AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Går indøk og har rundt C i snitt. Men vet at mange har rundt B. Hvor viktig er dette egentlig? Anonymkode: 755fa...fd9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 Hva slags jobb ønsker du? Anonymkode: 7b10e...f02
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #3 Skrevet 14. januar 2019 Snittet er på B ja, men i følge lønnsundersøkelsene er ikke forskjellen stor mellom B og C kandidater. Det kan dog hende at de som får C i større grad har vært aktive utenfor studiet, og at det sånn sett kompenserer for dårligere karakterer. Tror ikke du skal bekymre deg så mye, annet enn at du selvsagt kan glemme de "beste" jobbene. Anonymkode: 41ac2...623
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #4 Skrevet 14. januar 2019 Et par 100'000 lavere startlønn for en C snitt indøk vs A snitt indøk, pluss du kommer ikke rett inn i "de store" konsulentfirmaene men må jobbe deg litt oppover og bevise dine eventuelle egenskaper på den måten gjennom å jobbe. Du får til salt på brødet uansett.. Anonymkode: 46b7e...9d6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #5 Skrevet 14. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Et par 100'000 lavere startlønn for en C snitt indøk vs A snitt indøk, Et par er en overdrivelse. 100K kan godt skje, men så jobber nok denne A-studenten noe mer enn 40t/uke også. Den største forskjellen er definitivt karrierepotensialet på kort-mellomlang sikt. Anonymkode: 41ac2...623
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #6 Skrevet 14. januar 2019 Heller en C- student som er litt sosial og streetsmart enn en A- student som kun sitter å leser. Anonymkode: 863a0...34b 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #7 Skrevet 15. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Et par er en overdrivelse. 100K kan godt skje, men så jobber nok denne A-studenten noe mer enn 40t/uke også. Den største forskjellen er definitivt karrierepotensialet på kort-mellomlang sikt. Anonymkode: 41ac2...623 Jeg er usikker på kausaliteten mellom karakterene og karriereutsiktene. Synes spørsmålet ditt er godt, TS. Jeg tror egentlig ingen bryr seg etter den første jobben din, og ja, den første jobben blir mest sannsynlig ikke finans eller BCG/McKinsey, men tror ikke det er nevneverdig viktig. Med mindre du er kommet for langt i studieløpet, kan du begynne å fordype deg i noen tekniske nisjer for å kompensere litt. Jeg hadde lavere enn ren B i snitt, men to av de fire store prøvde regelrett å slepe meg inn i fast stilling rett etter at jeg begynte fjerde året, og én av dem lykkes. Det var nesten utelukkende på grunn av spesiell teknisk bakgrunn. Anonymkode: 50280...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #8 Skrevet 15. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Et par 100'000 lavere startlønn for en C snitt indøk vs A snitt indøk, pluss du kommer ikke rett inn i "de store" konsulentfirmaene men må jobbe deg litt oppover og bevise dine eventuelle egenskaper på den måten gjennom å jobbe. Du får til salt på brødet uansett.. Anonymkode: 46b7e...9d6 For å supplere til det den andre brukeren sa, så er ikke bare lønnsgapet noe overdrevet her, men effektiv timelønn for nyutdannede blir også strengt mindre jo mer man tjener. I. e., finansbransjen og überkonsulentene gir lavest lønn av alle. Veldig mange vil hive seg på og si "bla bla, men karrierepotensialet bla", og selv om jeg ikke skal se bort i fra at dette stemmer, mangler jeg noen som helst dokumentasjon på at kontantstrømmene fra et slikt karriereløp har høyere nåverdi per investert arbeidstime enn andre alternativer. Anonymkode: 50280...fe3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå