AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 Frokost: 2 rundstykker uten noe på lunsj: et ostesmørbrød med kjesup uten sukker, gulost med 2% fett og 3 pepperoni på middag: 2 ostesmørbrød med samme på som til lunsj kveldsmat: popcorn uten salt og 2 epler + vanlige saus uten sukker på eplet føler dette er alt for mye mat og sitter igjen med alt for mye dårlig samvittighet og nå føler jeg at jeg har spist for mye!! Anonymkode: 2d58d...db3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Har du spiseforstyrrelse siden du synes dette er mye mat? Hvor er forresten proteinene og grønnsakene? Du spiser jo kun karbohydrater. Anonymkode: 4106a...574 13
TomHm Skrevet 15. januar 2019 #3 Skrevet 15. januar 2019 Nei det er vell heller kanskje litt for lite. Alt for lite fett/protein. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 Spiser du dette hver dag? Merkeligste menyen jeg har sett. Det er ikke for mye, men det er ikke ordentlig mat. Hva skal du for eksempel med sukkerfri ketchup og 2% gulost når du ellers bare spiser dritt ? Anonymkode: ce8e0...41a 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #5 Skrevet 15. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiser du dette hver dag? Merkeligste menyen jeg har sett. Det er ikke for mye, men det er ikke ordentlig mat. Hva skal du for eksempel med sukkerfri ketchup og 2% gulost når du ellers bare spiser dritt ? Anonymkode: ce8e0...41a Spiser da ikke ellers bare dritt. Epler, gulost, pepperoni, popcorn uten salt.. Anonymkode: 90977...119
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #6 Skrevet 15. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spiser da ikke ellers bare dritt. Epler, gulost, pepperoni, popcorn uten salt.. Anonymkode: 90977...119 Så du kaller altså popcorn og peperoni for mat? For det finnes ikke næring i det. Eller er dette en trolle tråd ? Det er næring i både epler og gulost, men det er det eneste det et noe som helst næring i av det du spiser, det får du ingen ting ut av. Hvis du fortsetter med et kosthold som dette over tid så bryter du ned kroppen din fullstendig. Altså ikke bare muskelmasse og fett, men du vil få dårlig hud, dårlige tenner, dårlige funksjoner i kroppen og hårtap. Du kommet til å få alvorlige mangelsyksommer. Anonymkode: ce8e0...41a 7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #7 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du kaller altså popcorn og peperoni for mat? For det finnes ikke næring i det. Eller er dette en trolle tråd ? Det er næring i både epler og gulost, men det er det eneste det et noe som helst næring i av det du spiser, det får du ingen ting ut av. Hvis du fortsetter med et kosthold som dette over tid så bryter du ned kroppen din fullstendig. Altså ikke bare muskelmasse og fett, men du vil få dårlig hud, dårlige tenner, dårlige funksjoner i kroppen og hårtap. Du kommet til å få alvorlige mangelsyksommer. Anonymkode: ce8e0...41a Bare så det er sagt, var det ikke TS som skrev dette. Det er da ikke ellers BARE dritt. Sokolade, potetgull, kebab, cola, øl, da kan vi begynne å snakke dritt. Dessuten har h*n ikke sagt at det er dette h*n spiser hver dag. Ikke vær så dømmende. Anonymkode: 90977...119 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #8 Skrevet 15. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare så det er sagt, var det ikke TS som skrev dette. Det er da ikke ellers BARE dritt. Sokolade, potetgull, kebab, cola, øl, da kan vi begynne å snakke dritt. Dessuten har h*n ikke sagt at det er dette h*n spiser hver dag. Ikke vær så dømmende. Anonymkode: 90977...119 Jeg tror ts hadde hatt godt av å spise litt kebab og drikke litt øl, det er tross alt næring i det. Anonymkode: ce8e0...41a 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #9 Skrevet 15. januar 2019 Jeg hadde nok prøvd å få i meg mer kjøtt og grønt, og heller kuttet litt på brødmaten. Er selv veldig glad i brødmat, men man trenger litt annet også. I dag trenger vi egentlig ikke overtenke hva vi putter i oss men dette virket kanskje litt ensformig. Saus på epler har jeg aldri hørt om... Anonymkode: 0c0de...625 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #10 Skrevet 15. januar 2019 Grunnet til at jeg skrev dette var ikke fordi dette er en rett jeg spiser helle tiden.. jeg kom med dette her fordi jeg følte selv det var mye/usunt å spise derfor jeg nå sitter med dårlig samvittighet! Jeg spiser til vanlig mye grønnsaker, kjøtt og næringsrik mat.. jeg spiser aldri aldri brød kanskje en gang i skudd året fordi jeg bare spiser det når jeg lager tost.. mente vanilje saus uten sukker på eplene ikke (saus som du tenker det er) ja jeg er vel den typen som tenker litt vel mye hva jeg putter i munnen min men desverre så er det nå et veldig stor press ang mat,trening, kropp ute å går blant ungdom! Anonymkode: 2d58d...db3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #11 Skrevet 15. januar 2019 Du kan ha som en tommelfingerregel at folk som lurer på om de spiser for mye, faktisk spiser for lite, mens de som spiser for mye, lurer ofte på om de spiser for lite. Du spiser ikke for mye, du har et forstyrret forhold til mat. Få deg en time hos legen din, og snakk ordentlig ut om bekymringene dine. Anonymkode: 2df31...e7b 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #12 Skrevet 15. januar 2019 Nei, men det er feil mat. Du trenger som før nevnt her skikkelig måltid med proteiner og fett, gjerne litt grønnsaker også, ikke brødskiver og popcorn. Lag deg en skikkelig middag. Et eple er fint som dessert. Det at kostholdet ditt består hovedsaklig av karbohydrater gjør at du må spise ofte. Anonymkode: 63f8a...a90
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #13 Skrevet 15. januar 2019 Nei, men kostholdet ditt er het håpløst likevel. Anonymkode: 5e6f4...5ea
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #14 Skrevet 15. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Grunnet til at jeg skrev dette var ikke fordi dette er en rett jeg spiser helle tiden.. jeg kom med dette her fordi jeg følte selv det var mye/usunt å spise derfor jeg nå sitter med dårlig samvittighet! Jeg spiser til vanlig mye grønnsaker, kjøtt og næringsrik mat.. jeg spiser aldri aldri brød kanskje en gang i skudd året fordi jeg bare spiser det når jeg lager tost.. mente vanilje saus uten sukker på eplene ikke (saus som du tenker det er) ja jeg er vel den typen som tenker litt vel mye hva jeg putter i munnen min men desverre så er det nå et veldig stor press ang mat,trening, kropp ute å går blant ungdom! Anonymkode: 2d58d...db3 Det er ikke usunt med brød, det er god mat. Poenget er at som med alt annet kan det ikke dominere kostholdet fullstendig. Anonymkode: 0c0de...625
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #15 Skrevet 16. januar 2019 Skjønner at du er veldig ung, TS og jeg skjønner at det er mye press om å se sånn og sånn ut. Det oppnår man ikke uansett, fordi alle er forskjellige. Det er en helt sjukt teit ting å si, men sånn er det. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å fokusere mer på variert og næringsrik mat, regelmessige måltider hvor du spiser til du er mett, i stedet for å bekymre deg for om du spiser for mye kalorier. Hvis denne listen representerer en typisk dag for deg spiser du veldig lite, og alt for lite variert. Med et sånt kosthold over tid kommer du til å sprekke, og veien er kort fra dette til en veldig dårlig sirkel med overspising og restriksjoner om en annen. Har vært der selv, og det er ikke noe å hige etter. Den kroppen du ønsker deg får du heller ikke. Hvis du sliter med å finne ut hva som er et godt kosthold for deg, ville jeg spurt lege eller helsesøster om de kan, eller kan henvise deg til noen som kan lære deg litt om mat og ernæring. Eventuelt les deg opp selv på nett, men styr unna artikler om slankekurer. Du skal leve med kroppen din i mange år, og det er kjempeviktig at du behandler den bra. Anonymkode: 64677...afc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå