Gå til innhold

Er flax og Lotto bare tull ? Eller vinner faktisk noen på ekte ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne av meg vant 7 millioner i eurojackpot forrige fredag. Jeg unner henne virkelig pengene siden mannen forlot henne og ungene for fire år siden, hun har vært syk og er langtidssykemeldt pga det og det er vurdering om uføretrygd på gang. I hennes tilfelle så finnes det virkelig en Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, T-Rex skrev:

Mange av disse loddene er det smågevinster på. Gevinstene i Flax er halvparten av innsatsen (et lite forbehold her om at dette ikke har endret seg i nyere tid). Så for at én skal vinne en million, må andre spille for to millioner, uten gevinst. To millioner kroner er 80.000 lodd á 25 kroner.

NEI! To millioner kroner i gevinst er 1,2 millioner lodd. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? Tar det én gang til: det er et lodd á en million kroner per 600 000 trykte flax lodd. 

Gevinstene i flax er absolutt ikke halvparten av innsatsen. 

Siden vi snakker statistikk, begynner jeg nå å lure på gjennomsnittlig IQ i befolkningen...

Anonymkode: 8b4dd...020

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, O.G. skrev:

En venninne av meg vant 7 millioner i eurojackpot forrige fredag. Jeg unner henne virkelig pengene siden mannen forlot henne og ungene for fire år siden, hun har vært syk og er langtidssykemeldt pga det og det er vurdering om uføretrygd på gang. I hennes tilfelle så finnes det virkelig en Gud.

Hva har dette med Gud å gjøre?? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo så gøy, og det går til gode formål! Jeg er fullstendig klar over hvor lave vinnersjanser det er, men å bruke 500-1000 kr i måneden på spill merker ikke jeg en plass. Skal man forby ting fordi noen er avhengige? Noen er avhengige av mat (altså mer enn det som er sunt, alle må jo spise), noen er avhengige av alkohol, noen er avhengige av spill. Hva med medisiner? Hvor går grensen for overformynderi fra staten?  Litt ansvar for oss selv må vi jo kunne ta...Forresten så vant jeg 4000 en gang, men har selovsagt spilt for lang mer enn jeg har vunnet😂😛. Sjekket spilleregnskapet mitt (du kan se ditt på norsk tipping). Ligger på -95kr denne måneden. Det er et tap jeg tåler.

Anonymkode: 818ec...e68

Ja, alle må spise, men alle må ikke spille. Helt greit å spille, men man trenger ikke reklamere for det over alt, spesielt ikke på riksdekkende TV 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som vant 500 000,- på flax, en familie som vant 3 mill på lotto, og vet om en annen familie som vant nesten 10 mill på lotto.

Anonymkode: 6e9bd...1f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vinner jo. Skulle bare så gjerne ønske st det var meg.

Anonymkode: c3047...9cf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, O.G. skrev:

Det er en glad historie😊

Anonymkode: 7f1f9...87f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

NEI! To millioner kroner i gevinst er 1,2 millioner lodd. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? Tar det én gang til: det er et lodd á en million kroner per 600 000 trykte flax lodd. 

Siden vi snakker statistikk, begynner jeg nå å lure på gjennomsnittlig IQ i befolkningen...

Siden minste gevinst er identisk med prisen på loddet, stemmer det jeg skriver: For hver gevinst på en million, må 80.000 lodd være uten gevinst. For at én person skal vinne 25 kroner, som er identisk med innsatsen, må en annen ha kjøpt et lodd uten gevinst. Dette fordi gevinstene utgjør halvparten av innsatsen.

Hadde minste gevinst vært for eksempel 5 kroner, ville saken stilt seg annerledes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

på online flaxsspillene til norsk tipping er gevinsten stort sett mellom 55% og 60% av innsatsen. Dvs satser du 100 kroner, taper du i snitt mellom 40 og 45 kroner på det/de loddene. Kilde, les på flaksloddet der står eksakt % premieandel for ditt lodd.

55% er vel noe folk flest kaller halvparten selv om det teknisk settt er noe over.

IQ sier noe om potensiale til å forstå slike ting, men det krever innsats, det er ikke noe magiskt med å ha høy iq som gjør at du forstår statistikk med en gang, ser du på mensa gjengen er det stort sett ganske dumme folk, men de har sikkert potensiale til å lære seg slike ting litt lettere om de er motivert, men de færreste med høy eller lav iq er interessert, de med lav iq har så godt som ikke noe potensiale eller vil ha så tungt for å lære seg slike avanserte ting at det er meningsløst for dem.

håper dette var oppklarende for deg

Anonymkode: 0b846...680

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vunnet for eksempel tretti kroner eller femti kroner en gang iblant, på forskjellige skrapelodd.    

Det skal jo finnes flax-lodd hvor det skal være mulig å vinne for eksempel 1 000 000 kroner. Men du må tenke på at denne førstepremien bare finnes på ett enkelt lodd. Samtidig som det kan være millioner av lodd der ute, som sannsynligvis ikke gir noe som helst. 

Anonymkode: 747c8...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil. Har dessverre ikke et flaxlodd her, så jeg har de korrekte tallene tilgjengelig.

Anonymkode: 963fb...6e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vant 500 kroner på bokstavflax en gang. Ellers bare 25 og 50 kroner😊 kjøper en gang i blant og dagdrømmer om hva jeg ville ha brukt pengene på😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg gleder meg til det blir min tur å vinne. Jeg skal kjøpe nytt hus og reise på fin reise

Anonymkode: fb567...66f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Pearl2.0 said:

Vant 500 kroner på bokstavflax en gang. Ellers bare 25 og 50 kroner😊 kjøper en gang i blant og dagdrømmer om hva jeg ville ha brukt pengene på😅

Det er jo det de fleste av oss, som iblant kjøper et lodd, egentlig betaler for: litt spenning i hverdagen og litt dagdrømming. :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

på online flaxsspillene til norsk tipping er gevinsten stort sett mellom 55% og 60% av innsatsen. Dvs satser du 100 kroner, taper du i snitt mellom 40 og 45 kroner på det/de loddene. Kilde, les på flaksloddet der står eksakt % premieandel for ditt lodd.

Anonymkode: 0b846...680

Jeg tok et forbehold om hva som var riktig gevinstmulighet nå. Det opprinnelige Flax-loddet, da dette kom for over 30 år siden (?), da det bare fantes én variant, hadde utbetalinger på nøyaktig 50% av innsatsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, T-Rex skrev:

Det er jo det de fleste av oss, som iblant kjøper et lodd, egentlig betaler for: litt spenning i hverdagen og litt dagdrømming. :)

Ja🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok høyere sjanse for å få kreft enn å vinne mye penger

Anonymkode: 063f4...a06

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil. Har dessverre ikke et flaxlodd her, så jeg har de korrekte tallene tilgjengelig.

Anonymkode: 963fb...6e9

Dette er overhodet ikke feil. Kilden er norsktipping.no. Gå inn og les. Siste gangen jeg kommenterer et innlegg som er ren synsing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den største premien jeg har vunnet er 200 kr på Kryssordflax.

Ellers bare småbeløp. Jeg spiller som regel alltid en fast lottokupong med 10 rekker. En gang fikk jeg en rekke med 4 rette og en med 5 rette, så gevinsten var 145 kr eller noe. Har spilt Andelsbank noen ganger fordi ei jeg kjenner hadde vunnet 1500 kr der. Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve det, og var veldig optimstisk på at jeg kom til å vinne iallfall mer enn 45 kr på systemspill, men har kjøpt Andelsbank 3 eller 4 ganger i stedet for vanlig lottokupong, og har ikke vunnet på noen av de. Noen som har vunnet på Andelsbank?

Eneste jeg kjenner som har vunnet et "større" beløp er pappa. Han hadde 6 rette en gang, det er ganske mange år siden og vi var i stuen hele familien og jeg bare "HERREGUD 6 RETTE". Jeg trodde premien kom til å være sånn 100 000, men da innså jeg at det var 6+1 og at gevinsten ble bare rundt sånn 7000 kr. 

Men som andre sier kan det være at det faktisk er noen man kjenner som har vunnet større beløp, som ikke ønsker å dele det. Jeg tror jeg hadde prøvd å holde så tett som mulig jeg også.

Jeg spiller Lotto for spenningens skyld og kanskje for å vinne et litt større beløp en gang, bare et par hundre hadde vært hyggelig, men jeg forventer aldri å vinne toppgevinst. Jeg synest likevel det er fint å tenke på at jeg bidrar til at noen andre får en toppgevinst, uansett om jeg taper litt. 

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et familiemedlem som vant mange millioner i lotto. Var helt surrealistisk når det skjedde.

Så det kan jo skje, men sannsynligheten for at det skjer er jo liten. Føler at vedkommende som vant har brukt opp flaks-kvoten vår også, kan jo nesten ikke skje samme familie to ganger vel? 😂

Anonymkode: f53a7...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...