AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 Jeg vet ikke om jeg bare er storforlangende eller litt bortskjemt. Jeg er snart 30, og bor noen timer unna familien min. Det er mamma, pappa, besteforeldre og noen søsken det er snakk om. Uten at jeg ska prøve å fremstå som Mor Teresa, så er jeg flink til å sende dem en liten gave når de har bursdag, enten det er snakk om noe jeg vet at de trenger eller om ikke annet en liten oppmerksomhet i form av blomster eller noe spiselig. Men jeg får aldri noe tilbake, ikke fra noen av dem, og jeg synes det er litt sårende. Jeg forventer på ingen måte dyre gaver, noe jeg tror de vet, da jeg aldri har vært typen til det. Dessuten spør ingen om det er noe jeg ønsker meg, og jeg føler meg for gammel til å sende "ønskeliste" uoppfordret. Jeg vet ikke. Det føles bare trist, men det er kanskje jeg som har for høye forventninger. Anonymkode: ae26a...01e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Jeg er 45 år og får fremdeles gaver fra mine foreldre og søsken, sistnevnte etter avtale. Vi søsknene er like glad i gaver/ oppmerksomhet så vi valgte å gi hverandre enda vi er godt voksne. Hele min familie er sånn, jeg får også gaver fra mine barn selv om de er studenter. Anonymkode: 9b3fc...c62 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #3 Skrevet 15. januar 2019 Jeg får litt penger inn på konto siden jeg bor langt borte. Anonymkode: 96c05...fe3
Husholdning1 Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 Både jeg og samboer for gave fra våre foreldre og svigerforeldre. Forstår godt det kan føles litt trist. Våre foreldre er dog ikke av typen som tror det er greit å kaste en 18-åring ut av hus heller. Så tror kanskje ansvarsfølelsen kan ha noe med saken å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #5 Skrevet 15. januar 2019 Får en 1000 lapp av mamma selv om jeg snart er 40. Anonymkode: dc894...d76 1
exictence Skrevet 15. januar 2019 #6 Skrevet 15. januar 2019 Nei, det får jeg ikke. Det er hyggelig at de sier gratulerer med dagen. Men vi får ingen gaver.Vi gir heller ikke til voksne, kun til noen nærmeste barn som er under 15.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #7 Skrevet 15. januar 2019 Jeg er 38 og får (og gir) til mamma. Men ikke til eller fra søsken eller min far. Anonymkode: 52a7c...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #8 Skrevet 15. januar 2019 36, gir og får fra foreldre, søsken og svigermor. Anonymkode: 02e2f...6c0
Rucula Skrevet 15. januar 2019 #9 Skrevet 15. januar 2019 Får fortsatt masse gaver og bursdagsfest 🎈(god middag, blomster, alle samles) Er 35 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #10 Skrevet 15. januar 2019 Er 30 år og får (og gir til) foreldre, besteforeldre, søsken og tante. Når jeg ble 30 fikk jeg fra grandtantene mine også, og når de fyller rundt pleier jeg å gi dem en blomsterbukett. Anonymkode: 12e3e...739
skruf Skrevet 15. januar 2019 #11 Skrevet 15. januar 2019 Får alltid bursdagsgave fra foreldrene mine, og jeg gir til dem. Faren min kjøper alltid noe, evt gir meg gavekort. Moren min er innmari flink med håndarbeid og lager alltid noe til meg (sist bursdag hadde hun strikket ei sorbetjakke) Vi søsken er alle voksne nå, og vi kjøper ikke bursdagsgaver til hverandre på vanlige bursdager, men på runde dager gjør vi det.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #12 Skrevet 15. januar 2019 Jeg får fra foreldre og søsken hvert år, og jeg fikk fra besteforeldrene mine da de levde. Mannen og søsknene hans har avtalt å ikke gi seg imellom. Vi gir til foreldrene hans, og de gir til han en gang iblant. Tror de glemmer det de gangene de ikke gir. Anonymkode: 58624...d46
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #13 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg får fra foreldre og søsken hvert år, og jeg fikk fra besteforeldrene mine da de levde. Mannen og søsknene hans har avtalt å ikke gi seg imellom. Vi gir til foreldrene hans, og de gir til han en gang iblant. Tror de glemmer det de gangene de ikke gir. Anonymkode: 58624...d46 Datteren vår får heldigvis fra alle da. Familien til mannen glemte henne også noen ganger, men da ga mannen ganske tydelig uttrykk for at han var skuffet. Nå har de blitt flinke. Anonymkode: 58624...d46
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #14 Skrevet 15. januar 2019 Jeg får det. Både fra egen familie, og fra svigers. Ikke store summen fra noen av dem, men en hyggelig oppmerksomhet likevel. Anonymkode: 25258...39b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #15 Skrevet 15. januar 2019 At du sender gaver/oppmerksomhet og du får ingenting tilbake er veldig trist! Skjønner hvorfor du er lei deg og nei du er ikke hårsår - du har rett til å være irritert! Om jeg var deg ville jeg ha sluttet med gaver til alle - og kun ringt foreldrene/søsken for å ønske de gratulerer på bursdagen. Spar penge til deg selv! Forstår de bor 2 timer unna, men en gang i blant kan du invitere til bursdag feiring hos deg og de som kan komme kommer nok med gaver. jeg er nesten 50 og får fortsatt gaver av mine egen foreldre OG svigerforeldre. Utenom de får jeg ikke noe ting unntatt jeg har bursdagfeiring hos meg. Anonymkode: a1d32...421 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #16 Skrevet 15. januar 2019 Nei, får ikke noe av foreldrene mine, verken bursdag eller jul. Anonymkode: 7e1e6...e20
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #17 Skrevet 15. januar 2019 Jeg får penger på vipps av foreldrene mine. Pleier ikke få noe fra andre med mindre jeg ber inn til en liten feiring, men i fjor kom faktisk to av svigerinnene innom uavhengig av hverandre med hhv blomst og gave, selvom det ikke var rundt tall. Jeg sender av og til morgenlevering/blomst til noen, eller stikker innom med noe, men ikke hvert år. Det blir litt tilfeldig hvem jeg husker på år for år. Forventer ikke at noen skal huske på meg tilbake, men koselig at de gjorde det i fjor ☺️ Anonymkode: 02157...a3f
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #18 Skrevet 15. januar 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: At du sender gaver/oppmerksomhet og du får ingenting tilbake er veldig trist! Skjønner hvorfor du er lei deg og nei du er ikke hårsår - du har rett til å være irritert! Om jeg var deg ville jeg ha sluttet med gaver til alle - og kun ringt foreldrene/søsken for å ønske de gratulerer på bursdagen. Spar penge til deg selv! Forstår de bor 2 timer unna, men en gang i blant kan du invitere til bursdag feiring hos deg og de som kan komme kommer nok med gaver. jeg er nesten 50 og får fortsatt gaver av mine egen foreldre OG svigerforeldre. Utenom de får jeg ikke noe ting unntatt jeg har bursdagfeiring hos meg. Anonymkode: a1d32...421 Hva om det er voksne barn som ikke gir gaver tilbake? Snakker om voksne barn som jobber.... Anonymkode: 9b3fc...c62
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #19 Skrevet 15. januar 2019 Mamma bor i utlandet og sluttet å sende gave. Jeg ble lei meg og tok det opp med henne, at jeg forventet en liten gave på bursdagen min. Hun er tross alt moren min og jeg får ikke akkurat haugevis av gaver. Det forstod hun og beklaget, og har siden den gangen gitt gaver. Anonymkode: fd880...e01
solmåneogstjerner Skrevet 15. januar 2019 #20 Skrevet 15. januar 2019 Får alltid gave av foreldrene mine, eller penger til å kjøpe noe. Jeg pleier å gi dem en blomst. Mellom oss søsken så gir vi gave hvis vi er sammen den dagen, ellers ikke. Får og gir en liten gave eller en blomst til andre familiemedlemmer hvis vi er i selskap til hverandre, ellers ikke. Samme med venner. Når besteforeldrene mine levde sendte de meg alltid penger på bursdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå