Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg for kravstor hvis jeg vil ha en gratis blogg der jeg kan lage kategorier? Har funnet noen som krever PHP og MySQL men det har jeg ikke...

Trives godt med blogger.com som jeg har nå, men skulle altså gjerne hatt mulighet til å legge til kategorier også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.weblogg.no - er jo mulig å testa ut for å sjå om det passar deg.

www.journalspace.com - her kan du leika deg litt meir.

Skrevet

Tusen takk :)

Skal titte på dem i morgen, er travel i dag!

Glemte å si at jeg også krever at den kan ligge på mitt eget domene... Da spørs det vel...

Skrevet

Då vart det med eitt litt verre, ja. Er ikkje sikker på kva journalspace kan gjera no - det kom veldig mykje nytt der ei stund.

Weblogg.no er ganske enkel, ferdig oppsett. Men det kan du ikkje bruka hjå deg sjølv.

Moveable Type brukar ikkje PHP, men treng ein database. Så vidt eg kan sjå.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg kjører Movable type hos start.no ... det går helt flott

Skrevet

For nok holde meg til blogger.com da.

Er ikke akkurat noen stor greie for meg dette med blogg så det går helt fint uten kategorier. Gidder ikke bruke penger på det i alle fall :)

Skrevet

dasBlog lagrer til fil (xml), så du slipper å tenke på MySQL eller SQL Server 2000 eller andre ting.

dotText (.Text) er også gratis, men den lagrer til database.

Begge to kjører du på egen server. dasBlog er enklest å sette opp. Du kan lage templates til begge. Begge har kommentarer.

Catzy

Gjest tessa28
Skrevet

Wordpress!

Kategorier oppretter du selv.

www.wordpress.org

Gjest Marabella26
Skrevet

Både Wordpress og Movable Type krever en eller annen form for database. Selv foretrekker jeg Wordpress som er skrevet i PHP. Det er gratis, har et aktivt brukermiljø med mange plugins, og oppdaterer seg kjapt (i motsetning til MT som er skrevet i PERL). Hvis jeg tok en WHOIS på rett side, kan det se ut som du bare forwarder til blogger.com. Skal du ha et skikkelig system, er det nok greit å betale litt for hosting. det behøver ikke bli så dyrt

Skrevet

Stemmer at min forwarder til blogger.com ja, men det holder for meg så lenge jeg kan sende folk til "www.minside.com" og det for dem ser ut til at alt ligger der. Om du skjønner ;)

Er fornøyd med blogger.com egentlig, skulle bare hatt muligheten til å ha kategorier i tillegg til det som er der. Bloggen skal ikke brukes mye så jeg gidder ikke bruke penger eller mye krefter på å bytte over til noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...