AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Det ble slutt mellom meg og eksen fordi han er så lite deltakende. Jeg hadde ikke råd til å kjøpe noe i nabolaget vi bodde, så han kjøpte en bolig i sitt nabolag som jeg og barna bor i. Jeg får også 10 000i barnebidrag. Det gjør at jeg kan opprettholde livsstilen vi hadde. Samtidig irriterer det meg fordi det er jo bare en fortsettelse av hva som var. Han føler han har kjøpt seg fri fra alt ansvar, men jeg er jo avhengig, så hva gjør jeg? Anonymkode: 3a864...7b3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 Tar han ikke ansvar for noe med barna sine? Anonymkode: a326f...e79 1
ViljaH Skrevet 14. januar 2019 #3 Skrevet 14. januar 2019 Enten frigjøre deg og ordne opp selv, eller takke og bukke vel? 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #4 Skrevet 14. januar 2019 Jobber du? Hva med å kjøpe eget hus som er ditt, og som du og barna bor i? Ja, du må ned i standard, men du blir forhåpentlig mer selvstendig. Anonymkode: d0c10...8ea 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #5 Skrevet 14. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg får også 10 000i barnebidrag. Det gjør at jeg kan opprettholde livsstilen vi hadde. Samtidig irriterer det meg fordi det er jo bare en fortsettelse av hva som var. Han føler han har kjøpt seg fri fra alt ansvar, men jeg er jo avhengig, så hva gjør jeg? Anonymkode: 3a864...7b3 Du burde legge fra deg irritasjonen og heller være takknemlig. Kanskje du og mannen kan bytte, har får ansvar også kan heller du kjøpe deg fri....men det krever vel at du jobber en del overtid? Anonymkode: 03fcc...a30 9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #6 Skrevet 14. januar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar han ikke ansvar for noe med barna sine? Anonymkode: a326f...e79 Jo da, når det passer han. Det var en av grunnene til at jeg gikk. Han er sånn sirkuspappa som skal ta igjen for alt det tapte, når han først prioriterer de. Da er det sjokolade, tusenfryd, gaver og og våken hele natten. Og då krashlander de hos meg etterpå. Sånn har det alltid vært. ts Anonymkode: 3a864...7b3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #7 Skrevet 14. januar 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber du? Hva med å kjøpe eget hus som er ditt, og som du og barna bor i? Ja, du må ned i standard, men du blir forhåpentlig mer selvstendig. Anonymkode: d0c10...8ea Ja, jeg jobber, men tjener ikke i nærheten av hva han gjør. Jeg tjener ikke nok til å stå pp egne ben. ts Anonymkode: 3a864...7b3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #8 Skrevet 14. januar 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde legge fra deg irritasjonen og heller være takknemlig. Kanskje du og mannen kan bytte, har får ansvar også kan heller du kjøpe deg fri....men det krever vel at du jobber en del overtid? Anonymkode: 03fcc...a30 Det skjønte jeg ikke. ts Anonymkode: 3a864...7b3 1
stardust75 Skrevet 14. januar 2019 #9 Skrevet 14. januar 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ble slutt mellom meg og eksen fordi han er så lite deltakende. Jeg hadde ikke råd til å kjøpe noe i nabolaget vi bodde, så han kjøpte en bolig i sitt nabolag som jeg og barna bor i. Jeg får også 10 000i barnebidrag. Det gjør at jeg kan opprettholde livsstilen vi hadde. Samtidig irriterer det meg fordi det er jo bare en fortsettelse av hva som var. Han føler han har kjøpt seg fri fra alt ansvar, men jeg er jo avhengig, så hva gjør jeg? Anonymkode: 3a864...7b3 sterke selvstendige kvinner på KG ser jeg😂 Brudd og mannen betaler deg forsatt, herregud, ta deg sammen kvinne 9
Trolltunge Skrevet 14. januar 2019 #10 Skrevet 14. januar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ble slutt mellom meg og eksen fordi han er så lite deltakende. Jeg hadde ikke råd til å kjøpe noe i nabolaget vi bodde, så han kjøpte en bolig i sitt nabolag som jeg og barna bor i. Jeg får også 10 000i barnebidrag. Det gjør at jeg kan opprettholde livsstilen vi hadde. Samtidig irriterer det meg fordi det er jo bare en fortsettelse av hva som var. Han føler han har kjøpt seg fri fra alt ansvar, men jeg er jo avhengig, så hva gjør jeg? Anonymkode: 3a864...7b3 Istedenfor å opprettholde livsstil dere hadde ville jeg vært takknemlig for dette, skrudd på alle sparekraner og spart opp egenkapital. Du har fått en utrolig mulighet til det, som få får. 17
GammelKaktus Skrevet 14. januar 2019 #11 Skrevet 14. januar 2019 Jeg ser ikke helt problemet jeg, du har to valg. Enten starter du et nytt liv og står på egne bein, tæring etter næring osv. Eller så fortsetter dere som nå... Det er jo helt og holdent opp til deg selv hva du velger. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #12 Skrevet 14. januar 2019 1 minutt siden, stardust75 said: sterke selvstendige kvinner på KG ser jeg😂 Brudd og mannen betaler deg forsatt, herregud, ta deg sammen kvinne Kanskje lese mer enn bare første innlegget? Anonymkode: a326f...e79 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #13 Skrevet 14. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg jobber, men tjener ikke i nærheten av hva han gjør. Jeg tjener ikke nok til å stå pp egne ben. ts Anonymkode: 3a864...7b3 Da synes jeg du p.t. skal bo rolig der du bor, i et hus han har kjøpt, mens du lager en plan for hvordan du skal komme dit at du tjener nok til å stå på egne bein. Stopp opp. Se deg rundt. Hva ser du? - hvor stopper "tjene nok til stå på egne bein"? -kan du ta tilleggsutdannelse og hva vil det koste? Kan du ta kurs, og hva vil det koste? Har du deltidsstilling, kan du skaffe deg en større stilling med høyere lønn? - og så lager du en plan. Når du har laget en plan så hold deg til planen. Din ex vil ikke endre oppførsel om du flytter. Han vil heller ikke endre oppførsel om sender barnebidraget/husholdningspengene på 10 tusen i retur hver mnd. Om de pengene gjør verden enklere for ungene, og hverdagen bedre for deg akkurat nå, så la ham få lov til å betale de pengene. Blir han fattig av de pengene? Blir du rik av de pengene? Tvilsomt begge deler tenker jeg. Akkurat nå er det bortkastet energi å gå til krig bare for å gå til krig. La krigen ligge, du bør bruke energien din på å finne ut hva du må gjøre for å tjene nok til å stå på egne bein. Anonymkode: 12eba...d66 10
Gjest Nina1975 Skrevet 14. januar 2019 #14 Skrevet 14. januar 2019 Du tror du ikke vil greie å fø på deg selv og ungene, men det vil du. Hvordan tror du andre greier det? Masse alenemødre uten jobb som overlever, da vil du også gjøre det. Det er ikke han du er irritert på, det er deg selv.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #15 Skrevet 14. januar 2019 Du er avhengig, så ditt problem. Du kan endre deg selv og ikke faren, så ikke projiser over på ham fordi du er i en posisjon du har valgt, men som du ikke liker. Anonymkode: 6e564...ced 2
KMD Skrevet 14. januar 2019 #16 Skrevet 14. januar 2019 Ærlig talt. Vær en skikkelig rollemodell for ungene dine og bli selvstendig. Det vil være best for alle parter på lang sikt. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #17 Skrevet 14. januar 2019 Det virker jo som at du har en eks som ikke vil ta ansvar for barna uansett, det er bare sånn han alltid har vært sier du. Så du vil nok bli alene om ansvaret i alle tilfeller, men du kan velge mellom en på en måte privat bidragsavtale som dere har nå, eller ta det via NAV. Jeg vil si gjør det som er mest gunstig for deg. Bor du i hans hus uten å betale leie, hva med kontrakt osv? Opplever du han som kontrollerende eller er det «bare» det at han kjøper seg fri fra dårlig samvittighet? Hvis dette er usikkert for deg eller om du ikke er komfortabel med det, så begynner du å spare med en gang og legger en plan for hvordan du kan bli selvstendig så fort som mulig. Dette varer nok ikke evig uansett, så det er bedre om dette avsluttes på dine premisser. Anonymkode: 67071...6cc
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #18 Skrevet 14. januar 2019 Har HAN kjøpt bolig til deg, OG betaler 10000,- pr mnd. til deg i barnebidrag? Eller misforstår jeg? Anonymkode: 5338c...570 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #19 Skrevet 14. januar 2019 Er du kona til han Ulrik fra Parterapi? 😋 Beklager avsporing, måtte bare, 😘 Anonymkode: 1b0c2...6f0 4
Gjest BearMama Skrevet 15. januar 2019 #20 Skrevet 15. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har HAN kjøpt bolig til deg, OG betaler 10000,- pr mnd. til deg i barnebidrag? Eller misforstår jeg? Anonymkode: 5338c...570 Han har kjøpt bolig som hun bor i gratis og gir henne 10.000, sånn jeg forstår. Men Ts. Har du sikret deg på noe vis om dette skulle stoppe. Om han treffer en ny dame og må skru av pengekranen? Han kan når som helst selge eller kreve leie av huset og gi mindre bidrag. Hva gjør du da? Hvorfor kan du ikke forsørge barna dine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå