waco Skrevet 23. august 2002 #1 Skrevet 23. august 2002 Vår skinnhellige Dagfinn Høybråten fra Krf... har til vurdering at man skal igangsette strakstiltak mot ungdomsrøykere.... La meg ha en ting klart. Ingen under 18 år har dødd av røyking. Skal noen røyke, bør det være ungdom, de er de friskeste, så får vi heller lage et røykeforbud for mennesker over 50. La oss holde oss til realitetene. Dette er fakta. Waco
Gjest gurimalla Skrevet 23. august 2002 #3 Skrevet 23. august 2002 Så og si alle som dør av hjerteinfarkt før de fyller 50 er røykere..... Da bør man vel slutte å røyke før man fyller 50 eller hva?
waco Skrevet 23. august 2002 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2002 Ja Aline, av og til... men mye nå i det siste. Jeg tok bare en sammenligning jeg. En person på 17 har bedre forutsetninger for å tåle røyk enn en på 50. Så enkelt er det. W
Gjest 10na Skrevet 23. august 2002 #5 Skrevet 23. august 2002 Waco, kom med en kildehenvisning til de såkalte "faktaene" dine, så gidder vi KANSKJE å være med i debatten. 10na
Gjest Cruella Skrevet 23. august 2002 #6 Skrevet 23. august 2002 Waco....nå overgår du deg selv i usaklighet. Du er.......iferd med å bli en parodi på deg selv. Er dette et av dine beste argumenter; Ingen under 18 år har dødd av røyk. Lisa-Beth
aline Skrevet 23. august 2002 #7 Skrevet 23. august 2002 Saken er vel heller at man må tenke litt langsiktig vel! Greit nok at man ikke dør av røyken når man er 17, men det er når man er 17 og begynner å røyke, at man tillegger seg denne vanen, som er forskrekkelig vanskelig å bryte når man har røyket fra 17årsaldern til man nærmer seg 50! Hadde noen stoppet meg fra å røyke da jeg begynte som 14åring, så hadde jeg sikkert syntes det var dritkjedelig akkurat der og da, men når jeg sitter her i dag, avhengig av driten, og strever med å klare å slutte, som 28åring, så må jeg jo påstå at det hadde vært mye enklere å tatt det i startfasen! Men nå vet ikke jeg om du vet hva slags avhengighet det fører til når man røyker allerede som 14-17 åring? Du sier du røyker bare litt, men litt mer nå. Er du avhengig? Antagelig ikke.
waco Skrevet 23. august 2002 Forfatter #8 Skrevet 23. august 2002 Tina, la meg forklare deg noe. En 17 åring vil jeg anta har bedre fysikk og bedre lunger til å tåle røyk enn en 50 åring... hvis du ikke tror meg... så kan du søke på røykerelaterte sykdommmer i sammenheng med alder. Aline. Man er avhengig av røyk likesom man er avhengig av å ha et sosialt liv, spise mat, drikke.... skjønner du? Forresten klarer man seg uten røyk dersom man må. Det vet alle som er forkjøla. W
aline Skrevet 26. august 2002 #9 Skrevet 26. august 2002 Poenget mitt er jo at dersom man stopper en 17åring fra å starte å røyke, så vil vedkommende aldri bli avhengig slik f.eks. jeg har blitt! NÅ er det et helvete å slutte, klart man KLARER det! Men det skal sinnsykt mye mer til! Og du sier alle som har vært forkjøla vet man kan klare seg uten.... du har enten ikke røyka mye i ditt liv, eller du har kun vært skikkelig kjempedårlig når du er forkjøla!!! Den dagen jeg er så forkjøla at jeg ikke klarer å røyke, da er jeg virkelig sykehus-syk!! Det er først når røyken legges på hylla pga forkjølelse at jeg innser at legebesøk er yderst nødvendig!! Alle skjønner at helsa til en 17åring er bedre en helsa til en 50åring, så sånn sett så klarer kroppen bedre røyken når man er 17 enn når man er 50, men det må da være lov å bruke litt folkevett også?
