Gå til innhold

Holde hjemme fra barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om barnet har feber på kvelden/natta, men ikke morgenen etter, sender dere da barnet i barnehagen? 

Anonymkode: 2dcbc...15f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Holder alltid barnet hjemme en feberfri dag. Minsten her hadde feber på fredag, helt fin i helgen, i dag ringte bhg mens jeg hadde 4 åringen hjemme med feber. Da var hun syk igjen. Hold barnet hjemme, feberen kan komme tilbake litt senere på dagen. Og, det er ikke noe deilig å komme i barnehagen om kroppen verker og en infeksjon er på vei.

• Liker 5
Skrevet

Nei selvsagt ikke! Feberen kan fort blusse opp utover dagen. Barnet bør ha en feberfri dag hjemme før det sendes i barnehagen. 

Syns det er helt utrolig at foreldre sender et barn som har hatt feber om kvelden/natta i barnehagen. Stakkars barn. 

Anonymkode: fe833...601

• Liker 8
Skrevet

Nei! Selvfølgelig ikke. Feber betyr at barnet sloss mot en infeksjon. La barnet være hjemme. Feber er slik at man ofte er feberfri på morgen, så kommer den tilbake ettermiddag/kveld. Derfor skal barnet være feberfritt i 24 timer før barnehage.

• Liker 7
Skrevet

Nei, har en feber fri dag før jeg sender i barnehagen. Barnet mitt er 1.5 år, hadde hun vært større å kunne uttrykt at hun føler seg ok kunne jeg ha sendt i bhg. 

Anonymkode: 0e54b...6f4

• Liker 1
Skrevet

Nei, med feber kvelden/natta vurderer jeg ikke engang almenntilstand morgenen etter. Da er man hjemme.

• Liker 2
Skrevet

Da skal barnet være hjemme. Feberfri dag

Anonymkode: b961a...055

• Liker 2
Skrevet

Herremin, dere som snakker om 24 timer feberfri før barnehage- tar dere en masse ulønnede fridager hvert år, da, eller bruker dere feriedager når barna er syke på slutten av året?? Hvis jeg skulle ha vært hjemme hver dag barna mine hadde hatt feber på kvelden (i tillegg til all annen sykdom de selvsagt også har i løpet av året) hadde jeg brukt opp sykt barn-dagene lenge før sommeren..!

Har ikke mulighet til å ta ut mange uker ferie som sykt barn dager, for jeg må spare ferie til barnehagen er stengt 4 uker om sommeren og i julen. Har ikke råd til å ta mange uker ulønnet fri hvert år heller. 

Nei, er barna feberfri om morgenen går de i barnehagen den dagen. Så kan heller barnehagen ringe hvis barnet skulle få feber igjen i løpet av barnehage-dagen. Jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger det har skjedd i løpet av de 5 årene jeg har hatt barn i barnehage.

Anonymkode: 9f89d...927

• Liker 16
Skrevet

Nei, selvsagt er de hjemme dagen etter da.

Anonymkode: c5486...7f8

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herremin, dere som snakker om 24 timer feberfri før barnehage- tar dere en masse ulønnede fridager hvert år, da, eller bruker dere feriedager når barna er syke på slutten av året?? Hvis jeg skulle ha vært hjemme hver dag barna mine hadde hatt feber på kvelden (i tillegg til all annen sykdom de selvsagt også har i løpet av året) hadde jeg brukt opp sykt barn-dagene lenge før sommeren..!

Nei, er barna feberfri om morgenen går de i barnehagen den dagen. Så kan heller barnehagen ringe hvis barnet skulle få feber igjen i løpet av barnehage-dagen. Jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger det har skjedd i løpet av de 5 årene jeg har hatt barn i bar

Vi har stort sett klart oss med 20 sykt-barn-dager per kalenderår. Var vel ett eller to år vi gikk tomme og måtte bruke avspasering. Å la barna være hjemme når de er syke prioriteres høyt. Vi har også løst det iblandt med å jobbe skjevt slik at begge rekker nesten full dag, jobbe inn tapt tid i helger og kvelder.

• Liker 10
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om barnet har feber på kvelden/natta, men ikke morgenen etter, sender dere da barnet i barnehagen? 

Anonymkode: 2dcbc...15f

Som regel ikke, er jeg i tvil blir de hjemme. Men jeg ser det jo an, og det har en sjelden gang hendt at jeg har vurdert et barn til å være i god nok form til barnehage. 

Anonymkode: 0a5e5...59c

Skrevet

Jeg lar mine bli hjemme hvis de har hatt feber på kvelden eller natten før. Feber kan fort blusse opp igjen. 

Anonymkode: 66914...063

Skrevet
18 minutter siden, ViljaH skrev:

Vi har stort sett klart oss med 20 sykt-barn-dager per kalenderår. Var vel ett eller to år vi gikk tomme og måtte bruke avspasering. Å la barna være hjemme når de er syke prioriteres høyt. Vi har også løst det iblandt med å jobbe skjevt slik at begge rekker nesten full dag, jobbe inn tapt tid i helger og kvelder.

Ja, det er klart, jobber man fleksitid og har kontorjobb er det vel sikkert ikke noe problem- men vi er mange i dette landet som er i en ganske annen arbeidssituasjon enn det! Jeg er sykepleier og jobber turnus. Mannen min er ped. leder i barnehage. Vi må faktisk være tilstede på arbeidsplassen på oppsatte tidspunkter, og kan verken jobbe hjemmefra eller flekse.

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke mulighet til å ta ut mange uker ferie som sykt barn dager, for jeg må spare ferie til barnehagen er stengt 4 uker om sommeren og i julen. Har ikke råd til å ta mange uker ulønnet fri hvert år heller. 

Nei, er barna feberfri om morgenen går de i barnehagen den dagen. Så kan heller barnehagen ringe hvis barnet skulle få feber igjen i løpet av barnehage-dagen. Jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger det har skjedd i løpet av de 5 årene jeg har hatt barn i barnehage.

Det går helt fint å gjøre det på denne måten for oss hvertfall. Nå har vi forsovidt 20 dager per barn pga astma. Men storebror har vært ekstremt lite syk etter første året. I fjor brukte vi 2 sykt barn dager.

Skrevet

Nei, det er ikke lov i vår barnehage.

Vi sliter ikke med mye feber, og etter første året i barnehage har det vært relativt lite sykt barn dager.

Anonymkode: 33a04...659

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er klart, jobber man fleksitid og har kontorjobb er det vel sikkert ikke noe problem- men vi er mange i dette landet som er i en ganske annen arbeidssituasjon enn det! Jeg er sykepleier og jobber turnus. Mannen min er ped. leder i barnehage. Vi må faktisk være tilstede på arbeidsplassen på oppsatte tidspunkter, og kan verken jobbe hjemmefra eller flekse.

Uansett om barnet er sykt bør det få være hjemme. Hadde du likt å gå på jobb med feber som kommer og går, samt generelle smerter pga feberen? Ikke? Tenk på det før du sender barnet ditt i barnehagen når de nylig har hatt feber (under 24 timer siden). Hverken jeg eller mannen har fleksible jobber, men jaggu får vi det til. Bytte vakt med en kollega, fungerer så fint man vil dst skal fungere.

Anonymkode: 01048...8df

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når mannen din er ped.leder burde han vite så alt for godt at 1. Barn blir sendt i bhg syke, og 2. Smitte sprer deg når barn blir sendt for tidlig i bhg. Som også smitter voksne. Ikke minst du som er sykepleier burde vite bedre ang smitte og infeksjon i kroppen. Skremmende med pedagoger og sykepleiere som ikke vet bedre

Hilsen en Annen pedagog 

Anonymkode: 8d071...104

• Liker 14
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er sykepleier, mannen din er ped.leder - og dere sender syke småbarn i barnehagen? Seriøst, dere av alle burde vite bedre empati for de små syke, og smittehensyn. Dette er rimelig sjokkerende. 

Dere har sykt-barn dager som alle andre. Dere har vel mulighet til å plukke opp en ekstravakt her og der som erstatning for tapt dag? Har dere ikke råd til noe ubetalt perm så har dere vel presset økonomien for hardt.

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når mannen din er ped.leder burde han vite så alt for godt at 1. Barn blir sendt i bhg syke, og 2. Smitte sprer deg når barn blir sendt for tidlig i bhg. Som også smitter voksne. Ikke minst du som er sykepleier burde vite bedre ang smitte og infeksjon i kroppen. Skremmende med pedagoger og sykepleiere som ikke vet bedre

Hilsen en Annen pedagog 

Anonymkode: 8d071...104

Feber er ikke smittsomt. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, ViljaH skrev:

Du er sykepleier, mannen din er ped.leder - og dere sender syke småbarn i barnehagen? Seriøst, dere av alle burde vite bedre empati for de små syke, og smittehensyn. Dette er rimelig sjokkerende. 

Dere har sykt-barn dager som alle andre. Dere har vel mulighet til å plukke opp en ekstravakt her og der som erstatning for tapt dag? Har dere ikke råd til noe ubetalt perm så har dere vel presset økonomien for hardt.

Barna er strengt tatt ikke syke når de ikke har feber lenger. De få gangene vi har latt barna være hjemme dagen etter at de har vært syke, har det vært fordi en av oss skulle ha hjemmekontor. Det har endt opp med unger som har kjedet vettet av seg fordi de ikke har brukt energien sin på skolen.

Å ta en kosedag foran TV’en dagen etter barnet har vært sykt er skulk dersom man benytter sykt barn dag.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...