Gå til innhold

Kjøre taxi alene - sitte foran eller bak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du kjører taxi alene, setter du deg framme med sjåføren eller i baksetet? Og hvorfor?

Pussig spørsmål, men jeg har aldri tatt taxi alene før og skal gjøre det i morgen. Får litt assosiasjoner til tema som var oppe nylig med at nordmenn har "litt" sosial angst (generalisering selvfølgelig), slik at hvis man kommer inn på en full buss og setter seg med noen og det etterhvert blir mye ledig så flytter man seg. I stedet for å sitte der videre. Eventuelt tør ikke å flytte seg fordi man er redd hva den andre skal tenke. 

(Hvis du er taxisjåfør og har noen tanker om dette er det interessant å høre).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid bak. 

Har tatt taxi hundrevis av ganger alene. Alltid baksetet. Aldri vurdert engang å sette meg foran. 

Anonymkode: 99f37...3d3

• Liker 9
Skrevet

De få gangene dette er aktuelt setter jeg meg alltid i baksetet.

Jeg er overhodet ikke interessert i å snakke med sjåføren (jeg syns til og med det er litt kleint å ta taxi alene av denne grunn, hvis det virker som sjåføren vil skravle), og siden jeg syns det er tryggest, som enslig kvinne.

Anonymkode: b410e...833

• Liker 2
Skrevet

Alltid bak.

Anonymkode: d6d72...bab

• Liker 1
Skrevet

Sitter alltid fremme. Har aldri tenkt på å sette meg bak engang når jeg er alene. Best utsikt, full oversikt over taxameter, mest komfortabelt. Hvorfor i alle dager velge bak om man ikke må?

Anonymkode: 292d6...06f

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg setter meg foran om jeg kjenner sjåføren og vil slå av en prat.

Skrevet

Bruker å sette meg forran. Har ikke noen god grunn for det, har bare automatisk gjort det. Synes det føles rart å skulle sette meg bak når vi bare er to i bilen.

Skrevet

Alltid bak.

Mange drosjesjåfører fra andre kulturer ser på det som en seksuell inivtasjon når en kvinne setter seg foran. Hun byr seg frem.

Man kan si at alle som kommer til Norge skal tilpasse seg norske normer, men det er ikke mulig å legge fra seg kultur som sitter i ryggmargen bare fordi man har krysset en landegrense.

Anonymkode: 1ab32...690

• Liker 6
Skrevet

Herregdu du setter deg bak. Det er et kollektivmiddel. Ikke en kamerat som gjør deg en tjeneste spm du må underholde og holde med selskap.

Setter du deg ved siden av bussjåføren når du tar bussen? For å holde han med selskap?

Anonymkode: 3fd0c...d42

• Liker 4
Skrevet

Alltid bak på passasjersiden.

Anonymkode: 953ae...b11

• Liker 4
Skrevet

Alltid bak. Sist jeg sto i drosjekø etter bytur var det  ordensvakt som sto og passet på at det ikke blir noe bråk, og som åpnet dørene på drosjen når den kom. Tenkte over at når det var en mann som skulle ta drosje alene åpnet vakten konsekvent framdøren. Når det var min tur spurte han foran eller bak, det gjorde han ikke med de to mennene som tok hver sin alene bil foran meg. Så tror det går litt på hva vi og de ser på som mest sikkert. 

Anonymkode: 40afe...aaf

• Liker 1
Skrevet

Bak, med mindre jeg kjenner sjåføren.

Anonymkode: 4ec3d...b68

Skrevet

Setter meg automatisk foran, har aldri tenkt over at det skulle være en ting.

Anonymkode: b5cdb...61b

• Liker 1
Skrevet

Varierer faktisk. Når jeg er i Oslo feks og skal ta drosje der så sitter jeg alltid bak. Mens her hjemme, når jeg tar taxi til behandling så kjenner jeg sjåførene så vi sitter gjerne å skravler (bor på lite sted). 

Anonymkode: f9f5f...a38

• Liker 1
Skrevet

Setter meg foran. Synes det er naturlig. Er dame og er ikke livredd for overgrep hvor enn jeg går. 

Anonymkode: d9d6d...c99

Skrevet

Da jeg leide limousin med sjåfør til skoleballet satt jeg meg foran. For å holde sjåføren med selskap. Aner ikke hvorfor jeg gjorde det.

Pleide allitd å sette meg foran. Helt til den dagen jeg fikk en hånd opp langs låret og sjåføren insisterte å på følge meg helt inn. Ble så redd at jeg bare smilte og fliret. Noe som gjorde det hele enda verre. Har ikke tatt taxi siden.

Anonymkode: 913d7...4cd

• Liker 4
Skrevet

Kommer an på. Noen ganger føler jeg ikke for å snakke så mye og da setter jeg meg bak og da blir det sjeldent noen samtale, evt. ikke så mye. Setter jeg meg fremme så er jeg mer i humør til å kunne bable litt med sjåføren, eller hvis jeg ikke har eksakt eller har en rar/ukjent adresse og antakelig må dirigere litt. Har ikke noe å gjøre med overgrep for min del.

Anonymkode: 03921...0e2

• Liker 2
Skrevet

Alltid bak, bak sjåføren. 

Anonymkode: 8171c...3cd

Skrevet

Bak

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...