AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Hun går i 2. klasse og har lyst til å invitere sine 4 beste venninner til filmkveld. De er 15 jenter i klassa. Tenker å sende en sms til mødrene. Men, det vil jo helt sikkert bli snakk om dette på skolen blant jentene, da dette er veldig stas. Og det er nok noen av jentene som kommer til å bli sure og syns at dette er urettferdig. Derfor så er jeg litt tilbakeholden med å gjøre dette. Hva tenker dere? Er det ok? Og hvordan håndtere det at noen blir sure? Anonymkode: 13232...156
Diamant20 Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 Så lenge det kun er 5/15 jenter i klassen totalt som skal hår nok det helt fint 14
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #3 Skrevet 14. januar 2019 Vi har en mor i klassen her som gjorde det samme. Hun skrev en felles mld på klassesiden på facebook at nå ble noen invitert, og neste gang ble det noen andre som ble invitert. Det går jo an å gjøre det sånn. Det ble forklart med plassmangel, og det er jo lov å invitere de man vil på bessøk.. Anonymkode: ca822...152
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #4 Skrevet 14. januar 2019 Bare pass på at det ikke er de samme som ikke blir invitert hver gang av "plasshensyn". Anonymkode: 4e1b9...964 18
Millimani Skrevet 14. januar 2019 #5 Skrevet 14. januar 2019 Hvorfor er det noen som mener det er så viktig å invitere alle...? At de fem aktuelle jentene snakker om det på skolen vil muligens være naturlig for dem, men det trenger ikke være negativt. De må selv få velge om de vil snakke åpent om det eller holde det for seg selv. Men det burde ikke være noe problem at hun ønsker å ha det sånn. Å tenke på den måten du muligens gjør, enten alle eller ingen, er kanskje å lage et problem ut av noe som ikke er (eller ikke trenger å være) et problem! Hadde dette skjedd da jeg var liten ville det ikke vakt oppsikt i det hele tatt! 12
Gjest puttee Skrevet 14. januar 2019 #6 Skrevet 14. januar 2019 Det må da gå an å ha venninner på besøk uten at alle jentene i klassen skal måtte inkluderes? Hvis alle skal inkluderes til enhver liten sosial sammenkomst går det jo aldri an å besøke hverandre. Det er jo ikke akkurat snakk om en bursdag. Synes det er fint at alle barn skal inkluderes i bursdag osv, men det henger jo ikke på greip å aldri kun kunne være sammen med sine bestevenninner i fare for å ekskludere noen. Syns du kan sende melding til de aktuelle mødrene og spørre om døtrene deres vil komme på filmkveld Du trenger da verken informere alle andre foreldre/lærere for en liten sammenkomst blant venner. Du ville vel selv ikke invitert alle dine kollegaer på film dersom du planla filmkveld med to av dine venninner på jobb
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #7 Skrevet 14. januar 2019 Det må da være lov å invitere venner hjem uten at man skal føle at man tråkker resten av klassen på tærne.... hvor langt skal detta gå 🙄 Anonymkode: 5b6ef...962 15
Eliza Doalot Skrevet 14. januar 2019 #8 Skrevet 14. januar 2019 (endret) Jeg er helt for at alle skal inkluderes i bursdag, men det må være lov å invitere sine nærmeste venner på noe, uten at alle må inkluderes. Hadde det vært noen få som ikke ble bedt hadde det vært annerledes, men når 2/3 ikke er bedt må det være greit. Jeg synes heller ikke det må være sånn at andre inviteres en annen gang. Barn har også preferanser, og noen har man rett og slett bedre kjemi med enn andre. Det må være lov. Endret 14. januar 2019 av Eliza Doalot 15
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #9 Skrevet 14. januar 2019 Det er viktig å legge til rette for nære og varige vennskap også... dette blir jo vanskelig hvis man alltid skal inkludere en hel mølje av barn hver gang noe skal foregå. La nå de fem få være sammen og kose seg, hvis det er sånn at det er disse datteren din har best kjemi med. Anonymkode: e2141...9ea 11
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #10 Skrevet 14. januar 2019 Jeg synes det er helt greit å invitere bare noen få så lenge invitasjonen er utenfor skolen og skoletid. Kjempekoselig at du er så inkluderende, og jeg tror derfor ikke dette er et problem. Det er jo stor forskjell på å invitere noen hjertevenner til et lite arrangement, i forhold til å invitere alle unntatt én til bursdag. 😊 Anonymkode: e9289...f0d 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #12 Skrevet 14. januar 2019 Synes ikke dette er noe problem i hele tatt men flott at du er bevisst på det! Anonymkode: ea34b...71f 2
TheGirlWhoWaited Skrevet 14. januar 2019 #13 Skrevet 14. januar 2019 Ærlig talt - datteren din har 4 bestevenninner. Selvfølgelig kan de gjøre alt de vil sammen uten at dette handler om resten av klassen overhodet!! Man rullerer ikke på venner, barn finner seg bestevenner de trives best sammen med. 9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #14 Skrevet 15. januar 2019 Om det er filmkveld ELLER bursdager, bør man invitere de man bruker å være sammen med. Anonymkode: 01799...2b3 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #15 Skrevet 15. januar 2019 Synest det er greit, men følg litt med. Tvile på det e problem i den alderen min i enkelt gruppe blir små samlinger brukt til å ekludere andre. Til dømes gjenger har 5 medlemmer men berre 4 blir invitert Anonymkode: 8c190...173
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #16 Skrevet 15. januar 2019 Det må da være helt ok. Forhåpentligvis har alle i klassen venner, som de blir invitert til i blant. Dattera di blir helt sikkert ikke invitert til alle i klassen hele tida, heller. Jeg er lærer, og det er helt vanlig at det er små grupper som er sammen på fritida. Har aldri opplevd at noen har følt seg utestengt fordi de ikke blir invitert til alt. Det er verre om alle unntatt en eller to blir invitert. Anonymkode: c2157...de7 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #17 Skrevet 15. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Om det er filmkveld ELLER bursdager, bør man invitere de man bruker å være sammen med. Anonymkode: 01799...2b3 Du har åpenbart ikke vært mor til et barn som har falt utenfor i klassen, når du tenker at det alltid er ok å utelate noen. Anonymkode: 479bb...058 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #18 Skrevet 15. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Synest det er greit, men følg litt med. Tvile på det e problem i den alderen min i enkelt gruppe blir små samlinger brukt til å ekludere andre. Til dømes gjenger har 5 medlemmer men berre 4 blir invitert Anonymkode: 8c190...173 Det høres riktig ut det. En v dem må jo stå for invitasjonen også. Anonymkode: 9ebd1...6a5 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #20 Skrevet 15. januar 2019 Seriøs. La ungen får filmkveld med nære venner uten å presse janteloven på henne! Her fikk min eldste sønn 3 bestevenner som var sammen fra dag 1 i første klasse. De var alltid sammen, møtet her for å gå til og fra skolen sammen og mange ganger på overnattinger ble det de 4 invitert, ikke kun 1 eller 2. For bursdager inviterte vi all gutter i klassen selvfølgelig, men for noe mer intime møter var det kun noen få invitert. Dette skal bare mangle og du ts trenger ikke å skrive noe som helst til noe andre. Ring mødrene til de 3 andre jentene og be de til filmkveld. Dette har absolutt NULL med de andre på skolen å gjøre! Anonymkode: fc200...e5d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå