ajarRun Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 Lure på å ta med meg en treliter med iskrem. Er det lov? Den er jo ikke flytende.
ajarRun Skrevet 15. januar 2019 Forfatter #2 Skrevet 15. januar 2019 Det står skiftnøkkel ikke er lov, kan jeg ta med fastnøkkel? Hvofor er det lov med håndjern og dartpiler? Dette sikkerhetsteateret gjør meg stresset.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #3 Skrevet 15. januar 2019 Nei. Ikke i håndbagasje. Men i innsjekket begasje. Men husk å isolere godt med klær rundt eller noe Anonymkode: ce2b8...2c6
Chablis Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 Spør du fordi du har litt lite å gjøre så du lurer på rare ting eller skal du ut å reise med en stor boks iskrem? Jeg vil tro iskremen regnes som mat så lenge du er rask til å få den igjennom sikkerhetskontrollen😉 Personlig synes jeg ikke det er så vanskelige regler, de har jo blitt løsere nå også. Jeg reiser med "vanlige" ting i håndbagasjen og aldri hatt noe problem. Virker som om enkelte putter rare ting i håndbagasjen bare på pur faen.. 🙄 2
ajarRun Skrevet 15. januar 2019 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2019 Akkurat nå, Chablis skrev: Spør du fordi du har litt lite å gjøre så du lurer på rare ting eller skal du ut å reise med en stor boks iskrem? Jeg vil tro iskremen regnes som mat så lenge du er rask til å få den igjennom sikkerhetskontrollen😉 Personlig synes jeg ikke det er så vanskelige regler, de har jo blitt løsere nå også. Jeg reiser med "vanlige" ting i håndbagasjen og aldri hatt noe problem. Virker som om enkelte putter rare ting i håndbagasjen bare på pur faen.. 🙄 Jeg bare lurer. Det er jo ingenting logisk med reglene deres. Det er ikke lov med masse forskjellige vesker, men de sjekker aldri veskene. Du må ha maks 100ml i små beholdere, men får lov til å ta med deg en tom flaske eller camelbak, og du kan gå inn og ut av sikkerhetskontrollen så mye du orker på de store flyplassene. Jeg reiser stort sett kun med håndbagasje, jeg har bedre ting å gjøre enn å vente på den jævla karusellen. Jeg flyr ganske ofte og skuespillerne på flyplassen har helt forskjellige ting de henger seg opp i. Noen ganger er det for mange ledninger, noen ganger lurer de på hva noe er. Hvis reglene hadde noen som helst poeng og ikke bare var meningsløst teater som sløser bort milliarder i året kunne jeg jo blitt litt mindre irritert. men faktum er at de ikke har noen som helst funksjon. 2
Chablis Skrevet 15. januar 2019 #6 Skrevet 15. januar 2019 Hvilken funksjon reglene har vet hverken du eller jeg, og sannsynligvis er det katastrofer som er avverget pga reglene. (de har jo funnet sprengstoff både her og der blant annet) Jeg for min del bruker gjerne 10 min ekstra i kø, pakker toalettsaker i kofferten og kjøper drikke på innsiden av sikkerhetskontrollen mot å vite at sidemann ikke sitter med trusa full av sprengstoff. 1
ajarRun Skrevet 15. januar 2019 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, Chablis skrev: Hvilken funksjon reglene har vet hverken du eller jeg, og sannsynligvis er det katastrofer som er avverget pga reglene. (de har jo funnet sprengstoff både her og der blant annet) Jeg for min del bruker gjerne 10 min ekstra i kø, pakker toalettsaker i kofferten og kjøper drikke på innsiden av sikkerhetskontrollen mot å vite at sidemann ikke sitter med trusa full av sprengstoff. Jeg vet de ikke har noen funksjon. Dette er det bred enighet om. Hvor mange terrorister har sikkerhetskontrollen avslørt siden 2009? Deres egne rapporter viser jo at de ikke klarer å finne bomber eller våpen. Men de vil jo ikke offentliggjøre dem. Dette ser vi både i Norge og USA. Jeg synes ikke noe om å kaste bort 45 minutter hver gang jeg skal fly slik at et eller annet svin skal rote i mine private eiendeler. Den farligste delen med å fly er å kjøre til flyplassen, den nest farligste er å stå i kø for å bli tafset på av fascistene som spiller teater. Siden 1945 har vi hatt TRE flykapringer i Norge, og ingen av dem har ført til dødsfall. På grunn av dette skal vi kaste bort millioner av timer mennesker kunne vært produktive, øke antall tyveri og gjennglemte eiendeler og kaste bort 1.2 milliarder i året for å lønne fjolsene som jobber der?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #8 Skrevet 15. januar 2019 Iskrem går under flytende..... Anonymkode: 64901...e5a 1
LonnOy Skrevet 15. januar 2019 #9 Skrevet 15. januar 2019 4 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg vet de ikke har noen funksjon. Dette er det bred enighet om. Hvor mange terrorister har sikkerhetskontrollen avslørt siden 2009? Deres egne rapporter viser jo at de ikke klarer å finne bomber eller våpen. Men de vil jo ikke offentliggjøre dem. Dette ser vi både i Norge og USA. Jeg synes ikke noe om å kaste bort 45 minutter hver gang jeg skal fly slik at et eller annet svin skal rote i mine private eiendeler. Den farligste delen med å fly er å kjøre til flyplassen, den nest farligste er å stå i kø for å bli tafset på av fascistene som spiller teater. Siden 1945 har vi hatt TRE flykapringer i Norge, og ingen av dem har ført til dødsfall. På grunn av dette skal vi kaste bort millioner av timer mennesker kunne vært produktive, øke antall tyveri og gjennglemte eiendeler og kaste bort 1.2 milliarder i året for å lønne fjolsene som jobber der? Syns det er rart å se hvordan enkelte personer tenker. Jeg flyr i gjennomsnitt 20-30 flyvninger i året, da stort sett gjennom jobben og noe privat. Jeg synes ikke det er noe stress i det hele tatt. Om personer bare setter seg litt inn i reglene før de er ute å flyr, så blir ikke håndbagasjen stoppet i sikkerhetskontrollen og de slipper å rote i dine private eiendeler (Lurer på hva folk har med seg på fly siden de er så redd for det?). Ta ut alt av flytende og Laptoper/Ipader med tilhørende ladere og annet elektronisk utstyr så går alt så mye lettere. Ved normal kø ved Gardermoen så er sikkerhetskontrollen gjennomført på 10 -15 minutter, da medregnet å stå i kø. Under halve tiden på "Fast Track" noe jeg renger med du har, siden du ofte er ute å flyr. Tenkt hvor mye lettere det hadde vært for alle om folk bare hadde klart å oppføre seg og ikke "heve" seg over alt og alle og tenke at jeg alltid har rett! Reglene er der for en grunn, tilpass deg de så bruker du 10 min istedenfor 45 min i sikkerhetskontrollen. Og for å svare på spørsmålet ditt, nei, Iskrem kan kun gå i innsjekket bagasje siden det regnes som flytende / smørbart. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #10 Skrevet 15. januar 2019 4 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg bare lurer. Det er jo ingenting logisk med reglene deres. Det er ikke lov med masse forskjellige vesker, men de sjekker aldri veskene. Du må ha maks 100ml i små beholdere, men får lov til å ta med deg en tom flaske eller camelbak, og du kan gå inn og ut av sikkerhetskontrollen så mye du orker på de store flyplassene. Jeg reiser stort sett kun med håndbagasje, jeg har bedre ting å gjøre enn å vente på den jævla karusellen. Jeg flyr ganske ofte og skuespillerne på flyplassen har helt forskjellige ting de henger seg opp i. Noen ganger er det for mange ledninger, noen ganger lurer de på hva noe er. Hvis reglene hadde noen som helst poeng og ikke bare var meningsløst teater som sløser bort milliarder i året kunne jeg jo blitt litt mindre irritert. men faktum er at de ikke har noen som helst funksjon. Tenk om funksjonen er å stresse... Anonymkode: abdbd...7ae
Cuntzilla Skrevet 15. januar 2019 #11 Skrevet 15. januar 2019 Det er jo litt spill for galleriet, vise at de gjør noe for å holde oss trygge, og få oss til å føle oss trygge. Effekten av det på terrorisme er nok noe begrenset i forhold til hvor mye det koster samfunnet. Når det er sagt så er jeg glad for at ikke enhver idiot kan spankulere inn på et fly med et våpen eller bombe på seg. 1
Katten.2.0 Skrevet 15. januar 2019 #12 Skrevet 15. januar 2019 Husker de tok negleklipperen min, men lot dama med strikkepinner på en halvmeter passere. Tøtta kunne lagd et fuckings kebabspyd av en uheldig jævel der inne, mens jeg kunne truet folk med å klippe tåneglene litt for kort. Visste dere at kondompakker gir utslag på metalldetektoren, forresten? 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #13 Skrevet 15. januar 2019 8 hours ago, abrasiveRefraction said: Jeg vet de ikke har noen funksjon. Dette er det bred enighet om. Hvor mange terrorister har sikkerhetskontrollen avslørt siden 2009? Meningsløst tall uten å sammenlikne med hvor mange som har sluppet gjennom. Det har vært et utall terrorangrep på landgjorden. Flere av dem ville sannsynligvis prøvd å angripe et fly i stedet hvis det hadde vært enklere. Når det er sagt så er det selvsagt mange av sikkerhetskontrollørene som ikke skjønner særlig godt hvorfor de blir bedt om å gjøre de tingene de gjør, og derfor ikke utfører oppgavene optimalt. Det er neppe mange som har slike ufaglærte og lavt betalte jobber som er sikkerhetseksperter. Anonymkode: 5bfdf...646
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #14 Skrevet 15. januar 2019 Grei huskeregel er at hvis mengden på noe er oppført i liter/ml på pakningen, skal det regnes som flytende i sikkerhetskontrollen. Jeg har selv kommet inn med saks og passer i pennalet mitt som barn (visste ikke at det lå der før jeg satt på flyet og åpnet pennalet). En venninne av meg tar alltid med sin 300 ml parfymeflaske i håndbagasjen, hun får den visst alltid med gjennom.. Jeg har blitt stoppet og måttet kaste en bodylotion på 150 ml. Merkelige greier. Anonymkode: 830bf...0a2
ajarRun Skrevet 15. januar 2019 Forfatter #15 Skrevet 15. januar 2019 6 timer siden, LonnOy skrev: Syns det er rart å se hvordan enkelte personer tenker. Jeg flyr i gjennomsnitt 20-30 flyvninger i året, da stort sett gjennom jobben og noe privat. Jeg synes ikke det er noe stress i det hele tatt. Om personer bare setter seg litt inn i reglene før de er ute å flyr, så blir ikke håndbagasjen stoppet i sikkerhetskontrollen og de slipper å rote i dine private eiendeler (Lurer på hva folk har med seg på fly siden de er så redd for det?). Ta ut alt av flytende og Laptoper/Ipader med tilhørende ladere og annet elektronisk utstyr så går alt så mye lettere. Ved normal kø ved Gardermoen så er sikkerhetskontrollen gjennomført på 10 -15 minutter, da medregnet å stå i kø. Under halve tiden på "Fast Track" noe jeg renger med du har, siden du ofte er ute å flyr. Tenkt hvor mye lettere det hadde vært for alle om folk bare hadde klart å oppføre seg og ikke "heve" seg over alt og alle og tenke at jeg alltid har rett! Reglene er der for en grunn, tilpass deg de så bruker du 10 min istedenfor 45 min i sikkerhetskontrollen. Og for å svare på spørsmålet ditt, nei, Iskrem kan kun gå i innsjekket bagasje siden det regnes som flytende / smørbart. Jeg bruker like lang tid, dert er jo stort sett køen som tar tid. Og selv om den ikke tar tid må jeg jo medregne mer tid. Har ikke sett poenget med fast track, stort sett kan jeg være på gardemoen type 15-20 min før flyet går hvis ikke sikkerhetsdrittsekkene er ekstra jævlig den dagen. På småflyplasser har de ofte ikke tilbudet. 6 timer siden, Cuntzilla skrev: Det er jo litt spill for galleriet, vise at de gjør noe for å holde oss trygge, og få oss til å føle oss trygge. Effekten av det på terrorisme er nok noe begrenset i forhold til hvor mye det koster samfunnet. Når det er sagt så er jeg glad for at ikke enhver idiot kan spankulere inn på et fly med et våpen eller bombe på seg. Og du bare elsker å stå i midten av en folkemengde der alle kan ha våpen og bomber som i tillegg er et attraktivt terrormål? Sikkerhetsteateret er jo den mest utsatte delen. Dessuten viser rapportene at sikkerhetsteateret ikke klarer å oppdage åpenbare bomber. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Meningsløst tall uten å sammenlikne med hvor mange som har sluppet gjennom. Det har vært et utall terrorangrep på landgjorden. Flere av dem ville sannsynligvis prøvd å angripe et fly i stedet hvis det hadde vært enklere. Når det er sagt så er det selvsagt mange av sikkerhetskontrollørene som ikke skjønner særlig godt hvorfor de blir bedt om å gjøre de tingene de gjør, og derfor ikke utfører oppgavene optimalt. Det er neppe mange som har slike ufaglærte og lavt betalte jobber som er sikkerhetseksperter. Anonymkode: 5bfdf...646 Det blir færre og færre hvert år. Det er en ubetydelig risiko. Tror du terrorister kommer til sikkerhetskontrollen og så bestemmer de seg for å bli mønsterborgere? De er oppurtunister, så de tar de mulighetene de får. Vi har tilnærmet ingen terrorisme i Norge. Det er ikke slik at sikkerhetsteateret er den siste bastion som holder de i sjakk.
ajarRun Skrevet 15. januar 2019 Forfatter #16 Skrevet 15. januar 2019 9 timer siden, Katten.2.0 skrev: Husker de tok negleklipperen min, men lot dama med strikkepinner på en halvmeter passere. Tøtta kunne lagd et fuckings kebabspyd av en uheldig jævel der inne, mens jeg kunne truet folk med å klippe tåneglene litt for kort. Visste dere at kondompakker gir utslag på metalldetektoren, forresten? Hvis dama ved metaldetektoren er søt så tar jeg på veggen. Da går den av og så må hun tafse på meg. Jeg hadde med meg to negelklippere gjennom siklerhetskontrollen nå.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #17 Skrevet 15. januar 2019 25 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Hvis dama ved metaldetektoren er søt så tar jeg på veggen. Da går den av og så må hun tafse på meg. Jeg hadde med meg to negelklippere gjennom siklerhetskontrollen nå. Negleklipper er da ikke ulovlig å ha med seg. Anonymkode: 64901...e5a
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #18 Skrevet 15. januar 2019 Men kan også anbefale TS å ta toget, buss, bil eller sykkel om du synes sikkerhetskontrollen på flyplassene er så jævlig. Det er ingen som tvinger deg til å fly. Anonymkode: 64901...e5a
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. januar 2019 #19 Skrevet 15. januar 2019 9 timer siden, LonnOy skrev: Syns det er rart å se hvordan enkelte personer tenker. Jeg flyr i gjennomsnitt 20-30 flyvninger i året, da stort sett gjennom jobben og noe privat. Jeg synes ikke det er noe stress i det hele tatt. Om personer bare setter seg litt inn i reglene før de er ute å flyr, så blir ikke håndbagasjen stoppet i sikkerhetskontrollen og de slipper å rote i dine private eiendeler (Lurer på hva folk har med seg på fly siden de er så redd for det?). Ta ut alt av flytende og Laptoper/Ipader med tilhørende ladere og annet elektronisk utstyr så går alt så mye lettere. Ved normal kø ved Gardermoen så er sikkerhetskontrollen gjennomført på 10 -15 minutter, da medregnet å stå i kø. Under halve tiden på "Fast Track" noe jeg renger med du har, siden du ofte er ute å flyr. Tenkt hvor mye lettere det hadde vært for alle om folk bare hadde klart å oppføre seg og ikke "heve" seg over alt og alle og tenke at jeg alltid har rett! Reglene er der for en grunn, tilpass deg de så bruker du 10 min istedenfor 45 min i sikkerhetskontrollen. Og for å svare på spørsmålet ditt, nei, Iskrem kan kun gå i innsjekket bagasje siden det regnes som flytende / smørbart. Samme her, flyr også mange turer i året. Null problem. De som flyr en tur i året, er også de som sinker køen.
ajarRun Skrevet 15. januar 2019 Forfatter #20 Skrevet 15. januar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kan også anbefale TS å ta toget, buss, bil eller sykkel om du synes sikkerhetskontrollen på flyplassene er så jævlig. Det er ingen som tvinger deg til å fly. Anonymkode: 64901...e5a Først kom de for flyreisende... Når de kom til meg var det ingen igjen for å stå opp mot uretten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå