AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Vet ikke om dette er riktig kategori da, men tenker at det er en del hestefolk her. Hvor er det man får kjøpt fancy rideklær for menn? Slik at man tar seg godt ut når man sitter på sin høye hest. Gjerne litt tradisjonell Engelsk stil. Anonymkode: d54fb...5ce
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Og dersom noen misforstod; jeg er ikke sarkastisk. Vil genuint vite. Gjerne hva som er "mote" for herrer også, eller i det minste hva slags rideklær dere damer synes ser bra ut på menn:) Anonymkode: d54fb...5ce
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #3 Skrevet 15. januar 2019 De som har behov for dette, og tilhører miljøer hvor dette er en greie, vet godt hvor de får tak i det........ Anonymkode: 222e1...0ee 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 Håper ikke dette er for å imponere ei dame på date...? Det blir superkleint. Anonymkode: 44125...7d0
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #5 Skrevet 15. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke dette er for å imponere ei dame på date...? Det blir superkleint. Anonymkode: 44125...7d0 Nei, det er det ikke. Men jeg liker å ta meg godt ut. Og ridning ser morsomt ut og noe jeg har lyst til å begynne med. Anonymkode: d54fb...5ce
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #6 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, det er det ikke. Men jeg liker å ta meg godt ut. Og ridning ser morsomt ut og noe jeg har lyst til å begynne med. Anonymkode: d54fb...5ce 😂😂😂 Anonymkode: 222e1...0ee 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #7 Skrevet 15. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er det ikke. Men jeg liker å ta meg godt ut. Og ridning ser morsomt ut og noe jeg har lyst til å begynne med. Anonymkode: d54fb...5ce Du ser bare dum ut om du kjøper fancy utstyr første gangen du skal prøve en idrett. Hestefolk kler seg opp til stevner, ikke treninger. Anonymkode: 44125...7d0 15
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #8 Skrevet 15. januar 2019 Hvis du er interessert i å kjøpe rideklær ville jeg sjekket hvor nærmeste hestebutikk er, der kan de hjelpe deg med det man måtte trenger. Anonymkode: 4c247...311
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #9 Skrevet 15. januar 2019 Hooks.no, Horze.no, Skoies.no, Borjes-tingsryd.se for å nevne noen.. det burde ikke vært så vrient å finne på Google egentlig, vel.. Anonymkode: b84c3...bac 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #10 Skrevet 15. januar 2019 Hadde jeg sett en helt nybegynner kommet i fancy rideklær så ville jeg antatt at personen er der for å få status eller bevise noe, ikke fordi det er ett ønske om å lære ri. Anonymkode: 78876...c89 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #11 Skrevet 15. januar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg sett en helt nybegynner kommet i fancy rideklær så ville jeg antatt at personen er der for å få status eller bevise noe, ikke fordi det er ett ønske om å lære ri. Anonymkode: 78876...c89 Ja, det er jo lov å ha fordommer. Men hvorfor skal man se ut som en dass bare fordi man ikke er verdensmester? Rideklær er vel også designet for å passe til aktiviteten? Olabukser gir som oftest lite bevegelighet, og joggebukser/grilldress passer best for de som spiller minigolf. Anonymkode: d54fb...5ce
metempsychosis Skrevet 15. januar 2019 #12 Skrevet 15. januar 2019 Fancy ridetøy er (vanvittig) dyrt, det er ikke noe jeg ville anbefalt for noen som såvidt begynner... Men finner du ut at ridning er noe som du virkelig liker og kommer til å holde på med, så er det mye fint å velge mellom (Tattini, Animo, Horse Pilot...)
metempsychosis Skrevet 15. januar 2019 #13 Skrevet 15. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo lov å ha fordommer. Men hvorfor skal man se ut som en dass bare fordi man ikke er verdensmester? Rideklær er vel også designet for å passe til aktiviteten? Olabukser gir som oftest lite bevegelighet, og joggebukser/grilldress passer best for de som spiller minigolf. Anonymkode: d54fb...5ce En jeans med stretch er helt greit når men har sin første ridetime, om man fortsetter er det mange modeller som er greie i budsjettet, man trenger liksom ikke en Pikeur til over 2000 kroner... Man tar seg like fint ut i en ridebukse til 6-700 kr 😉
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #14 Skrevet 15. januar 2019 16 minutter siden, metempsychosis skrev: Fancy ridetøy er (vanvittig) dyrt, det er ikke noe jeg ville anbefalt for noen som såvidt begynner... Men finner du ut at ridning er noe som du virkelig liker og kommer til å holde på med, så er det mye fint å velge mellom (Tattini, Animo, Horse Pilot...) Takk for svar. Det var i grunn dette scenarioet jeg så for meg, om man virkelig fatter interesse og vil drive med det som en seriøs hobby 🙂 . Anonymkode: d54fb...5ce
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #15 Skrevet 15. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det var i grunn dette scenarioet jeg så for meg, om man virkelig fatter interesse og vil drive med det som en seriøs hobby 🙂 . Anonymkode: d54fb...5ce Det er kjempe fint, men å komme inn dørene på en helt vanlig stall i en rutete blazer som jeg ser for meg når du sier engelsk stil for å ri rundt i hallen som nybegynner, blir litt komisk. Vanlige ridebukser, støvler, hjelm, f.eks langermet trøye og vest eller bare en varm behagelig jakke er en god start. Og bare det kan se flott ut på en flott mann. Anonymkode: cf3c7...e87 4
Sjokopower Skrevet 15. januar 2019 #16 Skrevet 15. januar 2019 Anbefaler å heller kjøpe noe fint på hooks.no eller horze.no nå I begynnelsen. Hooks har masse fint til ok priser. Her er jeg hesteperson selv (på seriøs basis). Ville også kjøpt en ridebukse med helskinn, altså skinn på hele baken og nedover beina. Trenger ikke være dyrt for å være fin mote Viktig også at klærne er behagelig å bruke, ikke bare fint, man skal tross alt trene med de og. 1
Edie Skrevet 16. januar 2019 #17 Skrevet 16. januar 2019 Ryddet for brukerangrep, spekulasjoner og svar til dette. Edie, adm.
sommermor Skrevet 16. januar 2019 #19 Skrevet 16. januar 2019 På 15.1.2019 den 1.15, AnonymBruker skrev: Nei, det er det ikke. Men jeg liker å ta meg godt ut. Og ridning ser morsomt ut og noe jeg har lyst til å begynne med. Anonymkode: d54fb...5ce Da bør du også satse på klær som tåler å bli skitne. Som rytter må du gjerne sale på hesten, børste og stelle den. Og skrape hovene før du rir. Og gjerne sale av hesten etter ridetimen.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #20 Skrevet 16. januar 2019 Så kult at du skal begynne med ridning :D Jobber selv med hest ,og ja takk til flere menn i stallen! Anonymkode: ee46e...094
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå