Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har prøvd i over to år uten å bli gravide :(

Det er ingenting galt med hans sædkvalitet og ingenting er galt med meg heller.
Vi prøvde IVF før jul og de kunne hente ut 22 egg. Kun ett ble befruktet og overlevde. Forsøket ble avbrutt siden resultatet ble så skuffende.
Nå skal vi prøve ICSI da IVF ikke ser ut til å være en god behandlingsform for oss.

Erfaringen fra forsøket før jul har gått veldig inn på meg. Jeg syns det tungt psykisk og gruer meg til ICSI.

Har noen vært i samme situasjon som oss men likevel lyktes?

Anonymkode: 4a36c...b46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist.. jeg har ikke vært i samme situasjon selv, men kjenner et par som prøvde i mange år, prøvde alt og til slutt ble det konkludert med at de ikke kunne få barn. De endte med å adoptere, og jammen ble hun gravid ikke lenge etterpå. De har nå flere barn sammen. 

Kjenner også et annet par som sleit lenge med første mann (hun hadde også ei fra før) og de fikk hjelp til andre mann. Etter maaange år blir hun plutselig gravid og ingen skjønner noen ting.

ta i mot hjelpen som kommer, du kan jo alltid bli overrasket!

det er mange solskinnshistorier der ute. Håper det klaffer for dere snart❤️Klem

Anonymkode: b7258...f3c

Skrevet

For oss tok det ca 5 år. Først prøving på egen hånd , så flere runder med ivf og til slutt 4 forsøk med donoregg før vi lyktes.

Anonymkode: 8b873...ad2

Skrevet

Vi var i samme situasjon. Stimuleringen gikk fint, alt så bra ut. Mannens sperm var bra. Fikk ut 10 egg, ett ble befruktet, men jeg ble ikke gravid.

Fikk beskjed om at neste forsøk ble ICSI. Da kunne de fortelle meg at hinnen/skallet på eggene mine var veldig harde og derfor vanskelig å befrukte. Så dette har nok vært vårt problem hele tiden, men kan jo ikke oppdages før man prøvde ICSI.

Jeg ble ikke gravid før tredje forsøket, men da gikk det også. 

Ikke gi opp, mye kan skje enda. :klem: 

Anonymkode: a06e1...335

Skrevet

«men», dere har jo bare ett forsøk bak dere?

Jeg har og det - og tenker ikke at IVF/isci ikke vil funke av den grunn.

Anonymkode: 4f245...580

Skrevet

Takk for svar og gla' historier 😊

Jeg vet at vi nettopp har startet med behandling. Var bare et sjokk å få den beskjeden vi fikk. Det er en veldig emosjonell prosess merker jeg, hele denne prøvingen med hormoner og det hele. 

Spent på å få vite om ICSI kan fungere for oss :)

Anonymkode: 4a36c...b46

Skrevet

Har nettopp vært gjennom det samme. Har det siste året hatt 2 avbrutte forsøk fordi det ikke ble befruktning/dårlig kvalitet på befruktede egg. Hadde ivf 1. gang og ICSI 2. gang. På 3 forsøk (ICSI) ble det 1 egg som ble befruktet og som ble dyrket til dag 5 før innsett. Og jeg har blitt gravid! Hadde nesten gitt opp. 

Hold ut. Det er fryktelig tøft, men de fleste lykkes til slutt. Lykke til! 

Anonymkode: cb5e0...e7e

Skrevet

Vi hadde også ett forsøk med IVF som ble avbrutt pga kun ett befruktet egg, etter det ble det 3 forsøk med og si, og nå prøver vi på barn nr 2. 

Første gangen var virkelig nedslående, vi var så klare for å få hjelp å endelig bli gravid, så følte at alt var feil når det gikk som det gikk. Ikke gi opp, man vet aldri hva som venter bak neste sving. Lykke til med prøving! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...