kokt/røkt skinke. Det at steken er nettopp stekt bidrar selvsagt også til smaken. 

Anonymkode: e113c...009

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...