Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd flere aborter men denne gangen har jeg kommet lenger enn noen gang. Var på ultralyd i uke 11 og fikk se et friskt foster hvor legen mente at alt så helt fint og normalt ut ... men jeg klarer virkelig ikke å slå meg til ro med det.... jeg går hver dag og er kjempe redd og vil ikke kjenne på graviditeten eller kose med den med frykt for at det ikke går bra... trenger noen gode råd og beroligende ord 💕

Anonymkode: 828b1...cb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig normalt å være bekymret, selv om man ikke har hatt spontanaborter:) om noen uker begynner du å kjenne liv og da blir ting litt bedre ❤

Men man blir aldri bekymringsløs som mor 😅

Anonymkode: b7320...c9b

• Liker 1
Skrevet

Mine 2 aborter skjedde rundt uke 8 og uke 10, så du er jo snart ved uke 12, og at du har vært å sett et bankende hjerte nå i uke 11 tror jeg er et veldig godt tegn :)

Jeg er gravid nå for 3. gang (første barn) og har nå kommet med til uke 8, så et bankende hjerte på ultralyd forrige uke, og tenker meg på ny UL i uke 11 eller 12. Men tror nok som deg at jeg også kommer til å være redd at det skal gå dårlig, selv med et bankende hjerte i uke 11/12.

Kanskje du kan ta en ny UL igjen om et par uker for å lette litt på nervøsiteten. Tror kanskje det for min del blir 3 stk for ordinær.

Masse lykke til hvertfall :)

Anonymkode: 2ce5b...3e7

Skrevet

Vanligvis anbefaler jeg ikke dette, men i ditt tilfelle hadde det kanskje vært litt å gå til innkjøp av anglesound/doppler? Da kan du lytte til hjertet hver gang du blir nervøs. 

• Liker 1
Skrevet

Når du har kommet så langt og i tillegg sett at alt ser fint ut så er det veldig lite sannsynlig at det går galt. Men det er jo helt normalt å være nervøs likevel. Husk at det er ikke noe du kan gjøre med den bittelille risikoen. Bortsett fra at du selvsagt holder deg unna alkohol og røyk og slike ting, som du helt sikkert gjør. Lev normalt, det er nesten helt sikkert at det går bra. Om det ikke skulle gjøre det så er det bare slik det er. Slapp av! Risikoen nå er forsvinnende liten. ♥️ 

Skrevet

Var det selv men det som hjalp var egentlig å holde seg aktiv i jobb, treffe venner etter jobb, kino, film, bøker. Plutselig kommer du dithen hvor abort er mindre sannsynlig og kan senke skuldrene mer. 

Jeg var forøvrig også hos gynekolog i uken11 og hun sa at alt kom til å gå bra - det gjorde det og nå sitter jeg og ser på min sønn leke på babygymmen :) lykke til!:) 

Anonymkode: ff206...c90

Skrevet

Glemte å si at i tillegg så blødde jeg masse i uke 6 og 8. Så da ble man jo ekstra redd. Det viste seg å være hematom i livmor men ble anbefalt av gynekolog å hvile og holde senga en stund. 

Kommer det slike tilleggsutfordringer som blødninger etc så oppsøk gynekolog og følg råd.

Anonymkode: ff206...c90

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd flere aborter men denne gangen har jeg kommet lenger enn noen gang. Var på ultralyd i uke 11 og fikk se et friskt foster hvor legen mente at alt så helt fint og normalt ut ... men jeg klarer virkelig ikke å slå meg til ro med det.... jeg går hver dag og er kjempe redd og vil ikke kjenne på graviditeten eller kose med den med frykt for at det ikke går bra... trenger noen gode råd og beroligende ord 💕

Selv om jeg vet at fosteret er i livmoren denne gangen(exu sist), og har sett ett bankende hjerte på UL for noen uker siden  er jeg bekymret hele tiden. Har ikke opplevd spontanabort slik som du da. 

Men du må prøve å tillate deg selv å tenke at dette kan gå bra ❤ 

Lykke til :)

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde blødninger hele dette svangerskapet (ikke store, da, men nok til å gjøre meg bekymret). Hadde hatt tre spontanaborter før, så jeg skjønner hvordan du føler det. Så hjertet denne gangen på TUL i uke 6 og uke 10. Nå har jeg verdens herligste datter på to år. Stor klem til deg, jeg tror nok det går bra:) 

Anonymkode: 60ecd...d34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...