Gå til innhold

Bløtkake eller marsipankake?

Anbefalte innlegg

Gjest middagshøyden
Skrevet

Marsipankake. Jeg elsker marsipan!

Skrevet

Bløtkake, med vaniljekrem inni. Mmm. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren er veldig allergisk mot nøtter, så jeg blir alltid glad når jeg ser at folk tenker på allergikere :) Men det er vel ikke såååå mange som har det problemet at alle må unngå marsipankake av den grunn. Hvis man vet man har nøtteallergikere (eller andre allergikere) på gjestelisten (og det vet man jo som regel), så kan man jo bare sørge for at det er noe annet på kakebordet de kan spise. Med mindre gjesten er hyperallergisk mot nøttestøv, og ikke kan være i samme rom som marsipankaken, så er det nok ikke et problem! 

Anonymkode: 7ce7e...e9e

Det er svært få i verden som ikke kan være i samme rom som noen som spiser nøtter.  Det er bare tull. 

Skrevet

Fyllet i kaken ville være mer avgjørende for valg av kake, men på generell basis liker jeg marsipankake best.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Jerry Lee skrev:

Ja, takk. Begge deler.   :spise:

Hva skal du med bløtkake når du har marsipankake?😁 Marsipankake er jo en bløtekake med marsipan i tillegg.

Anonymkode: ee06f...eb0

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, tonebelinda skrev:

Om man har nøtteallergi så betyr ikke det at man ikke tåler mandler. 
Min sønn er hyperallergisk mot peanøtter, og allergisk mot nøtter. Men mandler og marsipan kan han fint spise. 
 Men jeg skjønner så klart at enkelte med nøtteallergi også kan være allergiske mot mandler. 

Men helt enig med deg i det at det er flott å se når folk tar hensyn til allergikere. 

Det har vært mange bursdager og avslutniger min sønn har vært i som han ikke har kunnet forsyne seg av kakene de andre har bakt. Derfor har jeg stort sett alltid tilbudt meg å bake til slike anledninger selv  :)

Og min samboer er hyperallergisk mot nøtter - og mot mandler. Tenkte et øyeblikk at mandel er en nøtt ;) 

1 time siden, Peonjenta skrev:

Det er svært få i verden som ikke kan være i samme rom som noen som spiser nøtter.  Det er bare tull. 

Det er vel noen, så blir feil å kalle det bare tull, men det er såpass sjelden at man ikke akkurat trenger å ta høyde for det i normale selskaper. Dersom du har "en slik" på gjestelista vet du det nok. 

Anonymkode: 7ce7e...e9e

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Begge er gode, men om jeg må velge, så blir det marsipan.

Skrevet

Marsipankake

Anonymkode: 3ef67...8aa

Skrevet

Uten tvil bløtkake! 

Er litt merkelig siden jeg er veldig glad i marsipan i utgangspunktet, men synes den ødelegger bløtkaker såpass mye at jeg prøver å unngå å forsyne meg med marsipankake hvis jeg ikke må av høflighetshensyn til verten. Bløtkake kan jeg derimot spise mye  av. Er nok blant favorittkakene mine, så lenge den er ordentlig dynket vel og merke.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er hjemmelagd vil jeg ha bløtkake, er det kjøpekake foretrekker jeg marsipankake.

• Liker 1
Skrevet

Absolutt marsipan! 

Anonymkode: 41b2c...06a

Skrevet

Bløtekake
(Har riktignok aldri synes noen av kakesortene er noe særlig)

• Liker 1
Skrevet

Marsipankake, gjerne med krem som har mye bringebær og litt hakket mørk sjokolade i. Bløtkake blir lett for bløt for min smak. 

Skrevet

Fire lag sukkerbrød dynket i sukkerlake med litt appelsin og sitron. 

Et lag fyll med jordbærsyltetøy, jordbærbiter og jordbærkrem, et lag fyll med vaniljekrem og krokan, og et lag fyll med krem med hakket sjokolade. 

Et tynt kremlag utenpå og så marsipanlokk 😁

• Liker 2
Skrevet

Når vi først er inne på marsipankake... Hvorfor er denne kaken så vanskelig å finne lenger, mener den kaltes romring, og besto av sukkerbunn med en slags eplemos, mye krem, marsipan rundt kaken og den ble pyntet med krem og et dryss av krokan:

Bilderesultat for romring kake

Anonymkode: b60c1...cc8

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri likt marsipan, så jeg plukker av marsipanlokket og spiser bare det som er under 🙂 Så jeg ville valgt bløtkake på kakebordet om jeg fikk velge mellom de to.

Skrevet

Marsipankake, og da aller helst den de kaller for potetkake (kakaopulver på lokket så den ligner en potet, og vanilje/romkrem inni).

Men sier ikke nei takk til bløtkake heller. 

Anonymkode: 76d1e...8db

Skrevet

Bløtkake. Lett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...