Gå til innhold

Får ikke betalt med Klarna Faktura, må bruke faren min sitt personr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, ønsker å kjøpe en jakke for 5000kr og betale med Klarna faktura, og jeg skrev inn personnr osv, men det står at det ikke går. Har ingen ubetalte varer heller. Men med faren min sitt personnummer så går det enkelt?

Anonymkode: 7806c...137

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da blir du vel ikke godkjent for kreditt av en eller annen grunn. 

Anonymkode: eb4af...30d

• Liker 7
Skrevet

Er du over 18 år? 

Anonymkode: 90ad6...c93

• Liker 2
Skrevet

Ja fordi en jakke er verdt å begå identitetstyveri for :ironi:

Anonymkode: bd8bf...00f

• Liker 6
Skrevet

Da kan det nok virke som du enten har noen betalingsanmerkninger, eller tjener for lite. 

Anonymkode: 7366d...ab6

• Liker 2
Skrevet

Håper ikke du har tenkt å bestille noe i din far sitt navn uten samtykke btw.. 

Anonymkode: 7366d...ab6

• Liker 3
Skrevet

Har du spurt faren din om lov til å bruke hans navn og personnummer....? Det er id-tyveri hvis du ikke har lov, og han kjøper den for deg i sitt navn.

Du har antagelig for lav eller liten inntekt til at Klarna godkjenner deg i den automatiske kredittsjekken. Siste ligning de har tilgjengelig er vel 2017.

• Liker 2
Skrevet

De stopper det, om du er under 18,eller har betanmerkninger. Bruker du din fars personnummer, så er det ulovlig. Han vil få beskjed om at han er jredittshekjet hos klarna. 

Anonymkode: 3e53a...bf4

• Liker 4
Skrevet

Det er 18 års aldersgrense for å bruke Klarna, hvor gammel er du TS?

Anonymkode: e7fba...024

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja fordi en jakke er verdt å begå identitetstyveri for :ironi:

Anonymkode: bd8bf...00f

Identitetstyveri? Fordi jeg skriver inn faren min sitt personnummer? Og navn?

Jeg har jo tillatelse av han.

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 18 års aldersgrense for å bruke Klarna, hvor gammel er du TS?

Anonymkode: e7fba...024

20.

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De stopper det, om du er under 18,eller har betanmerkninger. Bruker du din fars personnummer, så er det ulovlig. Han vil få beskjed om at han er jredittshekjet hos klarna. 

Anonymkode: 3e53a...bf4

Jeg har spurt han, og jeg fikk lov. Hvorfor skal det være tyveri?

Vi bor under samme tak..

Skrevet
42 minutter siden, Million skrev:

Har du spurt faren din om lov til å bruke hans navn og personnummer....? Det er id-tyveri hvis du ikke har lov, og han kjøper den for deg i sitt navn.

Du har antagelig for lav eller liten inntekt til at Klarna godkjenner deg i den automatiske kredittsjekken. Siste ligning de har tilgjengelig er vel 2017.

Ja, vi bor under samme tak og adresse. Jeg skal betale med faktura, men trenger hans personnummer. Og ja, jeg har spurt.

Hvordan er det tyveri?

• Liker 1
Skrevet (endret)
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi bor under samme tak og adresse. Jeg skal betale med faktura, men trenger hans personnummer. Og ja, jeg har spurt.

Hvordan er det tyveri?

Det er tyveri å stjele eller "tyvlåne" noen andres identitet og personnummer, og bruke det/utgi seg for å være denne andre personen. Det er identitets-tyveri, og straffbart.

Hvis faren din har godkjent det, så er det litt annerledes, men var jeg i hans sko ville jeg nå ikke drevet og delt ut personnummeret mitt til barna mine da...

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, Million skrev:

Det er tyveri å stjele eller "tyvlåne" noen andres identitet og personnummer, og bruke det/utgi seg for å være denne andre personen. Det er identitets-tyveri, og straffbart.

Hvis faren din har godkjent det, så er det litt annerledes, men var jeg i hans sko ville jeg nå ikke drevet og delt ut personnummeret mitt til barna mine da...

Eneste jeg gjorde var å skrive inn hans personummer/navn når jeg skulle bestille jakken. Hvordan skal det være identitstyveri? Er jo faren min, vi bor i samme tak. Og ja, han vet om det selvsagt.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, ønsker å kjøpe en jakke for 5000kr og betale med Klarna faktura, og jeg skrev inn personnr osv, men det står at det ikke går. Har ingen ubetalte varer heller. Men med faren min sitt personnummer så går det enkelt?

Ta kontakt med klarna å spør. Du logger deg jo bare inn på klarnas sider og så spør du over chat.

Anonymkode: 8537d...269

• Liker 2
Skrevet

Du tjener nok for lite til at de gir deg faktura da? Eller så er du ikke kredittverdig / har betalingsanmerkninger?

Skrevet

Bare for å ha nevnt det så er det ikke nødvendigvis kun alder, betalingsanmerkninger eller lav lønn som gjør at Klarna ikke godkjenner en. Det samme skjedde med meg i fjor; ifølge dokumentasjonen innhentet de ikke all informasjon om inntekt og gjeld, uvisst av hvilken grunn. Året etter var det tilbake til normalt igjen. Inntekten har kun gått oppover, inkludert det året de ikke godkjente meg.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, applestories skrev:

Bare for å ha nevnt det så er det ikke nødvendigvis kun alder, betalingsanmerkninger eller lav lønn som gjør at Klarna ikke godkjenner en. Det samme skjedde med meg i fjor; ifølge dokumentasjonen innhentet de ikke all informasjon om inntekt og gjeld, uvisst av hvilken grunn. Året etter var det tilbake til normalt igjen. Inntekten har kun gått oppover, inkludert det året de ikke godkjente meg.

Men hva med at jeg bruker personr til faren min? Er det identitstyveri? Vi bor jo under samme tak, og har fått lov av han.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med at jeg bruker personr til faren min? Er det identitstyveri? Vi bor jo under samme tak, og har fått lov av han.

Da blir det han som står ansvarlig for betaling av jakken. Dersom det er ok for han så er det selvsagt ikke noe problem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...