Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på diverse nettsider at der er billig tannbehandling bl. a. I UNGARN OG POLEN. Er der noen som har erfaring med dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er billig i Ungarn. Det finnes egne selskap som organiserer hele reisen. Men det billigste er å bare dra ned der og kontakte en klinikk som snakker engelsk selv. I Budapest er det mye norske studenter, så du kan bare spørre på et Facebook forum hvilken tannlege som er bra. Jeg var der for noen måneder siden og fikk fantastisk behandling for en grei pris. Borret 8 hull , en rotkanalfylling, en ny spesiallaget keramikkrone + en full whitening for sånn ca 3000kr. 
Jeg brukte disse: http://www.jokaidental.hu/en/  
Veldig nytt og fint utstyr, og de snakker bra engelsk, og er virkelig flinke. Det var null smerte, beste tannbehandling jeg har fått. 

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Euromed i Polen! Kjempe god erfaring!

Anonymkode: 4e236...595

Skrevet

Hva om dere får problemer med tennene etter å ha reist hjem til Norge? Jeg har hørt norske tannleger som ikke vil eller mangler kompetanse til å håndtere plommbene som blir laget der. 

Jeg ville dratt til utlandet uansett. Bare sjekk hvem som fikser det om du får problemer senere

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Hva om dere får problemer med tennene etter å ha reist hjem til Norge? Jeg har hørt norske tannleger som ikke vil eller mangler kompetanse til å håndtere plommbene som blir laget der. 

Jeg ville dratt til utlandet uansett. Bare sjekk hvem som fikser det om du får problemer senere

Det er neppe det som er problemet. Seriøse tannleger i Europa bruker materialer som er godkjent etter «EU-standard» (CE-merket), så jeg kan ikke riktig se hvorfor en norsk tannlege ikke skulle kunne «håndtere» slike tannfyllinger (plomber). 

Årsaken er heller det at man som tannlege ikke skal begynne å prøve å fikse problemer som har oppstått som følge av en annen tannleges tannbehandling, spesielt ikke der en mistenker inadekvat behandling eller overbehandling. Pasienten bør heller gi den behandlende tannlege mulighet for å rette opp sitt eget arbeid. Dette medfører selvsagt en ulempe for pasienten der tannlegen befinner seg i et annet land. 

Anonymkode: 7a017...02d

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Ryddet for verving av intervjuobjekter. 

Monstrum, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...