Gå til innhold

Jeg hater jobben noe så inn i helvete, sjefen er direkte stygg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater den jobben jeg har da sjefen er et direkte stygg og slemt rasshøl uten sidestykke. Alt er galt for hen og påstår jeg har dårlig arbeidsmoral og jobber sent. Fasiten er at jeg har høy arbeidsmoral og gjør den jobben jeg skal riktig og grundig istedenfor å gjøre den halvferdig, så hver måned har jeg mange timer jeg har jobbet trekt bort. Har så lyst å gå videre med dette, er nok over 100 timer totalt jeg har jobbet som jeg ikke har fått betalt for. Har også noen ganger gjort som hen sier å gjøre det fort og halvferdig og da får jeg kjeft for å sluntre unna. Jobber på et lager. Har bare lyst å sende sms til hen nå å si jeg gir faen og aldri møter opp mer, jobben rett og slett ødelegger meg

Anonymkode: c1134...46d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ha sluttet og funnet annen jobb, slike ting er et tegn på at man blir forsøkt presset ut (klassiske tegn er at man får kritikk for en måte å gjøre ting på, men når man gjør ting på måten man blir bedt om å gjøre dem på, så får man kritikk for det også). 

Anonymkode: 1f610...875

• Liker 2
Skrevet

Det finnes dessverre en del psykopater av noen sjefer der ute. Jeg hadde en sånn, og siden hen også hadde støtte fra øverste ledelse, valgte jeg å finne ny jobb. Lureste jeg har gjort. Arbeidsmiljøet er like elendig i den gamle jobben, selv flere år etterpå. Sjefen(e) er de samme.

Anonymkode: 3574f...7d9

• Liker 2
Skrevet

Dessverre så finnes det alt for mange ineffektive arbeidstagere rundt om kring i det ganske land. Hvis 90% av arbeidsstokken bruker 10 minutter på en arbeidsoppgave mens du bruker 13 minutter på samme arbeidsoppgave, da er det ikke det arbeidslederen det er noe galt med, men deg selv.. Det er i det momentet arbeidslederens ansvar å påpeke og korrigere arbeidstageren til å bli mer effektiv. 

Hvis arbeidstageren ikke mener det er rett, vel da bør arbeidstageren finne seg en ny jobb. 

Lykke til med jobbskifte. 

Anonymkode: 8d436...98d

• Liker 5
Skrevet

Begynn å søk ny jobb da.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dessverre så finnes det alt for mange ineffektive arbeidstagere rundt om kring i det ganske land. Hvis 90% av arbeidsstokken bruker 10 minutter på en arbeidsoppgave mens du bruker 13 minutter på samme arbeidsoppgave, da er det ikke det arbeidslederen det er noe galt med, men deg selv.. Det er i det momentet arbeidslederens ansvar å påpeke og korrigere arbeidstageren til å bli mer effektiv. 

Hvis arbeidstageren ikke mener det er rett, vel da bør arbeidstageren finne seg en ny jobb. 

Vel, i mitt yrke så bruker jeg lengre tid enn alle mine kollegaer.. 

Men jeg har enda ikke hatt en reklamasjon, noe alle de andre har. Og det veldig ofte.

Ergo, den lille tiden jeg ekstra i forhold til de andre er en filleting i forhold til tiden det blir brukt på alle reklamasjonene.  

Anonymkode: 778f2...d46

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lederens jobb er riktignok å korrigere. Men den er ikke å trykke ned. Nedtrykkeng gir ingen økt effektivitet, den stresser folk til å forhaste seg, gjøre flere feil og dermed øke ineffektiviteten.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har enda ikke hatt en reklamasjon, noe alle de andre har. Og det veldig ofte.

Ergo, den lille tiden jeg ekstra i forhold til de andre er en filleting i forhold til tiden det blir brukt på alle reklamasjonene.  

Dette er det dessverre alt for mange ledere som sliter med å se.

Skrevet
4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Dette er det dessverre alt for mange ledere som sliter med å se.

Det gjør ikke mine ledere 😁

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt mulig du har rett, har du regnet på det? 

Hvis du utfører 8 arbeidsoppgaver hver dag, mens kollegaen din utfører 10. Kollegaen din har x-antall reklamasjoner på en uke, mens du har 0 reklamasjoner. Hvor korrelerer disse to seg? 

Kan det være mer lønnsomt å ha 2 reklamasjoner i uken for eksempel, enn å være mindre effektiv? Eller går kryssningspunktet ved 1 reklamasjon? 

Du får spørre lederen din, for den påstanden du kommer med antar jeg bare er en magefølelse du har. 

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt mulig du har rett, har du regnet på det? 

Hvis du utfører 8 arbeidsoppgaver hver dag, mens kollegaen din utfører 10. Kollegaen din har x-antall reklamasjoner på en uke, mens du har 0 reklamasjoner. Hvor korrelerer disse to seg? 

Kan det være mer lønnsomt å ha 2 reklamasjoner i uken for eksempel, enn å være mindre effektiv? Eller går kryssningspunktet ved 1 reklamasjon? 

Du får spørre lederen din, for den påstanden du kommer med antar jeg bare er en magefølelse du har. 

Er du leder selv eller? 

Nei, det lønner seg sjelden med mange reklamasjoner, siden det å gjøre en arbeidsoppgave en gang til er dobbelt så ineffektivt. Men folk som deg er stokk dumme, og skjønner ikke enkel matematikk, så da er det ikke så mye håp. 

Skrevet

Jeg har det som deg TS og blir i tillegg trakassert av en kollega. Jeg bruker Finn for det det er verdt med å finne ny jobb.

Anonymkode: c5d9b...9ec

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du leder selv eller? 

Nei, det lønner seg sjelden* med mange reklamasjoner, siden det å gjøre en arbeidsoppgave en gang til er dobbelt så ineffektivt. Men folk som deg er stokk dumme, og skjønner ikke enkel matematikk, så da er det ikke så mye håp. 

Du påpeker det selv med ordet - sjelden...Og du har helt rett i at det er enkel matematikk(eller bedriftsøkonomi). Og så lenge ingen av oss vet hvor ineffektiv TS er, og hva som er normal reklamasjonsfrekvens hos de andre kollegaene så vet heller ikke vi det rette svaret. Å ta TS sitt parti i denne saken faller derfor på sin egen urimelighet. For alt vi vet så kan TS være så ineffektiv/lite produktiv at hen bare er en byrde for bedriften. 

Dom som sier at folk er dumme, dem er dumme dem. 

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva ende du opp med å gjøre tilslutt? Hvordan går det nå?

Anonymkode: 38aa3...69e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...