Djungelvrål Skrevet 15. januar 2019 #21 Skrevet 15. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vin.. Sykler.. Hæ..? Hvorfor krangler dere, forresten? Eller, hva krangler dere om, egentlig? Ut i fra det jeg leser i tråden er dere stort sett enige, vin er godt, mat er godt, vin og mat sammen kan være enda bedre, og så videre... Men så begynner dere å konkurrere om... Pris? Hvem som er minst snobbete, hvem som har mest peil, eller... Ja, jeg vet ikke? Anonymkode: 1f6a9...114 De krangler om billig vin/overpriset vin. Smaker du en vin til 500 kr flaska innbiller man seg sikkert at den smaker bedre enn en til 150. Om flaska reelt er bedre er et annet spørsmål. Slik alkoholprisene går i været finner man snart ikke en flaske vin til under 200 kr lengre. Helt sykt. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #22 Skrevet 15. januar 2019 20 minutter siden, Peonjenta said: De krangler om billig vin/overpriset vin. Smaker du en vin til 500 kr flaska innbiller man seg sikkert at den smaker bedre enn en til 150. Om flaska reelt er bedre er et annet spørsmål. Slik alkoholprisene går i været finner man snart ikke en flaske vin til under 200 kr lengre. Helt sykt. Ok, jeg satte det litt på spissen, men jeg lurte egentlig bare på hvorfor de kranglet om noe de faktisk virket enige om, i utgangspunktet. Anonymkode: 1f6a9...114
Chablis Skrevet 15. januar 2019 #23 Skrevet 15. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, jeg satte det litt på spissen, men jeg lurte egentlig bare på hvorfor de kranglet om noe de faktisk virket enige om, i utgangspunktet. Anonymkode: 1f6a9...114 Er vel ingen som "krangler", men det påpekes at man ikke må så høyt opp i pris for å få en god vin slik som det ble sagt. Ikke få trusa i krøll nå.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #24 Skrevet 15. januar 2019 14 timer siden, Vox_populi skrev: Ordinær rødvin får du for 90 kr, så en som denne, som til 233 er godt over dobbelt så kostbar, er selvfølgelig en dyr vin, uansett hva snobber som vil prøve å imponere andre og seg selv, sier. Du spør om du blir full av denne – ja, det kan du bli. Spesielt om du er spe og drikker fort (1 time) vil du kjenne det godt. Er du uheldig, kan du måtte kaste opp, i og med at du er så uvant med alkohol. Sprer du derimot flaska ut over en hel kveld (4 timer), vil du få en jevn og behagelig rus. Lykke til! Vær forberedt på at rødvin kanskje smaker fælt. I likhet med svart kaffe er dette noe som en får smaken for etterhvert, bare en tvinger seg i begynnelsen og ikke slår seg til ro med at "dette liker jeg ikke". Nei, dette er nok ikke en dyr vin, dette er en vin i mellomklassen. En billig vin får du sikkert til kr 90... Jeg er ikke en snobb fordi jeg og andre her mener at dette ikke en dyr vin. Tipper at akkurat dette har med økonomi å gjøre (og muligens alder) som ung syntes jeg at ei flaske vin til 70 kr var dyrt nok.... I dag drikker jeg lett en flaske vin til 8-900 kr om det er en spesiell anledning. Når det er sagt er det ganske mange viner i prisklasse 250 kr som er veldig, veldig gode. Jeg har smakt viner til tre ganger prisen som jeg ikke likte.... Anonymkode: 8d2e1...eac 1
gard Skrevet 15. januar 2019 #25 Skrevet 15. januar 2019 Jeg pleier å sjekke Aperitif når det gjelder vin. Der får man noen stikkord om hva vinen passer godt til, om den har fått god karakter (men smak er subjektivt) - her er vinen som du henviser til: https://www.aperitif.no/pollisten/produkt/massolino-barbera-d-alba-2017/1958160
Brunello Skrevet 16. januar 2019 #26 Skrevet 16. januar 2019 22 timer siden, Chablis skrev: Min favoritt koster 114 kroner og etter 8 år som ansatt på vinmonopolet så har jeg smakt MYE vin. Gå heller etter smaken enn prisen, jeg har smakt viner til 1000-lappen som smakte dritt. Å sitte å tvinge i seg vond rødvin og late som om den er god bare fordi den er dyr er snobbete og tullete 🤣 Forresten, dersom du ikke drikker vin og ikke vil ha denne, og den er kjøpt på vinmonopolet så kan du bytte den inn og få pengene tilbake uten kvittering. 😉 Hvilke vin er favoritten? Enig i at en del dyr vin ikke når opp til forventningene. Skyldes antakelig at man drikker vinen til feil tidspunkt. 1
Chablis Skrevet 16. januar 2019 #27 Skrevet 16. januar 2019 12 timer siden, Brunello skrev: Hvilke vin er favoritten? Enig i at en del dyr vin ikke når opp til forventningene. Skyldes antakelig at man drikker vinen til feil tidspunkt. Jeg er så mainstream at jeg elsker Diablo ❤️
Brunello Skrevet 16. januar 2019 #28 Skrevet 16. januar 2019 (endret) 4 minutter siden, Chablis skrev: Jeg er så mainstream at jeg elsker Diablo ❤️ Er det Cabernet Sau. Endret 16. januar 2019 av Brunello Feil
Brunello Skrevet 16. januar 2019 #29 Skrevet 16. januar 2019 Akkurat nå, Brunello skrev: Er det Cabernet Sau.
Chablis Skrevet 16. januar 2019 #30 Skrevet 16. januar 2019 20 minutter siden, Brunello skrev: Er det Cabernet Sau. https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Chile/Casillero-del-Diablo-Cabernet-Sauvignon-2017/p/260501 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå