Gå til innhold

Kan jeg ikke ha sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Etter mye research på nettet, er jeg rimelig sikker på at jeg har vaginismus. Dette gjør jo at det er veldig vanskelig å få penis inn i skjeden. Det kjennes ut som den må trenge igjennom og at ting nesten blir ødelagt der nede av å gjøre det. Spørsmålet mitt er da, er det farlig å presse penis inn i skjeden når man har vaginismus og det gjør veldig vondt? For når den først har kommet seg igjennom så er det ikke noe ille lenger, men bare lurer på om det er farlig å høre det. Blir noe ødelagt der nede liksom? 

Anonymkode: 3f1c5...140

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at du har vaginisme?

Anonymkode: 89367...4ac

Skrevet

Ingenting blir ødelagt, men tror du at du har vaginisme når du ønsker å ha samleie til tross for smertene?

Anonymkode: 19222...c39

Skrevet

Hør med en lege. Ikke sett diagnoser selv. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at du har vaginisme?

Anonymkode: 89367...4ac

Ja, skrev feil.. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting blir ødelagt, men tror du at du har vaginisme når du ønsker å ha samleie til tross for smertene?

Anonymkode: 19222...c39

Jeg har lenge trodd at det var normalt at det gjorde vondt.. tenkte kanskje bare det var litt trangt. Har nesten blitt ganske vant til at der er smerte med en gang penis skal inn. Men er jo selvfølgelig noen ganger jeg ikke karer, men jeg føler at det blir verre av å avstå sex i lengre perioder. Jeg føler også hvis jeg slutter å ha sex, at problemet blir enda verre. 

Skrevet

Nå leste jeg ikke noe grundig men vaginismus ser ut til å være det samme som vaginisme med et kjapt googlesøk.

Skrevet
5 minutter siden, Forundret.. skrev:

Nå leste jeg ikke noe grundig men vaginismus ser ut til å være det samme som vaginisme med et kjapt googlesøk.

Ja jeg så det selv😂

Gjest padawan
Skrevet

Ingenting er bedre enn når folk leser seg opp på nettet og bedriver selvdiagnosering.

:ironi:

Skrevet

Hvis du tror at det er noe galt med deg, så går du selvfølgelig til legen. 

• Liker 1
Skrevet

Kjære deg, 

Ikke ha sex hvis det gjør vondt. Aldri. Du risikerer å ødelegge sexlivet ditt. Og hvis du har vaginisme eller generelt smerter forbundet med samleie, så må du ta det alvorlig. 

Snakk med legen din, og hvis han/hun ikke kan hjelpe (eller bare kommer med svada siden alt for få leger kan nok om dette), så ikke gi opp. Det finnes behandling. Såvidt meg bekjent er det gjerne fysioterapeuter og osteopater som kan dette. Det krever tid og tålmodighet, men det kan behandles.

https://www.tv2.no/v/1188557/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...