Gå til innhold

Hva tenker dere om dette 6,000 vs 6.000 Norweigan billett

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://e24.no/naeringsliv/norwegian-air-shuttle/norwegian-ignorerer-transportklagenemndas-anbefaling-nekter-aa-betale-tilbake-13-000-til-passasjer/24539906

Prisene på flyreiser varierer fryktelig fra dag til dag, en dag kan et fly til en by koste 500 kroner neste dag kan samme billetten koste 3000 om, det f.eks bare er 1 billett igjenn, de styrer det opp og ned avhengig av hvordan det ser ut som fyllingsgraden blir for å maksimere profitt. Ser det ut som det er flere premiumseter, enn antall som ønsker premium billett setter de jo ned prisen på premiumseter kraftig, har du uflaks med kjøpsbillett og kjøper en normalbillett til høy pris (f.eks til 3000 isteden for 500 som andre får kjøpt samme billett for), kan en premimubillett til lav pris på et annet kjøpstidspunkt være like dyr. Dette kan ikke kunden vite de sitter ikke og følger med på at Norwegian setter prisene opp og ned dagen lang... Når Norwegian da ringer eller sender melding og sier at premiumbilletten kun koster 7 kroner mer enn den opprinnelige billetten du kjøpte og lurer på om du vil bytte, så er det ikke urimelig at en person som ikke følger med på prisene kan bli lurt av dette og takke ja.

Hva synes du, bør folk følge med på prismanipuleringen til flyselskapene dagen lang, eller bør flyselskapene oppgi riktig pris til kunden og ikke regne med at de "forstår" prissettingen til flyselskapet på ethvert tidspunkt?

Kjør debatt

Anonymkode: a136b...b86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må være idiot for å ikke skjønne at det er snakk om tusener og ikke kroner. Men Norwegian kunne vært tydeligere i sin kommunikasjon. 

Anonymkode: 39feb...a0a

• Liker 7
Skrevet

Det er bare nok et eksempel på at Norwegian driver bondefangeri, slik de gjorde da de sa at de hadde justert opp prisene på forhånd på grunn av passasjeravgiften, og så sendte ut regning på avgiften i ettertid til alle kundene. Komma er eneste desimalskilletegn i Norge, mens punktum brukes som tusentall. Dette lærer man på barneskolen.

Anonymkode: e4870...72d

Skrevet

Synes kunden overdriver, og tolket prisen slik han selv ville. 
Forstår godt at Norwegian ikke bøyer seg for dette.

Anonymkode: 4803f...f8b

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke at det går ann å ha forståelse for Norwegian i denne saken. Ikke bare har de framstilt prisen feil, men de lyver i ettertid om at han kunne angre innen 36 timer. Han prøvde å gjøre det, men ble nektet.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at det går ann å ha forståelse for Norwegian i denne saken. Ikke bare har de framstilt prisen feil, men de lyver i ettertid om at han kunne angre innen 36 timer. Han prøvde å gjøre det, men ble nektet.

Hvis du går inn i en elektronikk-butikk og ser at en stor flatskjerm står utstilt med lapp: 10,000 kr. Tror du virkelig innerst inne at TV'en koster en tier, altså like mye som et billig kneipbrød?

• Liker 7
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du går inn i en elektronikk-butikk og ser at en stor flatskjerm står utstilt med lapp: 10,000 kr. Tror du virkelig innerst inne at TV'en koster en tier, altså like mye som et billig kneipbrød?

Ræva sammenligning. Jeg vet ikke hvor mye en vanlig billett på fly koster vs en oppgradering. Noen ganger skal de jo fylle fly også. Kunne gått på oppgradering til 7 kr, men ikke tv til en tier. Mobil derimot, der kunne det vært 10kr pluss dyrt abonnement.. 

Anonymkode: 36221...4f5

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ræva sammenligning. Jeg vet ikke hvor mye en vanlig billett på fly koster vs en oppgradering. Noen ganger skal de jo fylle fly også. Kunne gått på oppgradering til 7 kr, men ikke tv til en tier. Mobil derimot, der kunne det vært 10kr pluss dyrt abonnement.. 

Synes det var en bra sammenligning. 

Vi lærte forresten å bruke komma i mattetimene på barneskolen, ikke punktum. 

Kunden/passasjeren kan ta seg en bolle.

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at det er underforstått at å fly, og særlig fly "premium" er dyrt ( selv om det relativt sett har blitt billigere med årene). Jeg har hørt om billetter med ryanair til typ 50 kr, men 7 kr.... de kunne likesågodt gitt det bort gratis. Jeg har ingen anelse om hva som inngikk i denne oppgraderingen, men jeg tror man kan anta at det ville kostet selskapet vesentlig mer enn 7 kr. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner både kunden og NAS her. Det er lett å msforstå, spesielt hvis man er fra et sted pengene er verdt mye mer, men sett fra NAS sin side er det jo ikke i prisklassene de vel noensinne har tilbydd.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det var en bra sammenligning. 

Kunden/passasjeren kan ta seg en bolle.

SI standarden er å foretrekke å forholde seg til i vitenskapen, det bør en lære på skolen, gjerne å nevne også hvor tåpelige de som tviholder på det imperialistiske systemet (eller varianter av dette) er. Alt er ikke like bra, men sånn er vel skolen blitt alt er like bra ingenting er bedre enn noe annet alt er lov standardisering i vitenskap og forskning trenger en ikke, alle kulturer er like gode, alle religioner er like gode, bortsett fra de kristne da for de dro på korstog og var slemme mot muslimene 🤣

Skolelærere og NAS kan ta og stappe munnen fult av boller, tror jeg nesten heller

Anonymkode: a136b...b86

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Det er to vidt forskjellige ting. Jeg har selv fått gratis oppgradering fra billigste billett til business class hos British Airways. Det er mye høyere standard enn hos Norwegian, med bl.a. skinnstol, bare 4 seter pr. rad i stedet for 6, og treretters servering av høy kvalitet. Det er slikt flyselskaper gjør når ikke de har fått solgt de dyre setene og håper å lokke andre til å kjøpe slike plasser i framtiden.

Det gjorde dere ikke, med mindre du gikk på en utenlandsk skole eller hadde en lærer som manglet de mest grunnleggende matematikkunskaper.. Komma brukes som desimalskille og punktum som tusentalls-skille i Norge. Norwegian brukte komma.

Poenget er at det er underforstått at å fly, og særlig fly "premium" er dyrt ( selv om det relativt sett har blitt billigere med årene). Jeg har hørt om billetter med ryanair til typ 50 kr, men 7 kr.... de kunne likesågodt gitt det bort gratis. Jeg har ingen anelse om hva som inngikk i denne oppgraderingen, men jeg tror man kan anta at det ville kostet selskapet vesentlig mer enn 7 kr.

Det var oppgraderingen han trodde kostet 7 kr, ikke selve billetten. Oppgraderingen koster selskapet svært lite siden man stort sett bare får ting selskapet allerede har betalt for. Tvert imot vil selskapet tape på å fly med tomme premiumsetene. Da han kjøpte premium kunne de selge billigsetet til noen andre, uten å redusere prisen på premiumseter i prislistene og dermed redusere eksisterende premiumkunders forventing til hva de er verd.

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis ikke setet er solgt den dagen flyet skal fly er det verd mindre enn et billig kneipbrød. En TV kan selges en annen dag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier alltid å fly billig. Jeg kjøper aldri billet til mer en 1000, men holder med vanligvis på rundt 5-600. Bruker også poengene jeg tjener opp med å bruke Norwegian-kredittkortet mitt. :) Sist resite jeg til kjøpenhavn for 70 kroner. 

Anonymkode: 4e9b0...45a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...