Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sett deg inn i arbeidsmiljøloven. Selvsagt er det ikke lov å si noen opp på grunn av rykter. Man skal gi muligheter for tilrettelegging før en eventuell oppsigelse. Ikke skriv under på noe uten at du vet det er helt korrekt. Sier de at du vil du selv skal skrive under på en oppsigelse sier du at du vil ha den med deg for at en advokat skal se over. Stå på ditt. For at arbeidsgiver skal si deg opp må alt som de har på deg være grundig dokumentert, ellers er det ikke gyldig. Denne dokumentasjonen har du rett til å se over. 

Anonymkode: c2807...f32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du fortelle om hvordan det gikk?

Anonymkode: eb052...38b

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2019 den 20.47):

Gratulerer. Du har sikkert flotte referanser fra den arbeidsgiveren. 😄

Anonymkode: 8c096...25c

Er det viktigst her mener du? 

Anonymkode: 102a3...cba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2019 den 20.54):

Ja, jeg er grønn av misunnelse! 

Eller så vet jeg at attester ikke er verdt papiret de er skrevet på, og at potensielle arbeidsgivere snakker med flere enn dem du har oppgitt som referanse. Og at urokråker er noe man holder seg langt unna. 

Anonymkode: 8c096...25c

Med flere? Hvordan får de tak i dem? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2019 den 0.02):

Vil du fortelle om hvordan det gikk?

Anonymkode: eb052...38b

Lurer også på dette...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2019 den 20.10):

Jeg har aldri mottatt en advarsel tidligere, ikke muntlig eller skriftlig. Mener du at jeg ikke kan bli gitt oppsigelse dersom jeg aldri har fått advarsler? 

Mener arbeidsgiver har en dårlig sak om du aldri har fått en advarsel og så er innkalt til mulig oppsigelse. Å skulle sies opp på denne måten krever at det er en stor hendelse, og det er jo ikke slik du beskriver saken. Så her har du gode kort på hånden om de ikke har konkludert med advarsel tidligere. 

Anonymkode: 16daa...e9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...