Gå til innhold

Flytte IKEA-klesskap?

boblevann

Anbefalte innlegg

Hei! 

Skal snart flytte, og har et stort IKEA PAX klesskap som jeg er utrolig glad i. Kan jo kjøpe nytt, men det var veldig dyrt - og det jeg har er akkurat som nytt. Men, er det mulig å flytte dem, eller vil det bli skeivt og falle fra hverandre med en gang? 

Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ha demontert det og satt det sammen igjen.

Anonymkode: 1ff01...3d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville ha demontert det og satt det sammen igjen.

Ja, jeg må det for å få det ut av leiligheten :fnise: Men vil det henge sammen? Tåler det å bli demontert og så montert igjen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bæring, håndtering er ikke sånne skap glad i, tenk trange trappe-ganger m. sving etc... 

Rett ut i bil, -rett inn uten mye vridning bør gå, imo. Tenk på hvordan dere belaster, vippe det rett ut, lik belsastning hjørne - hjørne, ikke vri på det...

LETT å demontere da. Bare forsiktig når du løssner stiftene til bakveggen. :vetikke:

a.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, boblevann skrev:

Ja, jeg må det for å få det ut av leiligheten :fnise: Men vil det henge sammen? Tåler det å bli demontert og så montert igjen?

Ja det tåler det helt fint. Har akkurat gjort det samme uten problemer. 

Anonymkode: decb5...c8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, boblevann skrev:

Er jo enkleste å flytte på, og plassbesparende i flyttebilen om du flatpakker det. Ta alle skruer og småting i en pose, og fest med tape på en av delene. Det tåler det bra. Har selv skap fra IKEA som har vært med på 5 flyttelass, så det går nok bra med ditt også!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan

Det går fint å demontere før du flytter det. Subsidiært kan du avstive skapet ved feks å skru planker langs hele bredden på baksiden eller ved å bruke vinkeljern inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, boblevann skrev:

Hei! 

Skal snart flytte, og har et stort IKEA PAX klesskap som jeg er utrolig glad i. Kan jo kjøpe nytt, men det var veldig dyrt - og det jeg har er akkurat som nytt. Men, er det mulig å flytte dem, eller vil det bli skeivt og falle fra hverandre med en gang? 

Noen som har prøvd?

Vi demonterte og flyttet det. Det gikk veldig bra, det er godt som nytt. Vi måtte demontere fordi det er et 4-dørsskap. 

Anonymkode: 3bd42...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville "tent på" og kjøpt nytt.  Det gjelder alle garderobeskap hvor sponplater, treplugger og skrueanker er en del av konstruksjonsmetoden.

De tåler flytting ekstremt dårlig, enten det er oppsatt eller nedmontert.

Endret av Whistler
tillegg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Whistler skrev:

Jeg ville "tent på" og kjøpt nytt.  Det gjelder alle garderobeskap hvor sponplater, treplugger og skrueanker er en del av konstruksjonsmetoden.

De tåler flytting ekstremt dårlig, enten det er oppsatt eller nedmontert.

Det stemmer ikke for Pax-skapene, de er solide og tåler godt å flyttes om de demonteres først. Vårt er like stabilt nå etter demontering og flytting. 

Men når det gjelder billige skap, så er jeg helt enig. De bør ikke flyttes. 

Anonymkode: 3bd42...342

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh.... er det ikke sånn at garderobeskap skal følge boligen da? De skal man ikke fjerne når man flytter. 

Anonymkode: d039a...2b2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garderobeskap på soverom følger boligen ved salg, så du må enten demontere før bilder og visning, eller la det stå for så å kjøpe nytt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, boblevann skrev:

Leier du eller eier du den leilligheten som du flytter fra? Hvis du eier: Se hva siste postere skrev.

Anonymkode: 64677...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Orchideae skrev:

Garderobeskap på soverom følger boligen ved salg, så du må enten demontere før bilder og visning, eller la det stå for så å kjøpe nytt. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Øh.... er det ikke sånn at garderobeskap skal følge boligen da? De skal man ikke fjerne når man flytter. 

Anonymkode: d039a...2b2

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leier du eller eier du den leilligheten som du flytter fra? Hvis du eier: Se hva siste postere skrev.

Anonymkode: 64677...f41

Dette er ikke et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt brukte pax-skap. Måtte kjøpe ny bakeplate på ikea, men ellers er det like solid som de jeg har kjøpt nytt. Men garderobeskap skal følge boligen ved salg.

Anonymkode: 5ab35...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men garderobeskap skal følge boligen ved salg. 

Ikke nødvendigvis, ref denne listen på hjemmesiden til Norges Eiendomsmeglerforbund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 15.1.2019 den 11.46, boblevann skrev:

Hei! 

Noen som har prøvd?

Vi flyttet det en gang. Da knakk det litt, hadde også paxskap. Besluttet at IKEA skap ikke kan flyttes på. Og hvertfall ikke mer enn 1 gang. Så vårt havnet i biter ut vindu her om dagen dessverre. 

Anonymkode: adb83...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, padawan skrev:

Ikke nødvendigvis, ref denne listen på hjemmesiden til Norges Eiendomsmeglerforbund. 

Det står under punkt 7 at garderobeskap følger bolig ved salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du innledningen til artikkelen? Setning 2 lyder som følger "Her er standardlisten over hva som følger med hvis ikke annet er avtalt eller sagt i salgsopplysningene.". Avtaler en at selger kan ta med klesskap eller det står i salgsopplysningene at det tas med så kan en faktisk ta det med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står også ".....hvis ikke annet er avtalt eller sagt i salgsopplysningene".

Så det er bare å skrive i salgsoppgaven at garderobeskap ikke medfølger.

Anonymkode: 4febc...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...