Gjest Missuganda Skrevet 26. august 2002 #10 Skrevet 26. august 2002 Alle skjønner at helsa til en 17åring er bedre en helsa til en 50åring, så sånn sett så klarer kroppen bedre røyken når man er 17 enn når man er 50, men det må da være lov å bruke litt folkevett også? Aline, Waco skjønner ikke dette, og folkevett, det er fraværende hos waco....
aline Skrevet 26. august 2002 #11 Skrevet 26. august 2002 Jeg er bare standhaftig skjønner du. Tenker som så, at om jeg forer med teskjed mange nok ganger, så kanskje meningen og folkevettet gir en viss forståelse.......
Gjest Missuganda Skrevet 26. august 2002 #12 Skrevet 26. august 2002 Uff, ja hvis du tar Waco seriøs og vil svare han med fornuft hver gang, vil du ikke ha annet å gjøre. Da kan du slutte på jobben din og sitte her på heltid å ta hans teite innlegg seriøst. Husker du ikke Aline, da vi var 20 år, husker du ikke alle gutta som drev på med disse fjollete problemstillingen, bare for å provosere oss.... :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2002 #13 Skrevet 26. august 2002 Hvorfor gidder dere å diskutere med Waco :evil:
aline Skrevet 26. august 2002 #14 Skrevet 26. august 2002 Det jeg synes er morro innimellom, er å prøve å stoppe argumentasjonsrekken hans ved kun å komme med fornuft, fakta og normal motargumentasjon som forklarer hvorfor han tar feil. Det har hendt flere ganger at han har valgt å ikke svare, og det er det jeg synes er morro! Å sette fast mennesker som kun ønsker å kverulere, når de ikke klarer å svare deg lenger, eller kun svarer svada som: "har du gått tom for argumenter?" eller "dette er ikke snakk om meg" "persontrakasering" etc, i tilfeller hvor alle ser at det ikke er det det er snakk om... da koooser jeg meg! Da er det kverulanten som prøver å få folk til å tro dårlig om andre som setter ham i en vanskelig situasjon, og det liker jeg! Dessuten så kommer waco innimellom med egne og ikke så dumme tanker også. Men det blir lett overkjørt av alle krumspringene hans. Av og til lar jeg meg provosere, prøver å prate seriøst (av overnevnte grunner), andre ganger ignorerer jeg, eller leker med. Men at det blir mye diskusjoner og lite jobb iblandt? jepp! Og innimellom har jeg dårlig samvittighet for det og!
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2002 #15 Skrevet 26. august 2002 Det du skal vite waco, er at det er mye usunnere for en 13-14 åring å begynne å røyke enn en 18 åring, og grunnen til det? jo lungene til oss mennesker er ikke fullt utviklet før i 17-18 årsalderen. Og derfor er det ikke sunt for noen å røyke, absolutt ingen, og det er dumt å si at 50 åringer tåler røyken dårligere, det er ikke det som er poenget waco! hvor mange 50 åringer har plutselig begynt årøyke? de fleste begynner når de er unge, og desto tidligere, jo mer avhengig blir man.
Majken Skrevet 27. august 2002 #16 Skrevet 27. august 2002 Ingen under 18 år har dødd av røyking. Røyking dreper da ikke momentant heller!!!!!!!! Den ødelegger lungene over (lang) tid. Derfor er det hittil ikke kjent at noen under 18 har dødd av røyking. .............trur det er en viss en her som ikke lever i virkeligheten..........
Mathias Skrevet 29. august 2002 #17 Skrevet 29. august 2002 Blink majken! Røyking over tid gir også større sjense for å få: Slag, infrakt og andre hjerte og kar lidelser, emfysem, kreft.... etc... Ingen av dem er en fin måte å då på (bare sett deg ned og tenk på hvert av sykdomsbildene....), derfor er det viktig at 18 (og 12 ...) åringene ikke begynner å røyke... Det finnes inegen gode grunner til å røyke. Man klarer seg fint uten. Man lager kimen til all elendighet når man er ung og er i den fasen at man ikke ser framover.... Trist når en er 40 og skikkelig hektet. Og trist når man er 50 og sjuk.... Og trist at røykere alltid trekker fram de som lever til de blir 90 .....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå