AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Dette er så rart. Jeg trenger en slags klarhet. Bare fortelle meg hvorfor jeg innbiller meg ting. Jeg har problemer med intimitet og kroppskontakt. Typ sterke skjelvinger om jeg sitter ved siden av en mann. Jeg husker som barn da venninnene mine alltid ville klemme osv når jeg kom på skolen. Syntes det var veldig ubehagelig. Husker også jeg kastet kniv etter søsteren min som klemte meg, da var jeg rundt 7-8. Det var fordi hun holdt meg fast og jeg fikk total panikk. Om noen i familien min rører ved meg, blir jeg kvalm. Generelt har jeg hatt mange problemer siden 7-8 års alderen, også spiseforstyrrelser og sterke depresjoner. Har hatt sterke selvmordstanker siden den tiden, og de er her enda. Jeg har alltid unngått gutter. Likevel har jeg hatt en seksuell apetitt og jeg kan onanere og fantasere veldig mye, som regel typ overgrepsfantasier. De guttene jeg har gått litt lenger med har jeg først blitt kjent med på nett, og jeg har da visst at de har hatt gode intensjoner. Det var en som jeg endte med å møte flere ganger og som kysset meg. Mens han kysset meg var det som om hjernen min gikk inn i øynene mine. Men jeg ble også ør i kroppen. Etter denne kvelden ble jeg kvalm av å tenke på han, direkte kvalm. Jeg følte at alle innvollene mine kom til å bli vrengt. Jeg blokkerte han over alt, vi har ikke snakket siden. Flere ganger har jeg vært på date og blitt truffet av en sånn ekstrem meningsløshet med en gang jeg har sett gutten. Den ene gangen fikk jeg panikk og løp den andre veien. Den andre gangen ble jeg bare helt tom innvendig og følte jeg så helt gjennom han og at han var et slags monster som bare ville ødelegge meg. Da jeg var yngre var jeg sikker på at jeg hadde blitt voldtatt. Jeg skrev masse historier om dette. Jeg sa dette til læreren min, trodde det var ekte. Hun syntes jeg oppførte meg rart og prøvde å grave frem. Jeg var helt sikker og i dyp sorg fordi jeg var ødelagt. Jeg sa at jeg ikke ante hvem som hadde gjort det. Nei, det var ingen voldtekt, skjønte det etterhvert og fikk sagt at det ikke var ekte til foreldrene mine osv. Jeg trenger kjærlighet og sex, føler jeg. Men klarer ikke å tenke på mitt eget underliv uten å få en utrolig varm, ekkel, prikkende følelse i kroppen. Når noen snakker detaljert om vaginaen besvimer jeg. Dette er spesielt knyttet til klitoris (å snakke om det/tenke på at det eksisterer). Det har skjedd flere ganger. Jeg besvimte også når jeg satt inn tampong de første gangene. Mange ganger har jeg tenkt at jeg kanskje ble voldtatt som barn, fordi jeg har et så sterkt ubehag knyttet til disse tingene. Men jeg antar at det ikke er mulig. Hva kan da være grunnen? Jeg er i min beste alder og føler at jeg har masse å by på, og jeg vil bare klare å gjøre de tingene alle andre gjør. Jeg er ekstremt glad i dyr og barn, så det er ikke slik at jeg ikke klarer å elske noen. Jeg vil også understreke at jeg ikke har noe hat ovenfor menn i det hele tatt, jeg beundrer menn og synes de er fine, og jeg har møtt mange snille. Men det er som om det er noe inni meg, noe jeg ikke klarer å styre, som har en følelse knyttet til det andre kjønn, men også mine familiemedlemmer. Anonymkode: d33ba...1c1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 Det kan være at du har merket dårlige holdninger rundt sex, at du så fæle sexscener på tv eller hørte historier, eller det kan være biologisk. Umulig å vite Anonymkode: cf4cf...0ac 1
SlemUlv Skrevet 14. januar 2019 #3 Skrevet 14. januar 2019 Høres ut som du bør komme deg til psykolog, for å prate gjennom dette. 7
Snaskesnusken Skrevet 14. januar 2019 #4 Skrevet 14. januar 2019 36 minutter siden, SlemUlv skrev: Høres ut som du bør komme deg til psykolog, for å prate gjennom dette. Dette! 1
Million Skrevet 14. januar 2019 #5 Skrevet 14. januar 2019 Dette er absolutt ikke normale holdninger og følelser å ha, så jeg anbefaler deg å gå til lege og få henvisning til psykolog. Det trenger du. Man skal ikke besvime bare man hører ordet vagina omtrent! Aner ikke hva som kan ha skjedd deg, men det kan være du bare "er sånn", selv om jeg aldri har hørt eller lest om noe lignende. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #6 Skrevet 14. januar 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være at du har merket dårlige holdninger rundt sex, at du så fæle sexscener på tv eller hørte historier, eller det kan være biologisk. Umulig å vite Anonymkode: cf4cf...0ac 57 minutter siden, SlemUlv skrev: Høres ut som du bør komme deg til psykolog, for å prate gjennom dette. 20 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Dette! 16 minutter siden, Million skrev: Dette er absolutt ikke normale holdninger og følelser å ha, så jeg anbefaler deg å gå til lege og få henvisning til psykolog. Det trenger du. Man skal ikke besvime bare man hører ordet vagina omtrent! Aner ikke hva som kan ha skjedd deg, men det kan være du bare "er sånn", selv om jeg aldri har hørt eller lest om noe lignende. Jeg har gått hos psykolog, men har snakket om helt andre ting, aldri dette. Ville uansett ikke følt meg komfortabel med å si det til noen.. Anonymkode: d33ba...1c1
Snaskesnusken Skrevet 14. januar 2019 #7 Skrevet 14. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått hos psykolog, men har snakket om helt andre ting, aldri dette. Ville uansett ikke følt meg komfortabel med å si det til noen.. Anonymkode: d33ba...1c1 Vel, du har allerede begynt å snakke om det selv om det er på et forum og du er anonym. 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #8 Skrevet 14. januar 2019 Hva med psykoanalyse? Anonymkode: f9a69...d0f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #9 Skrevet 14. januar 2019 Når tror du at du har blitt voldtatt? I hvem alder og hvor gammel er du nå? Anonymkode: 7ae15...770
SlemUlv Skrevet 14. januar 2019 #10 Skrevet 14. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått hos psykolog, men har snakket om helt andre ting, aldri dette. Ville uansett ikke følt meg komfortabel med å si det til noen.. Anonymkode: d33ba...1c1 Da tviler jeg på at du kommer noe videre, dessverre. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #11 Skrevet 14. januar 2019 5 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Vel, du har allerede begynt å snakke om det selv om det er på et forum og du er anonym. Har gått til så mange forskjellige psykologer og gått på tidlig intervensjon og rehablitering, og likte ingen av psykologene, fungerer uten psykolog nå, sånn ganske greit, men holder litt på med en fyr og vil gjerne klare å ikke plutselig hate han.. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når tror du at du har blitt voldtatt? I hvem alder og hvor gammel er du nå? Anonymkode: 7ae15...770 Som lite barn, tror jeg. Under 8. Jeg er 20 Anonymkode: d33ba...1c1
Snaskesnusken Skrevet 14. januar 2019 #12 Skrevet 14. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har gått til så mange forskjellige psykologer og gått på tidlig intervensjon og rehablitering, og likte ingen av psykologene, fungerer uten psykolog nå, sånn ganske greit, men holder litt på med en fyr og vil gjerne klare å ikke plutselig hate han.. Som lite barn, tror jeg. Under 8. Jeg er 20 Anonymkode: d33ba...1c1 Kanskje du kan prøve en annen psykolog som du har bedre kjemi med? Kanskje du kan skrive ned opplevelsene dine slik som her og levere det til psykologen etterhvert?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #13 Skrevet 14. januar 2019 1 minutt siden, Snaskesnusken skrev: Kanskje du kan prøve en annen psykolog som du har bedre kjemi med? Kanskje du kan skrive ned opplevelsene dine slik som her og levere det til psykologen etterhvert? Takk Kanskje til neste år, har ikke energi eller penger til en slik prosess akkurat nå. Ville mest høre om noen visste hvorfor jeg føler meg slik. Anonymkode: d33ba...1c1
Snaskesnusken Skrevet 14. januar 2019 #14 Skrevet 14. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk Kanskje til neste år, har ikke energi eller penger til en slik prosess akkurat nå. Ville mest høre om noen visste hvorfor jeg føler meg slik. Anonymkode: d33ba...1c1 Ingen her kan fortelle deg hvorfor du føler deg slik som du gjør. Er fastlegen din ok å prate med?
Snaskesnusken Skrevet 14. januar 2019 #15 Skrevet 14. januar 2019 Har du prøvd mental helse sin telefon? Du kan snakke med dem om dette helt anonymt. http://www.mentalhelse.no/tjenester
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #16 Skrevet 14. januar 2019 Akkurat nå, Snaskesnusken skrev: Ingen her kan fortelle deg hvorfor du føler deg slik som du gjør. Er fastlegen din ok å prate med? Det kan jo ikke en lege heller. Eller en psykolog. Han er veldig gammeldags.. Skal faktisk dit snart pga sykemelding, men tør ikke dra alene, og frister ikke å si dette foran min mor. Får se Anonymkode: d33ba...1c1
Million Skrevet 14. januar 2019 #17 Skrevet 14. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk Kanskje til neste år, har ikke energi eller penger til en slik prosess akkurat nå. Ville mest høre om noen visste hvorfor jeg føler meg slik. Anonymkode: d33ba...1c1 Hvis du ikke går til noen som er eksperter på slike samtaler og problemer, kommer du jo aldri til å finne ut av det? Var jeg deg, ville jeg bestilt time hos fastlegen og fått henvisning med en gang. Det kan være månedsvis med ventetid på time. Lykke til. Håper du finner ut av det :- ) 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #18 Skrevet 14. januar 2019 Akkurat nå, Snaskesnusken skrev: Har du prøvd mental helse sin telefon? Du kan snakke med dem om dette helt anonymt. http://www.mentalhelse.no/tjenester Snakket med dem en gang da jeg skulle ta selvmord, men ble egentlig bare mer nede av å prate med dem, var ikke noe hyggelig samtale. Bare dømmende og "åja". Akkurat nå, Million skrev: Hvis du ikke går til noen som er eksperter på slike samtaler og problemer, kommer du jo aldri til å finne ut av det? Var jeg deg, ville jeg bestilt time hos fastlegen og fått henvisning med en gang. Det kan være månedsvis med ventetid på time. Lykke til. Håper du finner ut av det :- ) Må man vente på nytt når man har gått der før? Psykologen sa jeg kunne ta kontakt om jeg ville dit igjen, men jeg liker han ikke. Var i utredelse for en del diagnoser blant annet at jeg hadde vært i psykose osv. Men da får jeg bare glemme det her igjen og lukke hjernen min. Ellers takk for svar. Anonymkode: d33ba...1c1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #19 Skrevet 14. januar 2019 Kan vel hende psykiater kan være noe? Går ikke de mer inn i hjerna, på en måte? Eller hypnoseterapi? Anonymkode: 59d39...b62
_Lilla_Sky_ Skrevet 14. januar 2019 #20 Skrevet 14. januar 2019 Det kan være du har blitt voldtatt, men det kan være helt andre grunner også. Jeg får flere ulike tanker når jeg leser innlegget ditt, men jeg lar vær å nevne de for det er ikke på langt nær nok info til å konkludere med noe og jeg er ikke kvalifisert til å sette diagnoser. Du trenger å oppsøke hjelp for dette. Det nytter ikke å komme med unnskyldninger for hvorfor du ikke vil oppsøke hjelp for akkurat dette. Jeg skjønner det er skummelt og at du vil utsette det, men det fører deg ikke til noe sted. Det vil ikke bli lettere å ta tak i med tiden. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå