Gå til innhold

Minnebrikke til digitalkamera

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en ekstra minnebrikke til digitalkameraet mitt. Er det slik at alle typer passer til alle kameraer, eller må jeg ha en spesiell type til mitt kamera? :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fleire ulike typar minnebrikker (Compact Flash, SD, Memory stick, ...), men så lenge du kjøper rett type er det det same kva produsent det er.

Skrevet

Det finnes flere typer minnekort. Og som regel er det bare et av disse som passer.

Ta ut kortet du har og se om det står noe på det.

Eller ta med deg kamera og kort i butikken når du skal kjøpe. Det står mest sannsynlig hvilket kort du kan bruke i bruksanvisningen også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøp heller 2små minnekort enn 1 stort. (f.eks. 2 256 mb i stedet for 1 512 mb kort. seff avhengig av behov). Minnekort kan bli ødelagt, og det er surt å kanskje tape alle bildene dine dersom du har alt på ett kort og dette blir ødelagt.

• 10 måneder senere...
Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe et kamera som kan ta SD-minnekort og MMC-minnekort. Hva er forskjellen på disse to typene? Hvilke er "best", hva skal jeg velge? Hva menes med at et minnekort er raskt?

Skrevet
Jeg har tenkt å kjøpe et kamera som kan ta SD-minnekort og MMC-minnekort. Hva er forskjellen på disse to typene? Hvilke er "best", hva skal jeg velge? Hva menes med at et minnekort er raskt?

Raskt kort: At kortet er bygget opp slik at kameraet kan overføre mer data (bilder) til kortet på kortere tid enn et langsommere kort. Det betyr at kortet, dersom kameraet er i stand til å ta bilder i rask rekkefølge, ikke vil være den faktoren som begrenser hvor fort du kan ta bilder etter hverandre. Jeg skal ikke si hvor viktig dette er for den jevne bruker.

Jeg har hverken brukt SD-kort eller MMC-kort. På denne siden

http://ezinearticles.com/?Flash-Memory,-Pa...and-SD&id=13027

står det at de har omtrent samme hastighet, men at kapasiteten (antall bilder som kan lagres) er større for SD-kortene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...