Gå til innhold

Er flax og Lotto bare tull ? Eller vinner faktisk noen på ekte ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen sinne vunnet et større beløp på flax ? Feks over 10.000kr ? 

Og Lotto , har du eller noen du kjenner vunnet der? 

Største beløpet jeg har vunnet var 100kr 😄

Anonymkode: 98bbe...118

• Liker 2
Skrevet

Jupp, noen i familien vant opp mot 100 000 i lotto 👍🏻👍🏻 Så det går ann :) 

Anonymkode: c63c2...b41

• Liker 1
Skrevet

Kjenner en som vant 1,2 mill i Lotto og en annen som vant 50 000,- i Flax. :)

Skrevet

Og venner av familie  som 2 ganger har vunnet millionbeløp (noen har virkelig gullhår et vist sted!).

Anonymkode: c63c2...b41

• Liker 2
Skrevet

En i familien har vunnet et større beløp to ganger. Jeg har vunnet 100kr en gang tror jeg 🙈 Så ja, det går ann.

Skrevet

Har aldri vunnet noe annet en smågevinster på Lotto og flax. Typ 50 eller 100 kr. Kjenner heller ingen som har vunnet store premier. Ser du på vinneroddsen, så skjønner man hvorfor. 

Norsk tipping går med enorme overskudd, og burde vel hatt flere større premier hvis du ser på hva som kommer inn av penger i relasjon til hva som går ut av premier. 

En annen sak er alle som sliter med spill (spiller seg fra familie & hjem), og det at Norsk tipping annonserer overalt for spill. Burde ikke vært lov, spør du meg! 

Anonymkode: 8b4dd...020

• Liker 4
Skrevet

Kjente en som vant ca 2,5 millioner på joker tidlug på 2000-tallet, og har en tante som vant toppremien på flax.

Anonymkode: 963fb...6e9

Skrevet

Eksmannen til tanta mi vant mange milioner, skilte seg fra hu og flytta til et eller annet varmt land å lever livets glade dager. Hu fikk ikke ei krone.

jeg har bare vunnet småsummer på flax, men samboer vant 5000 en gang 😛 

Anonymkode: acc70...24d

• Liker 3
Gjest COSL Innovator
Skrevet

Bestemoren min vant 1 mill på lotto for mange år siden.

En kollega vant ca 27 mill

Moren til ei jeg kjenner vant ca 74 mill rett før jul

Jeg selv vinner bare småpremier.

Skrevet
1 minutt siden, COSL Innovator skrev:

Bestemoren min vant 1 mill på lotto for mange år siden.

En kollega vant ca 27 mill

Moren til ei jeg kjenner vant ca 74 mill rett før jul

Jeg selv vinner bare småpremier.

Vet du om kollegaen har jobben enda? Eller gir man blaffen i den når man vinner en slik sum? :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vunnet 10.000 på flaxlodd, men har ikke vunnet mer enn 150 kr i lotto. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vunnet 1000,- på flaxlodd og 35.000,- på extra. Og noen småbeløp, på 200 og under. 

Gjest COSL Innovator
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du om kollegaen har jobben enda? Eller gir man blaffen i den når man vinner en slik sum? :)

Denne kollegaen var veldig ung, så H*n fikk kjøpt seg sin første bolig.

Jeg mener personen sluttet i jobben, men det går ikke å leve resten av livet på 27 mill, så ny jobb må nok til.

Hadde jeg vunnet samme summen, så skulle jeg aldri mer jobbet :)

Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har aldri vunnet noe annet en smågevinster på Lotto og flax. Typ 50 eller 100 kr. Kjenner heller ingen som har vunnet store premier. Ser du på vinneroddsen, så skjønner man hvorfor. 

Norsk tipping går med enorme overskudd, og burde vel hatt flere større premier hvis du ser på hva som kommer inn av penger i relasjon til hva som går ut av premier. 

En annen sak er alle som sliter med spill (spiller seg fra familie & hjem), og det at Norsk tipping annonserer overalt for spill. Burde ikke vært lov, spør du meg! 

Det er en gitt vinnersannsynlighet for spillene til Norsk Tipping. For Flax-lodd er det 50%, som vil si at spiller du for 100 millioner, vil du få 50 millioner i gevinst, sånn i snitt. I motsetning til de utenlandske private spillselskapene gir statseide Norsk Tipping overskuddet til diverse samfunnsnyttige ting. Når du spiller, velger du altså å betale en frivillig ekstraskatt til staten.

For at én person skal vinne 1 million i Flax, må 40.000 andre kjøpe to lodd uten gevinst.

Endret av T-Rex
  • Liker 2
Skrevet

Min kollega vant nesten 3 mill på joker. Tante vant 80 000 i lotto. Nesten hver uke er det jo noen som vinner. Men oddsene er ekstremt lave..

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg vant over 70.000 i Joker en gang. Skulle egentlig bare spille Viking Lotto, men så ble jeg spurt om Joker, så jeg bare sa ja. I Lotto har jeg bare vunnet 150 eller noe. Flax vant jeg 200 en gang. 

Anonymkode: 71faa...73f

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, T-Rex skrev:

Det er en gitt vinnersannsynlighet for spillene til Norsk Tipping. For Flax-lodd er det 50%, som vil si at spiller du for 100 millioner, vil du få 50 millioner i gevinst, sånn i snitt. I motsetning til de utenlandske private spillselskapene gir statseide Norsk Tipping overskuddet til diverse samfunnsnyttige ting. Når du spiller, velger du altså å betale en frivillig ekstraskatt til staten.

For at én person skal vinne 1 million i Flax, må 40.000 andre kjøpe to lodd uten gevinst.

Dette er vås fra ende til annen. Regnestykket du har presentert, henger ikke på greip. 

Når det gjelder Lotto så er sannsynligheten for å vinne 1:5,7 millioner per rekke. M.a.o, så er det nesten umulig å vinne. 

Når det gjelder flaxlodd, så er det et millionlodd per 600 000 lodd, så 599 000 andre må ha kjøpt flax lodd for at du skal vinne en million kroner. 

Kjenner mange som blakker seg på spill, derfor mener jeg at Lotto-trekning på TV og liknende, ikke burde vært tillatt. 

Skulle bare mangle at de ikke pløyde tilbake en brøkdel av gigantoverskuddet sitt til samfunnsnyttige formål. Det er litt av albiet deres, som sånne som du går fem på. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er vås fra ende til annen. Regnestykket du har presentert, henger ikke på greip. 

Når det gjelder Lotto så er sannsynligheten for å vinne 1:5,7 millioner per rekke. M.a.o, så er det nesten umulig å vinne. 

Når det gjelder flaxlodd, så er det et millionlodd per 600 000 lodd, så 599 000 andre må ha kjøpt flax lodd for at du skal vinne en million kroner. 

Kjenner mange som blakker seg på spill, derfor mener jeg at Lotto-trekning på TV og liknende, ikke burde vært tillatt. 

Skulle bare mangle at de ikke pløyde tilbake en brøkdel av gigantoverskuddet sitt til samfunnsnyttige formål. Det er litt av albiet deres, som sånne som du går fem på.

Mange av disse loddene er det smågevinster på. Gevinstene i Flax er halvparten av innsatsen (et lite forbehold her om at dette ikke har endret seg i nyere tid). Så for at én skal vinne en million, må andre spille for to millioner, uten gevinst. To millioner kroner er 80.000 lodd á 25 kroner.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er jo så gøy, og det går til gode formål! Jeg er fullstendig klar over hvor lave vinnersjanser det er, men å bruke 500-1000 kr i måneden på spill merker ikke jeg en plass. Skal man forby ting fordi noen er avhengige? Noen er avhengige av mat (altså mer enn det som er sunt, alle må jo spise), noen er avhengige av alkohol, noen er avhengige av spill. Hva med medisiner? Hvor går grensen for overformynderi fra staten?  Litt ansvar for oss selv må vi jo kunne ta...Forresten så vant jeg 4000 en gang, men har selovsagt spilt for lang mer enn jeg har vunnet😂😛. Sjekket spilleregnskapet mitt (du kan se ditt på norsk tipping). Ligger på -95kr denne måneden. Det er et tap jeg tåler.

Anonymkode: 818ec...e68

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg vinner en femtilapp i ny og ne på Lotto eller skrapelodd. Sjelden jeg kjøper skrapelodd da, men Lotto spiller jeg.

I fjor vant jeg 4000 kr i Lotto ved et tilfelle, men stort sett er det en femtilapp eller 90-100 kr annenhver helg eller noe sånt jeg vinner.

Jeg kjenner ingen som har vunnet millionbeløp, hverken blant venner eller familie. Men noen kan jo ha vunnet i smug da. Hva vet jeg :)

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...