Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor jeg skal begynne. Alt er rot. Skrevet flere innlegg her nå, er så rådvill. Vært lei læreryrket i mange år, men holdt ut. Har byttet jobb hvert andre år. Jeg blir aldri fornøyd og mistrives over alt. Ingen motivasjon, vilje, gnist igjen. Generelt lei livet også. Er pessimistisk. Vet ikke om det handler om min generelle psyke som har vært så som så i mange år, eller om det er kun arbeidslivet som gjør meg så trist og lei. Eller om det er en kombinasjon. Vært hos legen og han henviste meg til psykolog. Men vet ikke om jeg har kapasitet til å stå i læreryrket lenger. Det er slitsomt og det tærer på psyken min. Urettferdig mot barna også, de fortjener en motivert og engasjert lærer. Noe jeg overhodet ikke er nå. Samtidig er det stress å se etter andre yrker, jeg finner ingenting jeg kan gjøre som har samme lønn og som jeg er kvalifisert til. Eller har lyst til. Føler meg udugelig. Dette innlegget burde kanskje vært i kropp og helse forumet, bare å flytte. 

Anonymkode: 0a494...3b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg. :klem: 

Det er bra at du dro til legen din og blir henvist til en psykolog.  hva er det med læreryrket som du ikke liker? Hva er det som gjør deg så nede? Er det noen andre forhold i livet ditt som også gjør ting vanskelig for deg? 

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, millennial skrev:

Stakkars deg. :klem: 

Det er bra at du dro til legen din og blir henvist til en psykolog.  hva er det med læreryrket som du ikke liker? Hva er det som gjør deg så nede? Er det noen andre forhold i livet ditt som også gjør ting vanskelig for deg? 

Takk for klemmen😘 

Jeg blir sliten av elever som utagerer og har null oppdragelse, planlegge timer er et ork fordi jeg må gjøre det etter undervisning og alle møter og da er jeg utslitt, sette meg inn i tungvinte systemer, skjemavelde, å bli pålagt ditt og datt av unødvendig ting som tar evigheter, ubrukelig ledelse og det at jeg rett og slett føler meg unyttig og erstattbar på flekken. Og at mange skoler er rotete og uten system. 

• Liker 2
Skrevet

Der var skolebiten;)

Så sliter jeg nok med psyken, er aldri fornøyd og føler meg semideprimert hele tiden selv om det har blitt konkludert med at jeg ikke er alvorlig deprimert eller har dystymi. Men devaluering er visst noe jeg har/er(?). Legen leste litt fort fra epikrisen så husker ikke alt. Og sliter med relasjoner. Føler meg aldri bra nok, alltid misfornøyd med meg selv både innvendig og utvendig, føler meg mislykket, lite verdt, livet har ingen mening osv osv. Nesten ingen venner, akkurat blitt dumpet, ingen hobbyer, ikke flink til noe. Listen er lang;) Akkurat nå føler jeg at jeg trenger en pause fra alt. Alt er ey ork. Til og med å gå tur med hunden min. Orker ikke tanken på å skrive CV ihvertfall. Selv om jeg burde det. 

Takk for meg 🙃

Skrevet

Kan jeg dra til legen igjen for å høre hva han tenker om sykemelding? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...